Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Malawi 2.0 aanschaffen  (gelezen 4884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Malawi 2.0 aanschaffen
« Gepost op: december 08, 2019, 09:18:40 am »

Goedemorgen allen,

Gisteren bij de wit geweest en daar gekeken naar de cabanon malawi 2.0
Wij vonden beiden deze wagen erg mooi. Daar ook met behulp van de medewerker de wagen eens opgeklapt wat ook erg makkelijk ging.
Dus voor ons lijkt de keus gemaakt.
Maarrrrr
Ik wilde toch even vragen naar de eventuele ervaringen van anderen die al in het bezit zijn van deze wagen.
Wij zijn met 2 Volwassenen en een kind (4). Dus willen het aanrits tentje aan dr achterkant er bij kopen.
En uiteraard de voortent.
Nog dingen waar verder op gelet moet worden?
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #1 Gepost op: december 08, 2019, 11:44:57 am »

Ik heb de malawi 1.0. Alles wat ik zeg over de luifel is bij de 2.0 net anders.

De basiswagen is prima. Met de aanritstent heb je genoeg ruimte voor 4. Zeker voor drie.
Het belangrijkste minpunt van de basiswagen is dat je het grondzeil er in moet ritsen en dit gaat vaak niet goed. Of kost veel tijd. Ik zou een tweede keer zeker voor een wagen gaan met een vast zeil. Los daarvan: de basiswagen staat best vlot. Zeker op een vlakke ondergrond ben je met een half uur wel zo'n beetje klaar. En dan heb je niet gehaast. Dat laatste moet je met deze ook niet doen, want dan gaat het 'fout'.

Wij hebben niet voor een voortent gekozen, maar voor een luifel. De reden is eenvoudig. Meestal zoek je het mooie weer op. In geval van wat minder weer is (zodanig dat je naar binnen wilt) is de ruimte in de basiskar best groot. Daar kun je (zeker als je het bed ook gebruikt) prima een paar uurtjes doorbrengen. Overigens kunnen wij de luifel tot voortent ombouwen, maar dat hebben we nog nooit gedaan. Ik weet niet of je bij de 2.0 ook alleen voor de luifel kan kiezen.
Gelogd

Fam. Lucassen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 50
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #2 Gepost op: december 08, 2019, 02:12:35 pm »

Wij hebben hem dit jaar nieuw gekocht. 2 kindjes van toen nog geen 1 en de ander net 2.
2x weg geweest en genoten!

Wij hebben het achtertentje waar ze samen slapen
Ideaal en ruim genoeg.
Bed is vrij stevig maar met matras topper opgelost.
De laadbak was voor ons al ruim genoeg eigenlijk. Hete as dat we duo wandelwagen mee hadden en koelbox anders was de kofferbak leeg.

We hebben gekozen voor de luifel met voorwand. Minder werk met opzetten en schoonmaken. En ruim genoeg voor 4 en hebben een grote tafel.

Opzetten ging vlot. Man heeft hem eigenlijk alleen opgezet en ging 2e x al stuk beter. Paar dingen klopten niet helemaal dus na de vakantie even terug geweest naar de wit om te kijken wat we anders hadden moeten doen en is nu helder.

Voor ons de komende jaren geen andere meer!
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #3 Gepost op: december 08, 2019, 02:19:04 pm »

Wij willen in het voorjaar de malawi 2.0 gaan kopen. Ik vind dit de mooiste vouwwagen. We hebben een Jamet texas deluxe gehad.

Als je in dit forum.zoekt op malawi 2.0 dan kom je heel veel topics tegen. Had er vorig jaar zelf ook een geopend.

Heb je ook al een offerte gevraagd?

Kijk bijv eens op
https://r.tapatalk.com/shareLink/topic?url=https%3A%2F%2Fwww%2Evouwwagenclub%2Einfo%2Fforum%2Findex%2Ephp%3Ftopic%3D23950%2E0&share_tid=23950&share_fid=83140&share_type=t&link_source=app

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #4 Gepost op: december 08, 2019, 04:20:47 pm »

Hoi.
Wij hebben een Cabanon Mercury, maar ik reageer toch eventjes omdat wij kamperen met de luxe luifel met voorwand.
Die is vrijwel gelijk aan de luxe luifel van de Malawi, en ik moet zetten dat het ons prima bevalt qua ruimte en opzetgemak.
Is er een reden dat je per se de voortent wil ipv de luifel?
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #5 Gepost op: december 08, 2019, 04:39:01 pm »

Wij zaten ook te twijfelen. Wij gaan perse  voor de voortent.  Wij kamperen meestal aan het Lago Maggiore. En daar kan het nogal regenen. En met onze vorige vouwwagen  hebben we nogal  eens water binnen gehad. Daarom willen we nu perse een vouwwagen met vast grondzeil zodat dat niet meer gebeurd.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #6 Gepost op: december 08, 2019, 06:59:46 pm »

Niet flauw bedoeld, maar als je geen binnen hebt kan het ook niet naar binnen regenen. Als de wind verkeerd staat regent het onder een luifel, maar het regent onze tent niet in hoor. Ik begrijp niet zo goed hoe een voortent helpt tegen binnenregenen.
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #7 Gepost op: december 08, 2019, 07:03:11 pm »

Het loopt onder de vouwwagen door en dus onder de vloer  van de voortent. En dus heb je natte voetjes. Heb t niet over slagregens de tent in. Maar via de grond

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #8 Gepost op: december 08, 2019, 07:09:36 pm »

Maar de malawi heeft toch een grondzeil? Dat de grond onder de luifel nat wordt is toch niet erg?
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #9 Gepost op: december 08, 2019, 07:11:26 pm »

Marcel, we hadden  ook over de voortent. Niet over de extra  mini luifel die je erbij kunt kopen. Keuze  tussen de luxe luifel of de  voortent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 411
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #10 Gepost op: december 08, 2019, 07:50:36 pm »

Gelogd

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #11 Gepost op: december 08, 2019, 08:23:27 pm »

Hoi.
Wij hebben een Cabanon Mercury, maar ik reageer toch eventjes omdat wij kamperen met de luxe luifel met voorwand.
Die is vrijwel gelijk aan de luxe luifel van de Malawi, en ik moet zetten dat het ons prima bevalt qua ruimte en opzetgemak.
Is er een reden dat je per se de voortent wil ipv de luifel?

Het gaat ons om de voortent met kuipzeil vanwege de droge voetjes in geval van slecht weer. Ook de wagen met alleen luifel hebben we wel aan gedacht maar voorkueur gaat  uit naar voortent.
Gelogd

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 73
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #12 Gepost op: december 09, 2019, 06:58:57 am »

Wij hebben ook een voortent model. Ik denk dat we de voorwand er nog helemaal uitritsbaar in laten maken. Dat kunnen ze bij de wit. Dan heb je het beste van 2 werelden.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #13 Gepost op: december 09, 2019, 04:45:16 pm »

Marcel, we hadden  ook over de voortent. Niet over de extra  mini luifel die je erbij kunt kopen. Keuze  tussen de luxe luifel of de  voortent.


Daar heb ik het ook over. Het is toch niet erg als de bodem onder de luifel nat wordt?
Gelogd

PCM_Smeets

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Malawi 2.0 aanschaffen
« Reactie #14 Gepost op: december 09, 2019, 04:46:15 pm »

Wel als.ik daar wil zitten als.t regent


Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal