Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc  (gelezen 4667 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011

Ik hoor zoveel verschillende (indianen)verhalen dat ik nu wel eens benieuwd ben wat de meesten aan tijd kwijt zijn...
Gelogd

Essie75

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Cababon Monaco deluxe
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #1 Gepost op: juni 30, 2020, 12:07:08 pm »

We hebben de Monaco nog maar 1x opgezet, dus soms ook nog even onhandig. Ook was het erg warm, komende vakantie zal het vast sneller gaan
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 922
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #2 Gepost op: juni 30, 2020, 12:17:08 pm »

Jammer dat ik de poll niet kan inzien zonder te stemmen.
Maar al met al ligt het erg aan de mensen zelf. De ene zet flink de schouders eronder, de ander doet het rustig aan. Sommigen nemen weinig mee, anderen drie campingkasten en nog meer wat in elkaar gezet moet worden. In een facebook groep mbt Camp-let gaf iemand aan dat hij/zij 3,5 uur bezig was geweest inclusief alles. Wij doen dat binnen het uur. Maar het zet niet zoveel.

Al met al heb ik me over de tijd nooit zo druk gemaakt. Als de basis maar redelijk snel kan staan ivm regen. Ik ben op vakantie en heb geen haast (tenzij regen dus).
Gelogd

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2020, 12:20:19 pm »

Ben ook wel benieuwd naar de verhalen van anderen.

Wij hebben zelf een Cabanon Mercury.
Meestal hebben we hem wel staan in ongeveer 2 uur. Zal het uittypen.
- (15m) VW ondergrond neerleggen, op zn plek zetten, de keuken en alle 'meuk' eraf halen.
- (15m) VW waterpas en de basis vastgezet. (Ondertentje blijft vast aan het bed dus die hangt ook al gelijk)
- (30m) Voortent opzetten.
- (10m) Zonneluifel.
- (10m) Tenttapijt in de voortent.
- (15m) Slaapcabines aanhaken + bedden opmaken.
- (20m) 2 kastjes + inrichting.
- (5m) Tafels, stoelen en koelkast op zn plek.

En natuurlijk blijf je daarna een beetje rommelen om alles weer een plekje te geven.
Maar dat doen we meestal na en frisse duik in het zwembad en dan met een lekker biertje  :J
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2020, 12:54:47 pm door bakkerty »
Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2020, 12:24:32 pm »

Onze Monaco zet ik in twintig dagen op en breek ik in een half uurtje weer af: ik vind het dan ook veel te leuk om nog even een harinkie te verplaatsen, toch dat lijntje wat anders te zetten en ga zo maar door.

Maar zonder gekheid denk ik dat we hem aan het meer van Annecy afgelopen jaar (tweede keer opbouwen) in 1.5 uur compleet hadden staan.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2020, 01:20:21 pm »

Jammer dat ik de poll niet kan inzien zonder te stemmen.
Maar al met al ligt het erg aan de mensen zelf. De ene zet flink de schouders eronder, de ander doet het rustig aan. Sommigen nemen weinig mee, anderen drie campingkasten en nog meer wat in elkaar gezet moet worden. In een facebook groep mbt Camp-let gaf iemand aan dat hij/zij 3,5 uur bezig was geweest inclusief alles. Wij doen dat binnen het uur. Maar het zet niet zoveel.

Al met al heb ik me over de tijd nooit zo druk gemaakt. Als de basis maar redelijk snel kan staan ivm regen. Ik ben op vakantie en heb geen haast (tenzij regen dus).

Dat kan wel hoor, onder de poll staat een 'tabblad' met 'resultaten'... gewoon op klikken.
Ik heb nl geen cabanon dus ik vul de poll ook niet in
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2020, 01:57:07 pm »

Ben ook wel benieuwd naar de verhalen van anderen.

Wij hebben zelf een Cabanon Mercury.
Meestal hebben we hem wel staan in ongeveer 2 uur. Zal het uittypen.
- (15m) VW ondergrond neerleggen, op zn plek zetten, de keuken en alle 'meuk' eraf halen.
- (15m) VW waterpas en de basis vastgezet. (Ondertentje blijft vast aan het bed dus die hangt ook al gelijk)
- (30m) Voortent opzetten.
- (10m) Zonneluifel.
- (10m) Tenttapijt in de voortent.
- (15m) Slaapcabines aanhaken + bedden opmaken.
- (20m) 2 kastjes + inrichting.
- (5m) Tafels, stoelen en koelkast op zn plek.

En natuurlijk blijf je daarna een beetje rommelen om alles weer een plekje te geven.
Maar dat doen we meestal na en frisse duik in het zwembad en dan met een lekker biertje  :J

vraagje: hoe laat jij het ondertentje hangen? ik vind het altijd nog wel een gepruts om die dingen opgehangen te krijgen, dus als ze kunnen blijven zitten ben ik blij
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

bakkerty

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 55
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury Deluxe 2018
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2020, 02:41:21 pm »

vraagje: hoe laat jij het ondertentje hangen? ik vind het altijd nog wel een gepruts om die dingen opgehangen te krijgen, dus als ze kunnen blijven zitten ben ik blij
Deze zit met de haakjes gelust aan de onderkant van de lattenbodem. Bij het inklappen ligt deze dan bovenop op de onderkant van de lattenbodem. Plat en merk je verder niks van.
Gelogd

BoneF

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 21
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2017
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #8 Gepost op: juni 30, 2020, 04:36:57 pm »

Rond de 1,5 uur zet ik de Mercury in mijn eentje op.
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #9 Gepost op: juni 30, 2020, 05:41:00 pm »

Mercury van 0 naar alles incl inrichten stroom,  water etc, 2.5 uur
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #10 Gepost op: juni 30, 2020, 08:20:23 pm »

Als ex- Mercury eigenaar: te lang!  ::)
Met luxe luifel: nog steeds te lang  :(

Was niet ons ding...
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

btje1977

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 72
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #11 Gepost op: juni 30, 2020, 09:16:39 pm »

Uurtje voor onze Malawi 2.0 vanaf het moment dat de wagenbak op zijn plek staat.

Verstuurd vanaf mijn RMX1931 met Tapatalk

Gelogd

Stiebe

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 176
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Camping/Trekking
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #12 Gepost op: juli 01, 2020, 02:30:26 pm »

Wij waren met onze Malawi 2.0 altijd zo'n 2 uur aan het opbouwen. (Waterpas zetten, dekzeil eraf, losse rotzooi eraf, grondzeil eraan, wagen bak open klappen en stellen, achtertentje eraan, panoramaluifel, haringen erin en zonneluifel). Ondertussen was moeders aan het inrichten en inruimen. Ik geloof niet dat dit veel sneller gaat. Als het warm is kan je er nog wel een half uurtje bij optellen...
Wij vonden het in ieder geval te lang duren. Zeker het losse grondzeil vond ik onhandig.....
Gelogd
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #13 Gepost op: juli 01, 2020, 03:05:58 pm »

Wij zetten onze Columbia eigenlijk alleen nog volledig op in het voorjaar, dan hadden we hem met iets meer als een uurtje wel staan. Kasten deden we niet meer aan, zoveel mogelijk alles in klapkratjes. 

Onze manier van kamperen veranderde met de jaren dus kochten we de luxe luifel en bleef de voortent thuis. Zo hebben we een aantal jaar rondgetrokken door Frankrijk.  We stonden dan met een minuut of 20.

Inmiddels was het 2e bed wel erg riant voor 1 dochter, de rest wilde in eigen tentjes dus afgelopen jaar de Cabanon ingeruild voor een Aart Kok Livingstone.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Hoe lang doe jij over het opzetten van je Mercury, Columbia, Stratos, Manga, etc
« Reactie #14 Gepost op: juli 06, 2020, 11:50:00 pm »

Mercury 3 uur maar dan echt op ons gemakje met een stokbroodje brie tussendoor :+
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal