Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Verschillen Mercury door de jaren heen  (gelezen 3268 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Verschillen Mercury door de jaren heen
« Gepost op: mei 13, 2020, 06:07:02 pm »

Tijd voor onze eerste vouwwagen. We hebben er zin in!
We twijfelen nog steeds een beetje tussen een Malawi of een Mercury. We hebben 2 jongens van 2 en 6 jaar waarvoor we het achtertentje van de Malawi 2.0 eigenlijk net te klein vinden. Misschien is dit wel de vouwwagen voor over een paar jaar als de oudste naar een eigen tentje gaat. En dan hopen we nu een mooie Mercury voor de eerste paar jaar tweedehands op de kop te kunnen tikken waarmee we mooie reizen naar Scandinavië, Engeland en Nederland kunnen maken.

Nu heb ik gelezen dat het model van de Mercury nagenoeg sinds 2010 ongewijzigd is gebleven. Maar welke andere (grote) verschillen zijn er? (Ik weet dat het Pack & Go systeem op de nieuwe variant is). En hoe zit het met een 100 km keuring. Kan die later nog aangevraagd worden en hoe werkt zoiets? (op bouwjaar, moet hij dan gekeurd worden etc) En zijn er nog dingen die we goed moeten weten alvorens we Marktplaats gaan afstruinen voor onze eerst vouwwagen  8)?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2020, 06:10:21 pm door Marit »
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2020, 06:54:45 pm »

De 100 km keuring is alleen van toepassing in Duitsland. Stel jezelf dus eerst de vraag of je vaak in of door Duitsland rijdt, en of dit dan de moeite waard is om de keuring te doen. In dit artikel alle bijzonderheden van deze keuring:
https://www.kampeermagazine.nl/tempo-100-keuring-ontheffing-duitsland/
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2020, 07:17:40 pm »

Inmiddels alweer 7 jaar geleden dat wij onze Mercury nieuw hebben gekocht en nog geen moment spijt van gehad! 100 keuring vonden en vinden we nog steeds onnodig.
Gelogd

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2020, 10:35:19 pm »

De tempo100 is voor ons erg fijn. Met 80kph val ik in slaap ;)
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2020, 10:38:17 pm »

De Malawi is volgens mij makkelijker/sneller op te zetten..... dat zou voor mij een belangrijk voordeel zijn
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2020, 11:05:30 pm »

De Mercury is groot,dat is fijn als je bv 3 weken op 1 plek staat. Als je meer wil gaan trekken zou ik toch voor een Malawi gaan. Denk dat je je af  moet vragen hoe je vakantie wil houden, en of je zoveel binnenruimte nodig hebt.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Koenta_kinte

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 352
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe (2014)
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2020, 11:52:26 pm »

Onze jongens hebben prima in de achtertent van de Malawi geslapen. We hadden er een matje van 120 cm breed in en dan lag de een met zijn hoofd bij de voeten van de ander. In praktijk vonden we ze in de ochtend vaak half naast het matje en diagonaal of juist in een hoekje. Echt ruimte genoeg. Vorig jaar waren ze 8 en 9 en vertrok ook de jongste naar zijn eigen tentje. Achtertent voor de zekerheid nog meegenomen, maar niet gebruikt. Dan heb je dus ineens een extra achteringang, heerlijk om te laten doorwaaien. Wij kozen bewust voor geen dubbelklapper en wel pack and go, nooit spijt van gehad. Succes met kiezen!
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2020, 12:45:14 am »

Als je wil trekken zou ik geen Mercury kopen. Het duurt echt een tijd voor hij staat. Ik zou hem zelf niet weer kopen. De Malawi heeft sinds dit jaar een grotere achtertent als optie. Heb je die al gezien?
En neem als je toch een dubbelklapper wil een Manga. De Mercury is belachelijk groot. Fijn als je 3 wk op 1 plek staat in NL maar niet in warme landen of met rondtrekken.
Gelogd

Marit

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2020, 04:33:23 pm »

Als je wil trekken zou ik geen Mercury kopen. Het duurt echt een tijd voor hij staat. Ik zou hem zelf niet weer kopen. De Malawi heeft sinds dit jaar een grotere achtertent als optie. Heb je die al gezien?
En neem als je toch een dubbelklapper wil een Manga. De Mercury is belachelijk groot. Fijn als je 3 wk op 1 plek staat in NL maar niet in warme landen of met rondtrekken.

Vandaag zijn we naar een aantal vouwwagenwinkels geweest en daar kwamen we inderdaad erachter dat ze nu ook een grotere achtertent hebben. Dus dat biedt zeker weer meer mogelijkheden!
Gelogd

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2020, 06:23:40 pm »

Wij hebben voor de malawi gekozen, met 2 jongens van 4 en 6 in het kleine achtertentje en een meisje van twee in een klapbedje in de wagentent. Hadden ook niet zo’n zin een lel van een tent en ik gok dat de jongens snel doorgaan naar een eigen tentje.
Gelogd

laurensvdl

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 68
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2020, 10:34:28 pm »

Wij hebben ook vanwege de kids, in ons geval destijds 0, 2 en 6 jaar oud, gekozen voor een gebruikte mercury. Heerlijk grote vouwwagen. Strak design,volop ruimte.

Nu 2 jaar later zou ik niet meer kiezen voor een dubbelklapper. Waarom ? Als je aan de ene kant jezelf omdraait, dan beweeg  je aan de andere kant mee. Met jonge kids weet je wel wat dat betekent voor je nacht- en ochtendrust. Andersom hebben we nog geen klachten ontvangen trouwens. :)6]

Dus waarom zou je voor 2 kinderen kiezen voor een klapper met 8 slaapplaatsen?

Mijn tip zou zijn: zoek een klapper met een comfortabel groot 2 persoonsbed en een achtertent of zijtent voor de kids. Voor je t weet slapen ze in hun eigen tentje en zit jij met 6 lege slaapplekken in je balzaal. De Malawi https://www.dewitschijndel.nl/cabanon-malawi-2-0-royale-deluxe-vouwwagen-2020/ zou mijn wens zijn.

Overigens niks mis met een balzaal.  Als t regent.



Verstuurd vanaf mijn cabanon mercury
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2020, 10:39:59 pm door stanislasnicolaas »
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2020, 07:09:39 am »

Als voormalig Mercury eigenaar kan ik me helemaal aansluiten bij  eerder genoemde opmerkingen. Wij kochtem de Merury nieuw toen ons zoontje nog klein was met het idee dat dat al die ruimte erg fijn zou zijn. Maar na 2 zomers en wat weekenden waren wij al helemaal klaar met opzetten...de voortent was te groot en onze slaapcabine te klein (en bed niet fijn). Ook de panorama luifel was niet de oplossing voor ons.

We hebben ons verlies genomen en de Mercury heeft via marktplaats snel een nieuwe eigenaar gekregen. Nu zijn wij tevreden eigenaars van een Campooz Lazy Jack, die kan je goed vergelijken met de Malawi dus als je een Cabanon wil kopen adviseer ik ook die wagen.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2020, 11:46:10 pm »

De tempo100 is voor ons erg fijn. Met 80kph val ik in slaap ;)

Vinden wij ook, dus we rijden ook zonder de 100 keuring lekker mee met de rest  :+
Gelogd

g.pilante

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
    • vouwwagenclub.info
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #13 Gepost op: mei 16, 2020, 11:09:24 am »

Na jaren kamperen met een tent. Hebben wij 3 jaar gelden een Cabanon Mercury gekocht. Nog steeds erg blij met de keuze. Gezin met twee kinderen. In het voor en na jaar vinden wij de binnenruimte echt heel erg prettig. In de 3 weken zomervakantie staan we op minimaal 2-3 campings. Echt trekken is niet ons ding. Afhankelijk van het weer (land) hebben we we de voortent of de luifel gebruikt. Pack and Go vind ik een verbetering. Al missen we het niet. Voor weekendjes weg, laten we alles in de wagen zitten, groot voordeel van een vouwwagen. Een verbetering zou ik een muggen hor bij de deuren en extra opberg vakjes prettig vinden. En bijvoorbeeld een mogelijkheid om de stokken onder de wagen op te bergen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk

Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 932
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Verschillen Mercury door de jaren heen
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2020, 11:15:38 am »

En bijvoorbeeld een mogelijkheid om de stokken onder de wagen op te bergen.
Dat is een verbetering die je volgens mij makkelijk zelf kan doen. Ik zie regelmatig vouwwagens met een oversized regenpijp eronder liggen met doppen zodat daar de stokken in kunnen. Lijkt me niet zo moeilijk om te monteren en ook vrij goedkoop qua materiaalgebruik.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal