Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon nieuwtjes 2020  (gelezen 6963 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #15 Gepost op: september 06, 2019, 10:16:39 pm »

Ik denk dat onze Monaco binnenkort te koop komt: wij vonden het best jammer dat de Monaco van 2019 geen pack en go had, maar hebben onszelf overtuigd met: de ruimte om open te klappen hebben we en het kost ook niet extreem veel tijd. Het was wel een van de dingen waardoor ik de Alpen kreuzer wel wat vond, maar uiteindelijk heeft 3 weken genot het gewonnen van 2x15 minuten werk. Dus ik vind het zeker een goede verbetering, al zal het de nodige centen kosten en ik benieuwd ben naar de stabiliteit van het geheel.

Binnenkort maar eens bij de vouwwagenzaak kijken in Amersfoort: goede reden om daar eens rond te loeren  ::)

OW ja onze Monaco houden we nog ff  :H
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #16 Gepost op: september 07, 2019, 08:02:30 am »

Maar hoe kom je tijdens het kamperen dan in de bagageruimte onder het grote bed van de Malawi? Ik vind het juist zo fijn dat je daar alles kan laten liggen.
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #17 Gepost op: september 07, 2019, 08:23:08 am »

Maar hoe kom je tijdens het kamperen dan in de bagageruimte onder het grote bed van de Malawi? Ik vind het juist zo fijn dat je daar alles kan laten liggen.


Volgens mij is de 2e foto een foto van de bagageruimte onder het grote Malawi bed. Maar of je het bed moet inklappen om hier te komen is mij niet duidelijk. Het lijkt ook dat de gasveren wat meer in het midden zijn geplaatst. Maar misschien zie ik dat niet goed.

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #18 Gepost op: september 07, 2019, 08:29:42 am »

Ik denk dat onze Monaco binnenkort te koop komt: wij vonden het best jammer dat de Monaco van 2019 geen pack en go had, maar hebben onszelf overtuigd met: de ruimte om open te klappen hebben we en het kost ook niet extreem veel tijd. Het was wel een van de dingen waardoor ik de Alpen kreuzer wel wat vond, maar uiteindelijk heeft 3 weken genot het gewonnen van 2x15 minuten werk. Dus ik vind het zeker een goede verbetering, al zal het de nodige centen kosten en ik benieuwd ben naar de stabiliteit van het geheel.

Binnenkort maar eens bij de vouwwagenzaak kijken in Amersfoort: goede reden om daar eens rond te loeren  ::)

OW ja onze Monaco houden we nog ff  :H


Een Cabanon met pack&go was voor ons zeker een optie geweest. Maar ja zowel de Monaco en pack&go waren in 2017 niet leverbaar. Inruilen betekent zeer waarschijnlijk een boel geld bijleggen. Dan zou Cabanon voor mij nog wat meer onhebbelijkheden moeten oplossen. Ondanks dat ik een kleine haat liefde verhouding heb met onze Malawi vind ik het een fijne vouwwagen

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #19 Gepost op: september 07, 2019, 08:47:48 am »

Maar hoe kom je tijdens het kamperen dan in de bagageruimte onder het grote bed van de Malawi? Ik vind het juist zo fijn dat je daar alles kan laten liggen.

Dat dit fijn is, is een understatement. Als je tijdens het kamperen niet meer bij de bagageruimte kan is dit een reden om deze wagen niet te kopen. Wat moet je er dan mee? Ik weet niet precies wat de bedoeling is van het systeem op de foto, maar daar heb je helemaal niets aan (tenzij je op een andere manier makkelijk bij je bagageruimte kan.).
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #20 Gepost op: september 07, 2019, 09:06:26 am »

Ik zie niet zo wat het probleem zal zijn met een verlengt bed omhoog klappen. Gewoon wat sterkere gasveren die misschien net iets anders gepositioneerd zijn.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #21 Gepost op: september 07, 2019, 10:17:45 am »

Op de foto gaat het bed in de lengte omhoog. Ik ben benieuwd hoe je bij je bagage kan als de wagen is uitgeklapt.

PS: ik denk dat ik het al snap: bij de malawi zal dit systeem niet op deze manier toegepast worden.
« Laatst bewerkt op: september 07, 2019, 10:19:27 am door Marcel »
Gelogd

Tha A

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Manga 2019
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #22 Gepost op: september 07, 2019, 10:41:41 am »

Mooi systeem zeg... Lijkt mij een stuk praktischer dan het helemaal open moeten klappen wat we nu doen. Prijs zal wel weer met een paar honderd euro omhoog gaan verwacht ik zo.

Het is dat onze Manga pas 1 jaar oud is...  :X
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #23 Gepost op: september 07, 2019, 11:26:17 am »

Mooi systeem zeg... Lijkt mij een stuk praktischer dan het helemaal open moeten klappen wat we nu doen. Prijs zal wel weer met een paar honderd euro omhoog gaan verwacht ik zo.

Het is dat onze Manga pas 1 jaar oud is...  :X
Het is idd erg makkelijk.
Maar met een beetje organisatie en planning (en een grote disselbak) kan ik het prima zo plannen dat ik de vouwwagen niet meer hoeft uit te klappen om in te pakken voordat je op vakantie gaat.
Gelogd

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #24 Gepost op: september 07, 2019, 01:12:25 pm »

Ik zie niet zo wat het probleem zal zijn met een verlengt bed omhoog klappen. Gewoon wat sterkere gasveren die misschien net iets anders gepositioneerd zijn.

Misschien dat het dan te hoog wordt en tegen het dak komt? Er lijkt ook een extra staander onder het bed te zitten, daar stoot je dan je hoofd aan als ie mee omhoog gaat.

Ik kruip voor die paar weken per jaar wel gewoon dicht tegen mijn bedgenoot aan  :P


Overigens, dankzij het pack and go systeem hebben wij eigenlijk niks meer in de auto en juist alles in de wagen. Super fijn.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.379
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #25 Gepost op: september 07, 2019, 01:28:52 pm »

Vergeet niet dat de keuken er ook nog af moet, en als het waait is het toch wel lastig met opzetten, dan waait het doek eraf, zodat je bij het opklappen dat ook weer allemaal moet doen. Is toch dik een kwartier werk alles bij elkaar wat je bespaard. Kun je makkelijker even iets pakken of wegzetten....
Ik zie zeker meerwaarde, maar ook een meerprijs waarschijnlijk ;-)
Het geen ik zeg, is erg verschillend per persoon. Wij hebben geen dergelijke keuken en die interesseert ons ook niet. de keuken die we wel hebben op deze wijze er zo insteken zal een hele klus worden en behoorlijk moeilijk.
Bij veel wind zou ik het ook zo niet openzetten. Ding is bedoeld om iets om hoog te houden maar als de wind er onder zit, heb je ook hier een probleem. Tenminste als je het moet openklappen buiten, als je de ruimte binnen nodig heb.
Voor mij zou het dus weinig verschil maken met dit systeem en met het andere systeem en vindt ik het andere even gemakkelijk. Maar zoals ik reeds eerder aangaf, bij anderen is dat zeker anders en een dergelijke keuken er bij hebben kan zeker een verschil geven.
Gelogd

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #26 Gepost op: september 07, 2019, 01:43:18 pm »

Dit jaar hebben wij de Monaco gekocht, zie de meerwaarde van van pack&go (nu) niet. We hebben de vouwwagen nu zo in de stalling staan dat we hem niet hoeven open te klappen. Tassen met kleren gaan in de dakkoffer, koelbox en wat voorraad en kleding voor onderweg achterin de auto en we kunnen gaan.
Als we volgend jaar een weekend weg willen, gaan we zonder dakkoffer, maar dan waarschijnlijk met 2 auto's (of er gaan er 2 met het ov).

Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #27 Gepost op: september 07, 2019, 07:24:52 pm »

Dit jaar hebben wij de Monaco gekocht, zie de meerwaarde van van pack&go (nu) niet.
Als je pack&go een keer hebt, wil je niet anders meer, tis echt top
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #28 Gepost op: september 07, 2019, 09:47:34 pm »

Als je pack&go een keer hebt, wil je niet anders meer, tis echt top


Zoals ik al aangaf zie ik de meerwaarde nog niet. Onze Monaco staat al ingepakt klaar. Pack&go is bij ons dus niet meer nodig.
Voor de opslagruimte zie ik dit ook niet bij een dubbelklapper,, onder het ene bed hebben we een ondertentje en onder het andere bed ligt onze dakkoffer en wat voorraad drinken. Onze kleren liggen in de tassen in de tent, die van de kinderen in een kast zodat ze er zelf bij kunnen.

Maar natuurlijk kan het zijn dat we als we wel pack&go zouden hebben, dat we dit echt niet meer anders zouden willen. Ik denk alleen dat we onze Monaco voorlopig niet inruilen voor een nieuwere.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Cabanon nieuwtjes 2020
« Reactie #29 Gepost op: september 08, 2019, 02:56:23 pm »

Nou, ik weet niet wat jullie dan allemaal in de wagen stoppen dat je hem thuis niet meer open hoeft te klappen, maar bij ons moeten er toch echt nog wel boeken en gasflessen e.d. in. Spullen die qua gewicht niet in de disselbak of dakkoffer kunnen. En kleding dekbedden e.d. gaan er ook nog in. Anders is ie half leeg!!!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal