Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Bedplank inkorten?  (gelezen 2725 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

patser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist 2020 ex Arizona 2015
Bedplank inkorten?
« Gepost op: januari 17, 2020, 12:05:42 pm »

Hoi,

We zijn aan het kijken (hebben interesse) voor een Violist.
Is de bedplank aan de achterkant in te korten?
Deze zit snel tegen het doek of komt er onder vandaan. Dat heb ik gelezen en gezien. En ik ga mij daar aan ergeren.

Groetjes
Jan Hein
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2020, 08:43:21 pm »

Bedplank? Ik dacht dat het bed bij de Violist volledig op de wagen lag?
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2020, 09:50:05 pm »

Wij hebben met de Ruebist hetzelfde euvel gehad. Werd de tent droog opgezet, zat de bedplank keurig onder het tentdoek. Echter na een vochtige nacht stond het doek wat strakker en kwam de bedplank net onder het tentdoek  door.

Dat is door Smitveld keurig opgelost door de achterzijde met ca 15 cm tentdoek te verlengen. Mijn advies: vraag bij Smitveld even of ze het doek aan de achterzijde iets kunnen verlengen!

Als je dat niet wilt, dan zou je inderdaad de bedplank wel kunnen inkorten. Bij de Ruebist steekt de bedplank nog wel een aardig stuk over de rand van de bak. Ik denk een centimeter of 10. In theorie kan die hele overstek er af, daar zit verder niets aan vast. Let op: hierbij ga ik er vanuit dat de basisconstructie van de Violist gelijk is aan die van de Ruebist. Als ik de opzetvideo (https://youtu.be/n_Qw6uA-JB0) bekijk, is dat namelijk wel zo.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2020, 09:58:24 pm »

Hier nog een foto van onze tentverlenging. Uitgevoerd in de kleur van de zijwanden. Deze verlenging is er na twee vakanties aangezet, dus de kans was groot dat je kleurverschil zou gaan zien als de originele kleur bovendoek gebruikt zou worden.

Zet je de scheerlijnen wat verder naar achter dan drukt het doek ook niet zo tegen de bedplank. Op deze plek paste dat niet, we stonden met de dissel nagenoeg in de heg.
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2020, 10:10:30 pm »

Nooit geweten dat dit een probleem is. Ik herken het wel; ook een Ruebister. Zolang het bed droog blijft.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

patser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist 2020 ex Arizona 2015
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2020, 10:12:37 pm »

Dank jullie wel
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #6 Gepost op: januari 18, 2020, 12:01:55 am »

Nooit geweten dat dit een probleem is. Ik herken het wel; ook een Ruebister. Zolang het bed droog blijft.
Of het een probleem geworden zou zijn weet ik niet. Ons bed is inderdaad nooit nat geworden, ook niet in stortbuien. Maar hout en water gaan op termijn toch niet goed samen, dus ik trok uit voorzorg wel steeds een stuk plastic over het randje van de plank. Bij Smitveld vonden ze, net als ikzelf, dat dit bij een nieuwe vouwwagen niet zou moeten en hebben ze er kostenloos een stuk doek aangezet.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #7 Gepost op: januari 18, 2020, 10:20:45 am »

Ik zou er toch nog eens goed over nadenken. Door ervaring rijk geworden koop ik niets meer, waarvan ik weet dat er een probleem (pje) is of kan ontstaan. Na verloop van tijd ga ik me er toch aan ergeren, zelfs als het probleem is verholpen door een of andere niet originele oplossing.  :( 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

patser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist 2020 ex Arizona 2015
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2020, 10:29:54 am »

Zal het vanmiddag eens navragen bij Smitveld.
Gaan het op en afbouwen even uitproberen.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2020, 12:06:03 pm »

Ik zou er toch nog eens goed over nadenken. Door ervaring rijk geworden koop ik niets meer, waarvan ik weet dat er een probleem (pje) is of kan ontstaan. Na verloop van tijd ga ik me er toch aan ergeren, zelfs als het probleem is verholpen door een of andere niet originele oplossing.  :(
Smitveld maakt alles zelf in eigen atelier, waarbij er regelmatig kleine verbeteringen worden doorgevoerd. Zou me niets verbazen als dit inmiddels al in het standaard ontwerp is doorgevoerd.
Gelogd

patser

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 65
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Violist 2020 ex Arizona 2015
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #10 Gepost op: januari 19, 2020, 12:19:44 pm »

Zoals gezegd, gisteren een ruebist opgebouwd. Heerlijk, wat makkelijk.
En de bedplank nagevraagd.  Deze wordt nu standaard een stukje kleiner gemaakt. Hiermee is het opgelost.

Nu nadenken of we tot aanschaf overgaan.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Bedplank inkorten?
« Reactie #11 Gepost op: januari 19, 2020, 03:07:24 pm »

Het opbouwen zelf gaat inderdaad erg eenvoudig en snel. Waar je vooral rekening mee moet houden is dat je op vakantie, anders dan in de showroom, voordat je kunt beginnen wel eerst de halve wagenbak leeg moet halen. Met name in het deel tussen de dissel en de wielkasten past héél veel bagage (dat gaf bij ons mede de doorslag om te kiezen voor de Ruebist), maar die moet er dus wel eerst uit voordat je de bedplank uit kunt klappen.

Ik heb nu standaard een tarp voor het grijpen liggen, voor die enkele keer dat we in de regen moeten opzetten of inklappen. Dan blijven je spullen in ieder geval droog. Maar daar kun je in noodgevallen uiteraard ook je auto voor gebruiken.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal