Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen  (gelezen 2111 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Gepost op: juni 25, 2020, 01:41:09 pm »

Hallo,
We zijn weer aan het aftellen om er met onze Panama Up op uit te trekken. Wat ik me afvraag is t volgende: in onze voortent is een raam wat (in volgorde van binnen naar buiten) voorzien is van muggengaas, dan doorschijnend plastic en dan een laag zeildoek. Zowel het zeildoek als het plastic kan opgerold worden. Vorig jaar dit eens aan het bekijken geweest, het lijkt dat je de plastic naar beneden kan laten maar van onder kan openzetten zodat er wel lucht binnen kan maar t verder als afdak fungeert zodat er geen water binnen kan.
Is er iemand die me hier meer info kan over verstrekken hoe je dit kan verwezenlijken. Of ontbreekt er bij mijn (2de hands) vouwwagen misschien een onderdeel dit als doel heeft.

Ik hoor het graag
Mvg Erik
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #1 Gepost op: juni 25, 2020, 01:45:00 pm »

zitten er geen oogjes aan het plastic of doek? Bij onze Odyssee kan je achter namelijk het doek oprollen of omhoog zetten en zitten er oogjes aan zodat je of een lijntje kan spannen of er een paal onder kan zetten.
Gelogd

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #2 Gepost op: juni 25, 2020, 01:50:43 pm »

Plastic nopjes zaten eraan dacht ik, maar om daar een lijntje aan te maken leek me te riskant om erover te struikelen en dan t kopje af te scheuren.
Maar dat ga ik dit jaar zeker nog Is bekijken.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #3 Gepost op: juni 25, 2020, 05:34:27 pm »

Bedoel je het raam in de meeklapbare voortent? Dus tegenover/parallel aan het bed? Wij hebben gewoon scheerlijnen een het plastic zitten, zodat we dat een beetje naar buiten kunnen zetten voor ventilatie bij regen.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Binotje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #4 Gepost op: juni 25, 2020, 08:03:54 pm »

Wij hebben een Trigano, maar ook hier hetzelfde idee. We kunnen hem oprollen en verder niets.
Heb nu zogenaamde zeilclips, quickclips gehaald bij de witte winkel  :O. Die klik je op het doek, touwtje spannen en eens kijken of het iets is.
Gelogd
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #5 Gepost op: juni 25, 2020, 08:19:38 pm »

Ik ken de panama up niet, maar heb ook een raclet en mogelijk is dus het zelfde systeem. Bij onze safari kan je inderdaad wat opspannen met scheerlijnen om zo ventilatie te hebben zonder dat het kan binnen regenen.


Je ziet min of meer op deze foto hoe het kan gebruikt worden. Mogelijk heb je er iets aan:
https://lh3.googleusercontent.com/t4ZORbJ-dnoTGeQi7tilNNhekPkPkx6uiv0Dh9BOdljaF5LFl-3rJ6ejnjQkPua0Yo3gnl-4NWZ-BpIPA9CjtnI=w1500

Gelogd

Rikki72

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 101
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2020, 09:50:44 pm »

Bedoel je het raam in de meeklapbare voortent? Dus tegenover/parallel aan het bed? Wij hebben gewoon scheerlijnen een het plastic zitten, zodat we dat een beetje naar buiten kunnen zetten voor ventilatie bij regen.
Inderdaad, dat raam bedoelde ik, er zitten er ook zo twee in de grote voortent. Dus ga ik dat ook maar eens proberen met een touwtje.

Ik ken de panama up niet, maar heb ook een raclet en mogelijk is dus het zelfde systeem. Bij onze safari kan je inderdaad wat opspannen met scheerlijnen om zo ventilatie te hebben zonder dat het kan binnen regenen.


Je ziet min of meer op deze foto hoe het kan gebruikt worden. Mogelijk heb je er iets aan:
https://lh3.googleusercontent.com/t4ZORbJ-dnoTGeQi7tilNNhekPkPkx6uiv0Dh9BOdljaF5LFl-3rJ6ejnjQkPua0Yo3gnl-4NWZ-BpIPA9CjtnI=w1500
Dat lijkt me dus idd de bedoeling te zijn ik zal 't volgende maand eens proberen.

Allemaal bedankt voor de tips, hier kan ik wat mee.

Mvg
Erik
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Panama Up, raam open voor verkoeling, maar niet binnenregenen
« Reactie #7 Gepost op: juni 25, 2020, 10:16:06 pm »

Ik ken de panama up niet, maar heb ook een raclet en mogelijk is dus het zelfde systeem. Bij onze safari kan je inderdaad wat opspannen met scheerlijnen om zo ventilatie te hebben zonder dat het kan binnen regenen.


Je ziet min of meer op deze foto hoe het kan gebruikt worden. Mogelijk heb je er iets aan:
https://lh3.googleusercontent.com/t4ZORbJ-dnoTGeQi7tilNNhekPkPkx6uiv0Dh9BOdljaF5LFl-3rJ6ejnjQkPua0Yo3gnl-4NWZ-BpIPA9CjtnI=w1500

Inderdaad, zo zien de raampjes er bij onze Panama ook ongeveer uit als we de scheerlijnen uitzetten
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal