Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Slaapmat, welke?  (gelezen 5482 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Slaapmat, welke?
« Gepost op: augustus 15, 2020, 09:09:48 pm »

Onze kinderen slapen in een Ugly Betry, tentje van Campooz. Je krijgt er 2 (traag?)schuimmatrassen bij. Omdat onze eerste UB lekte, kregen we een nieuwe, mét matrasjes. We hebben er nu dus 4 😬
Tot nu toe leggen we de 4 matrasjes bij t klappen op onze matras, maar met de froli's, het dekbed, de trap, stoelen en stokken, wordt t pakket toch wel dik en past t dekzijl maar nét.
Daarom denken we er over de 4 matrasjes te vervangen door fatsoenlijke inflatable matjes. Die zouden we dan plat (leeg) willen legven op onze matras.
Kan dat überhaupt? Of moeten ze opgerold worden vervoerd om te voorkomen dat ze weer opblazen?
En welke zijn dan aan te bevelen?

Overigens hebben we nog niet gekampeerd met "maar" 2 matfasjes, ondanks dat ze comfortabel lijken, was ik toch bang dat ze te dun zijn als we op een rotsige onderbodem staan...
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2020, 09:21:29 pm »

Als je comfort zoekt, zou ik persoonlijk voor Exped matjes gaan. Liggen net zo lekker als een luchtbed (wel afhankelijk van de dikte die je koopt) en isoleren minstens zo goed als een goede self-inflatable. Oh ja, nemen in leeggelopen toestand aanzienlijk minder ruimte in dat inflatebles.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

paulalatifa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
  • Arizona, Malawi 2.0, Flexi, Country
    • PK Kampeer Avonturen
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #2 Gepost op: april 28, 2021, 11:10:19 pm »

Ik ben wel nieuwsgierig of je ook daadwerkelijk voor de Exped matjes bent gegaan en of die bevallen?

Wij hebben net Bardani matten gekocht van 10cm dik maar las pas later dat die snel stuk gaan. Dus nu aan het kijken wat slim is...
Gelogd
Teamwork makes the dream work

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #3 Gepost op: april 29, 2021, 07:31:14 am »

Wij hebben voor dit jaar, voor ons dochter van 8, deze gekocht.
Zulke matten zijn wel wat lastiger plat mee te nemen lijkt me, je 'rolt' ze leeg, maar geen ervaring mee zelf.
Zelfde idee als de Exped Megamat maar stuk goedkoper, ik had hem voor 99 euro in de aanbieding laatst.

https://www.vrijbuiter.nl/redwood-stretch-limousine-10-ii_cfca0124/

https://www.kampeermeneer.nl/redwood-stretch-limousine-10/
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #4 Gepost op: april 29, 2021, 08:12:11 am »

De Redwood Stretch Limousine is een gewone, wel tamelijk dikke, self-inflatable. Zonder afbreuk (of überhaupt enige uitspraak) te doen over het slaapcomfort, dat is echt iets anders dan het Exped concept.

Exped matten zijn een soort luchtbedden, waar op een slimme manier isolatie in is verwerkt. Hierdoor lig je op een dikke laag stilstaande lucht (net als een inflatable). Alleen dit bedje loopt gewoon leeg als je de stop eruit haalt, is compact op te rollen. Je moet het bedje ook oppompen, in de versie die onze schatten hebben met de in het bedje verwerkte pomp.

Voor hiking hebben ze lichtere varianten (voelt erg polyester aan, kraakt bij bewegen), maar er zijn ook dikke matten van prettiger aanvoelend materiaal en ook tweepersoonsvarianten (125 breed).

Wij vinden ze ideaal: goede isolatie, perfect op eigen comfort in te stellen, compact mee te nemen, tamelijk robuust.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

paulalatifa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
  • Arizona, Malawi 2.0, Flexi, Country
    • PK Kampeer Avonturen
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #5 Gepost op: april 29, 2021, 08:53:52 am »

Dank voor de tips!

Onze kindjes zijn pas 3 dus ik ben inderdaad op zoek naar goed isolatie in combinatie met slaapcomfort. Uiteraard ook in combinatie met dikke slaapzakken. Vrijdagavond ook nog even bij De Wit kijken...

PS - deze test geeft in ieder geval veel inzicht: https://www.kampeermeneer.nl/test-slaapmatten2/
« Laatst bewerkt op: april 29, 2021, 09:29:15 am door paulalatifa »
Gelogd
Teamwork makes the dream work

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2021, 04:19:23 pm »

Dankzij die site heb ik uiteindelijk 2 nomad dreamzone xw 10 matjes gekocht. We hebben ze nog niet gebruikt, maar ik vermoed dat t goed gaat komen.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2021, 10:33:09 pm »

Exped matjes liggen heerlijk. Ook voor de zwaardere zijslapers. Wel 2 nadelen; 1 blazen/pompen niet erg gemakkelijk op. Een pompzak kan helpen wellicht. Ten tweede zijn ze erg luidruchtig vanwege het nylon. Een hoes doet wonderen en de buren slapen ook beter.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.634
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2021, 11:40:24 am »

Qua pompen klopt helemaal. Onze schatjes doen het met de ingebouwde pomp. Kost even tijd, maar daar merken wij niets van :O

Qua geluid ben ik het minder eens: er zijn extreem lichte matjes die inderdaad de hele camping bij wijze van spreken bij elkaar kraken, er zijn ook (zwaardere) matjes die niet meer geluid maken dan een regulier luchtbed.

Het grootste nadeel vinden wij vooral de prijs :H
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Mdroog

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 62
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #9 Gepost op: mei 01, 2021, 05:19:19 pm »

Geluid??🤔
Wij hebben nomad 10cm dik, selfinflatable matjes en die geven 0 geluid🤔🤔🤔
Gelogd

paulalatifa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
  • Arizona, Malawi 2.0, Flexi, Country
    • PK Kampeer Avonturen
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #10 Gepost op: mei 02, 2021, 08:55:10 pm »

Het zijn uiteindelijk 2x de human comfort gentillity 10 EW geworden. De exped matjes vonden we net te duur en deze kregen van de kampeermeneer ook een hele goede review. Gisteren en vandaag uitgeprobeerd, liggen heerlijk. Met Hemelvaart tm Pinksteren de echte try-out :)846]

https://www.kampeerwereld.nl/human-comfort-gentilly-10-ew-slaapmat-groen-hc401002/


Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

Gelogd
Teamwork makes the dream work

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2021, 09:51:32 am »

Toch nog even terugkomend op mijn oorspronkelijke vraag... moet je dergelijke matjes opgerold vervoeren of kan je ze ook eerst leeglaten rn dan vlak meenemen? Dan zou ik ze nl op t bed leggen voor t klappen. Scheelt ruimte in de bak.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

paulalatifa

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 57
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Country
  • Arizona, Malawi 2.0, Flexi, Country
    • PK Kampeer Avonturen
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2021, 10:08:43 am »

Nee volgens mij hoeven die helemaal niet opgerold vervoerd te worden. Dus dat is een heel goed idee!

Verstuurd vanaf mijn SM-G988B met Tapatalk

Gelogd
Teamwork makes the dream work

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #13 Gepost op: mei 03, 2021, 11:04:05 am »

Toch nog even terugkomend op mijn oorspronkelijke vraag... moet je dergelijke matjes opgerold vervoeren of kan je ze ook eerst leeglaten rn dan vlak meenemen? Dan zou ik ze nl op t bed leggen voor t klappen. Scheelt ruimte in de bak.
Let wel op,dat ze niet tussen de buizen komen. Wij deden dit eerst ook, maar hebben nu een apart vak in de bak gemaakt voor de megamatten. Dat vinden we toch fijner.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Slaapmat, welke?
« Reactie #14 Gepost op: mei 03, 2021, 04:15:17 pm »

Ik zal er extra goed op letten 😊 maar dat betekent dus dat t ook wel kan?
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal