Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?  (gelezen 2101 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Gepost op: april 16, 2020, 08:18:23 am »

Hallo allen,

Wij zijn aan het kijken naar een cabanon Manga. Eerst ging onze voorkeur naar de Malawi 2.0 maar met een 2e kindje op komst lijkt het ons toch fijner om voor een Manga te gaan zodat we de kleine ook op hoogte hebben liggen en dichterbij. Met name voor de nachten wel prettig.
Maar nu twijfelen we tussen het oude en het nieuwe model waarbij het nieuwe model het easy pack systeem heeft waarbij je dus niet beide kanten hoeft te openen maar gewoon de hele tent inclusief bedden enz omhoog lift.
Wat is jullie mening? Is het echt een toevoeging? Of is het het prijsverschil niet waard? Want er zijn ook leuk geprijsde 2e hands wagens te vinden zonder easy pack.
Graag jullie mening.
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #1 Gepost op: april 16, 2020, 08:30:34 am »

Toevallig had ik het daar gisteren met mijn vrouw over: wij hebben vorig jaar een Monaco zonder easy pack gekocht (want dat was toen nog niet). Er was toen 1 merk die het wel had (dubbelklapper met 'easypack'). Uiteindelijk moet je voor jezelf de volgende afweging maken: heb ik de ruimte om hem bij huis open te klappen en hoe erg vind ik het om dat te doen, of koop ik voor die 700 euro (geloof dat dat het prijsverschil is) liever een paar echt relaxte stoelen, skottelbraai en nog wat andere accesoires die het leven op de camping gemakkelijker maken. Uiteindelijk als ik dat voor mezelf afweg, vind ik het openklappen thuis niet zo erg (ik heb er ook de ruimte voor), wat ongeveer een half uurtje kost en ben ik nu al wel 5 weken blij met mijn nieuwe stoelen geweest.

Overigens zou ik het vergelijk even goed maken, want er schijnen meer zaken te zijn gewijzigd (bijvoorbeeld, inritsen van de slaaptenten in plaats van met die waardeloze haakjes, dat vind ik dan weer wel een echte verbetering)
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 639
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2020, 09:37:50 am »

Wij hebben eerst een Raclet Safari gehad zonder pack and go. Nu al een paar jaar een Trigano Odyssee met pack and Go.
Ik heb ruimte genoeg voor het huis om te klappen maar als het minder weer is of je even snel in de wagenbak wil is pack en go wel heel fijn. Maar dat is afhankelijk van je budget etc. Voordeel van de Odyssee tov de Raclet en manga/mercury is dat die iets smaller is omdat er geen middenpad is en de voortent zit er meteen aan vast. Kan ook een nadeel zijn bij inklappen bij nat weer en drogen. Maar wij missen het middenpad niet is toch te smal en voortent is groot genoeg.
Gelogd

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #3 Gepost op: april 16, 2020, 11:55:14 am »

Ook wij hebben de Monaco 2019 uitvoering, na de vakantie vorig jaar hebben we hem zo ingepakt dat we er eigenlijk direct mee weg kunnen. Kleding gaat bij ons in de dakkoffer, beddengoed in vacuümzak achter in de auto, het bed maken we op voor de overnachting (daarna laten we het op de het bed liggen). Eventueel kunnen we het beddengoed ook direct onder het zeil leggen, maar daar heb ik geen easy pack voor nodig. Misschien leggen wij nog wat extra spullen in de bak (middenpad), maar dat zal dus aan de voorkant zijn (in ons geval: de keuken eraf, en de spullen er in schuiven. De tent en stokken liggen achterin, vooraan een campingkast, daar zou nog wat boven op kunnen).
In de Monaco heb je op de plek van de bestemming ook geen voordeel aan de easy pack, alles wordt immers in het middenpad neergelegd.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #4 Gepost op: april 16, 2020, 02:24:22 pm »

Sammy heeft een goed punt, er zijn meer verbeteringen. Die ritsbare cabine lijkt me fantastisch, die stomme haakjes irriteren me mateloos en op een keer steekt er eentje dwars door het doek!
Ik zou kijken naar het budget, of die verbeteringen het geld waard zijn voor jou.
Zelf zou ik een pack&go wel handig vinden maar niet 750 euro handiger. En een jonge tweedehands is goedkoper en nog steeds top!
Gelogd

Maarten-88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #5 Gepost op: april 16, 2020, 07:29:16 pm »

Dank voor alle reacties.
Vandaag in Hattem bij de dealer geweest en even gekeken. Daar stond helaas geen Manga.
Wel de mercury, malawi en monaco.
Deze man vertelde ons ook dat inpakken ook kan vanaf de voorkant doormiddel van het verwijderen van het plankje aldaar, of de keuken indien deze aanwezig is.
Dit jaar waarschijnlijk toch thuis dus we hebben nog even om te kiezen en na te denken :-)
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #6 Gepost op: april 17, 2020, 11:09:35 am »

Nou in de praktijk werkt dat niet hoor. Je kunt door de keuken weg te halen er wel iets bij stoppen of uithalen maar echt heel beperkt. En als je de keuken eraf hebt klap je hem net zo makkelijk ff open...
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #7 Gepost op: april 17, 2020, 02:17:45 pm »

Wij hebben een Mercury gehad, dit was nog het model zonder pack and go. Een van de dingen waar ik een enorme hekel aan had was dat de keuken er af moest om hem in te laden. Wij deden omze best om alles wat we vast in de wagen hadden liggen onder de bankjes te bewaren zodat we de middenruimte zo veel mogelijk vrij hadden voor bagage. "Even" uitklappen voor inpakken was er ook niet bij omdat we vrij veel onder het dekzeil hadden.
Mijn advies voor een nieuwe Cabanon is om het systeem erbij te nemen.

En ook wij werden niet blij van de haakjes voor de slaaptentjes....en hebben de Cabanon verkocht en een Campooz Lazy Jack gekocht. Model 2019 dus ook nog zonder pack and go wat toen nog niet verkrijgbaar was. Maar met grote hoge klep en veel meer bagageruimte dus in de praktijk kunnen we goed zonder.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Tha A

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Manga 2019
Re: Nieuwe Manga easy pack, of oud model?
« Reactie #8 Gepost op: april 17, 2020, 05:42:09 pm »

Wij hebben vorig jaar nog de "oude" manga gekocht zonder easy pack. (want dat was er nog niet) Wij hebben ook zoveel als mogelijk alle vaste dingen in de manga laten liggen en de items als kleding ed achterin de auto.
Easy Pack an sich lijkt me handig echter als ik de (wederom forse) prijsverhoging zie tov het 2019 model dan zou ik voor de €750 mooi m'n inventaris aanvullen of bv het avantgarde pakket nemen ipv de easy pack.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal