Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Frustratie om gas aansluiting  (gelezen 2828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Frustratie om gas aansluiting
« Gepost op: juli 29, 2020, 01:09:05 pm »

We hebben een vervelend probleem:

In Maart hebben wij onze AK livingstone GD opgehaald en in mei zijn we hier al mee op vakantie geweest. Het lukte toen niet het gas aan te krijgen.
Ik ben met de wagen in Heemstede geweest en daar werkte het direct. We konden geen reden vinden waarom het niet zou hebben gewerkt.

Nu heb ik de wagen uit de stalling gehaald en voor vertrek a.s. weekend even de aansluiting getest en weer lukt het mij niet het werkend te krijgen.

De situatie
  • We gebruiken een campinggaz 907 met butaan vulling. (2 verschillende flessen geprobeerd en afgelopen weekend nog gebruikt dus daar ligt het niet aan is mijn mening)
  • Aangesloten op drukverdeler die standaard meegeleverd is met de wagen.
  • Slangen en aansluitingen allemaal gecontroleerd op knikken en bochten maar geen bijzonderheden.
  • Kraantje op drukverdeler helemaal open gezet.
  • Kraan voor kookplaat in wagen open gezet. (pijltjes in verlengde van de leiding)

Met bovenstaande handelingen werkte het niet. Uiteraard van alles geprobeerd met de standen van kranen. Andere fles etc etc. Maar het werkte niet.

Kunnen jullie helpen dit werkend te krijgen, zie ik iets over het hoofd ?
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2020, 01:10:57 pm door Rijksen »
Gelogd

Ebk71

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2020, 01:31:13 pm »

De drukverdeler op de gasfles kan defect zijn. AK heeft die vast niet voor je vervangen toen je daar was.......
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2020, 01:34:11 pm »

Heeft AK toen alleen een andere gasfles aangesloten of zowel een andere gasfles als een andere druktegelaar?

Krijg je sowieso geen gas of brand de vlam niet goed?


Wij hebben een nieuwe CC en daar wilde 1 pit niet goed branden. Geprobeerd met 2 nieuwe Campingaz 907. (Vlam bleef geel en gaf veel roet). Ik heb de fles vervangen door een lichtgewicht Easyblue 6kg met bijbehorende drukregelaar en nu is (op dit moment) het probleem opgelost.
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2020, 01:40:35 pm door C5CCV »
Gelogd

Mirri74

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 117
  • Merk Vouwwagen: Combi camp venezia
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2020, 01:37:55 pm »

Wat werkt er niet? Geen gas? Of wel gas maar gaat weer uit? Want dat laatste heb ik en dat is simpel op te lossen door de knop van het gasstel even in te houden en dan pas los te laten. Het zal wel niet het antwoord zijn, maar toch maar voor de zekerheid .
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2020, 01:38:49 pm »

Het is inderdaad nog steeds de originele drukverdeler. Omdat deze bij Aart Kok wel werkte niet vervangen.

We hebben het bij Aart Kok met mijn eigen gasfles uitgeprobeerd en daar werkte het wel.

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2020, 01:41:33 pm »

Dat is dan nog meer bijzonder
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2020, 01:43:43 pm door C5CCV »
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2020, 01:41:59 pm »

Wat werkt er niet? Geen gas? Of wel gas maar gaat weer uit? Want dat laatste heb ik en dat is simpel op te lossen door de knop van het gasstel even in te houden en dan pas los te laten. Het zal wel niet het antwoord zijn, maar toch maar voor de zekerheid .

Ik denk zo maar dat dit de oplossing is. Ik vermoede al dat ik iets over het hoofd zou zien. Ik heb nu mijn vrouw gebeld dit uit te proberen.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2020, 01:53:16 pm »

Opgelost  :> :> :> :> Heel veel dank

Hier mag een slotje op.
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2020, 02:45:37 pm »

Ik denk zo maar dat dit de oplossing is. Ik vermoede al dat ik iets over het hoofd zou zien. Ik heb nu mijn vrouw gebeld dit uit te proberen.
Ja dat is de thermo koppel beveiliging. Als de vlam uitwaait zal het gas ook stoppen met lopen. Wel bijzonder dat ze dat niet hebben uitgelegd bij AK Zeker als je met dit probleem er bent geweest.
Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2020, 03:00:58 pm »

Sommige dingen zijn zo vanzelfsprekend dat je ze vergeet .......


Mooi dat je er achter bent gekomen, fijne vakantie!
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #10 Gepost op: juli 29, 2020, 03:16:05 pm »

Ja dat is de thermo koppel beveiliging. Als de vlam uitwaait zal het gas ook stoppen met lopen. Wel bijzonder dat ze dat niet hebben uitgelegd bij AK Zeker als je met dit probleem er bent geweest.

Inderdaad voelde mij de laatste keer daar ook heel dom toen deze het wel deed bij Aart Kok. Kan mij ook voorstellen dat het voor hun zo vanzelfsprekend is omdat ze niet beter weten. Bij het fornuis in de keuken werkt het ook zo dus zelf ook niet aan gedacht  ::) Heb ze wel de tip gestuurd dit mee te nemen in de uitleg van de wagen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #11 Gepost op: juli 29, 2020, 03:57:09 pm »

Wel bijzonder dat ze dat niet hebben uitgelegd bij AK Zeker als je met dit probleem er bent geweest.

Klopt helemaal, maar toch ook een gevalletje RTFM: in de handleiding van alles vouwwagens die we tot nu toe hebben gehad, werd dit keurig vermeld.

Anderzijds: ik kan me de paniek wel een beetje voorstellen... 3 weken salade moeten eten :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #12 Gepost op: juli 29, 2020, 04:28:51 pm »

Klopt helemaal, maar toch ook een gevalletje RTFM: in de handleiding van alles vouwwagens die we tot nu toe hebben gehad, werd dit keurig vermeld.

Anderzijds: ik kan me de paniek wel een beetje voorstellen... 3 weken salade moeten eten :H

Bij Aart Kok niet hoor, daar staat het niet in de handleiding. Heb ze al een mail gestuurd.
Het eerste weekend in mei alles op de primus gedaan en de Cadac maar ja dat is ook wat vreemd als je net een hagelnieuwe vouwwagen hebt met keuken  :H
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #13 Gepost op: juli 29, 2020, 04:45:34 pm »

De goede oude primus... dat roept herinneringen op...

Maar inderdaad vreemd dat dit niet in de handleiding staat. Ook bij onze vorige wagens (Jamet en Trigano, niet direct A-merken met een uitgebreide handleiding) was dit vermeld. Nu met de CCC staat het er ook in.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Frustratie om gas aansluiting
« Reactie #14 Gepost op: juli 29, 2020, 07:26:53 pm »

Klopt helemaal, maar toch ook een gevalletje RTFM: in de handleiding van alles vouwwagens die we tot nu toe hebben gehad, werd dit keurig vermeld.

Anderzijds: ik kan me de paniek wel een beetje voorstellen... 3 weken salade moeten eten :H
Als echte man gaat de handleiding meteen in de kast  :P Kan me voorstellen dat bij aflevering dit niet vermeld wordt, maar als er dan een klant met wagen en al komt met dit probleem vertel je dat toch even? Geen koken is geen probleem heb de BBQ altijd mee  :evil:
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal