Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Alpen Kreuzer Parade 2018 informatie gevraagd  (gelezen 1562 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

StefanM

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama
Alpen Kreuzer Parade 2018 informatie gevraagd
« Gepost op: oktober 16, 2019, 06:38:37 pm »

Beste leden
Met grote interesse struin ik al enige tijd op dit forum rond.

In onze zoektocht naar een nieuwe klapper is ons oog gevallen op de  nieuwe Parade uit 2018. Zijn er al leden die ervaringen kunnen delen? Er is online weinig te vinden over het vernieuwde merk en dit type vouwwagen.

Voorbeeld van een vraag:
Hoe is de ventilatie in de slaaptentjes?
Hoe houdt de tentstof dikte zich 280g/m2?
Hoe bevalt de wagen in het algemeen?

Vooral op zoek naar ervaringsdeskundigen van dit type wachten.

Vr groet
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: Alpen Kreuzer Parade 2018 informatie gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2019, 09:14:38 am »

In weze is dit de opvolger van de Teun TTT4. Zelfde fabrikant, andere naam en iets aangepast model. En ook een mooie wagen!


Ik beperk me even tot de overeenkomsten:
Volgens mij is het tentdoek hetzelfde en dat is echt prima! Ik ben echt tevreden over de wagen. Staat snel, staat stevig is net wat ruimer dan de andere 123 wagens. DE bak is altijd goed bereikbaar van binnen als de wagen staat en van buiten als ie ingeklapt is. De Bedden zijn wel hoog, maar ruim en de lattenbodems zijn nogal nadrukkelijk gevormd. Kan zijn dat je daarom een ander matras wenst op termijn.

 Wat betreft de ondertent (die altijd blijft zitten) daar zit mss wel een verschil.. want bij de PArada valt het tentdoek daar overheen. Dat heeft voordelen (op een warme dag) maar of het van invloed is op de ventilatie weet ik niet.  wat ventilatie betreft in de TTT4 geen klachten!  Voor de hele tent niet trouwens. gezien de plaatsing van de ramen in de slaapcabine is het in de Parade denk ik zelfs nog beter!

ander verschil is het onderstel. DE Parade staat op een Alko onderstel. Maar ik verwacht dat dat voor de prima rijeigenschappen niet zo veel uit zal maken.

mss help ik je zo een beetje!



Gelogd
Adventure Awaits

Pleistersmurf

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Jamet
Re: Alpen Kreuzer Parade 2018 informatie gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: september 04, 2020, 03:24:18 pm »

Dit jaar voor het eerst gekampeerd met de nieuwe Parade 2018. Prima wagen. Ligt stabiel op de weg. Laadruimte viel wat tegen door de hoogte van de wagenbak en de uitsparingen voor de verlichting, de wielkasten en de ruimte van de grote gasveren... en de enorme zooi die we zelf meenemen natuurlijk. Verlengd dekzeil op laten zetten en dit probleem was snel opgelost. De eerste keer opzetten ging redelijk, kar klapt snel uit en grondzeil wijst zich voor zich. Tenstokken was een ander verhaal. Hier hebben wij wel even mee lopen tobben omdat de tentstokken met de klem 3 verschillende soorten lengtes hebben en niet echt duidelijk is welke waar moeten. Gelukkig had ik het schema van de wagen gevonden achterin de gebruiksaanwijzing. nu zijn de stokken gemerkt en gaat het de volgende keer twee keer zo snel :).
Ruimte voortent is ruim voldoende en de bedden zijn groot en liggen goed. Voldoende ventilatiemogelijkheden. Opklappen ging vlot. Al met al een fijne nieuwe wagen.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal