Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service  (gelezen 15843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #15 Gepost op: augustus 20, 2020, 12:09:35 pm »

Toch vind ik het een vreemde redenering dat, omdat iets tweedehands zou zijn, de fabrikant er de handen vanaf kan trekken. Je zal er na drie weken achterkomen dat je nieuwe vouwwagen toch niet jouw ding is. Doorverkopen betekent dat de fabrikant er dan niet meer naar om hoeft te kijken?

Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #16 Gepost op: augustus 20, 2020, 12:20:02 pm »

Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.
Als de garantie van een door mij aangekocht product verlopen is zie ik geen reden om niet met de fabrikant contact op te nemen als ik iets gerepareerd wil hebben en daar voor wil betalen.

Waarom zou ik dan naar de tussenpersoon gaan?
Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #17 Gepost op: augustus 20, 2020, 12:29:43 pm »

Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.
Geheel mee eens, onze eerste vouwwagen was een AK Kampala en helaas moeten kopen via De Jong in Hillegom (AK deed nog geen directe verkoop in Heemstede) en altijd goed geholpen door de mensen van AK (De Jong kan daar nog iets van leren). En ook met de huidige VW een CC Country direct in Heemstede en prima service. AK is inderdaad een verkooporganisatie, service hebben ze het servicecentrum voor en is apart te benaderen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #18 Gepost op: augustus 20, 2020, 01:21:25 pm »

Er wordt voor zover ik kan zien een verhaal gemaakt hier. Je moet service vragen en verwachten bij de leverancier van je vouwwagen. De leverancier heeft te maken met de producent. Door direct naar de producent te stappen, maak je jezelf onmogelijk. Ik zou ook niets doen voor een klant die zich op die manier opstelt.
Mijn VW komt uit Schijndel en als er iets mee is, ga ik daar heen.

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.

En als je particulier iets koopt van drie weken oud? Het is fijn dat jouw wagen bij een handelaar vandaan komt, maar als daar weer een tussenpersoon tussen zit hoef je nergens meer op te rekenen?
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #19 Gepost op: augustus 20, 2020, 02:32:16 pm »

Dat dit forum gebruikt wordt om stemming te maken richting Aart Kok, vind ik niet heel erg netjes.

"Stemming maken" en "niet netjes" kom op zeg, wat een onzin!

Op een forum worden ervaringen gedeeld, zowel positief als negatief. Gelukkig wel zeg, we wonen hier niet in Noord Korea of Wit Rusland.
In dit geval is iemand niet tevreden en deelt dat. Hij krijgt bijval, wordt tegengesproken en krijgt tips. Prima toch?
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #20 Gepost op: augustus 20, 2020, 05:07:20 pm »

En als je particulier iets koopt van drie weken oud? Het is fijn dat jouw wagen bij een handelaar vandaan komt, maar als daar weer een tussenpersoon tussen zit hoef je nergens meer op te rekenen?

Je bedoelt iemand van marktplaats oid? Ik weet niet precies hoe het recht in elkaar steekt, maar ik zou er in ieder geval niet blindelings vanuit gaan dat de garantie overgaat op degene die de aankoop via mp doet.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #21 Gepost op: augustus 20, 2020, 05:09:59 pm »

"Stemming maken" en "niet netjes" kom op zeg, wat een onzin!

Op een forum worden ervaringen gedeeld, zowel positief als negatief. Gelukkig wel zeg, we wonen hier niet in Noord Korea of Wit Rusland.
In dit geval is iemand niet tevreden en deelt dat. Hij krijgt bijval, wordt tegengesproken en krijgt tips. Prima toch?

Juist omdat het hier geen Noord Korea is maakte ik mijn opmerking. Ik kan de eerste post niet anders lezen dan een trapje na.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #22 Gepost op: augustus 20, 2020, 05:41:48 pm »

@Marcel, ik hou dit soort berichten scherp in de gaten maar stemmingmakerij en een schop na heb ik niet zo gelezen. 

We gaan dan ook terug naar het onderwerp.
Gelogd

kasper_kavango

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango Game Drive XL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #23 Gepost op: augustus 20, 2020, 06:16:16 pm »

En dit heb je geaccepteerd?
Nee, daar ben ik nog niet mee klaar.
Gelogd

nienkett

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3
  • Merk Vouwwagen: geen
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #24 Gepost op: augustus 29, 2020, 03:01:31 pm »

Wij hebben net een nieuwe AK aangeschaft in Roden. Hoewel ik de vouwwagen prachtig vindt, moet ik zeker zeggen dat de klantvriendelijkheid en service wat te wensen overlaat.
Wel is het zo dat duidelijk bij aanschaf van een AK staat dat garantie niet overgaat op een koper, mocht je de vouwwagen gaan verkopen.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.009
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #25 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:01:30 pm »

Wij hebben net een nieuwe AK aangeschaft in Roden. Hoewel ik de vouwwagen prachtig vindt, moet ik zeker zeggen dat de klantvriendelijkheid en service wat te wensen overlaat.
Wel is het zo dat duidelijk bij aanschaf van een AK staat dat garantie niet overgaat op een koper, mocht je de vouwwagen gaan verkopen.

Vraag me af of dat juridisch haalbaar is. Dus zoals eerder gesteld, mocht het kamperen je na drie weken niet bevallen, kun je de kar alleen nog zonder garantie verkopen? Dan is de fabrikant ineens gevrijwaard van alles? Zou ik nooit mee akkoord gaan. Zat keuze, dan maar iets anders, iets waar de fabrikant zelf wel vertrouwen in heeft.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #26 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:12:31 pm »

Vraag me af of dat juridisch haalbaar is. Dus zoals eerder gesteld, mocht het kamperen je na drie weken niet bevallen, kun je de kar alleen nog zonder garantie verkopen? Dan is de fabrikant ineens gevrijwaard van alles? Zou ik nooit mee akkoord gaan. Zat keuze, dan maar iets anders, iets waar de fabrikant zelf wel vertrouwen in heeft.
Het lijkt mij juridisch ook moeilijk houdbaar.
Ga voor de rechter maar eens uitleggen dat een 3 weken oude kar geen garantie meer heeft op fabrieksfouten. Die fouten hebben gelijk niets met de eigenaar te maken maar met het product. En daar veranderd niets wezenlijke aan met het veranderen van eigenaar.
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #27 Gepost op: augustus 29, 2020, 07:13:21 pm »

In principe gaat de garantie over op de volgende eigenaar, maar ik zie wat ruis of een leverancier hier in zijn bepalingen van af mag wijken. Het lijkt er op dat dit mag. 'hij aanvaard dan niet de overgang van dit recht op een nieuwe eigenaar'.
Ik zou het heel slecht vinden als een verkoper van vouwwagens hier gebruik van maakt.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 921
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #28 Gepost op: augustus 29, 2020, 08:20:59 pm »

In principe gaat de garantie over op de volgende eigenaar, maar ik zie wat ruis of een leverancier hier in zijn bepalingen van af mag wijken. Het lijkt er op dat dit mag. 'hij aanvaard dan niet de overgang van dit recht op een nieuwe eigenaar'.
Ik zou het heel slecht vinden als een verkoper van vouwwagens hier gebruik van maakt.
Ik ook. En een fabrikant kan zoveel in zijn eigen voorwaarden zeggen. Als het tegen EU regelgeving maakt dat geen indruk bij de rechtbank.
Of het hier tegen EU regelgeving in gaat weet ik niet.

Edit: even wat opgezocht en ik lees in een discussie op de site van de Consumentenbond;
 Ik quote de Consumentenbond: "Als het product van eigenaar verwisselt, verhuist de wettelijke garantie en de extra garantie van de verkoper (voor de overgebleven duur) in principe mee naar de nieuwe eigenaar. Voor fabrieksgarantie kan dat anders zijn: raadpleeg de garantievoorwaarden van de fabrikant."


Wettelijke garantie gaat dus gewoon over op nieuwe koper. Bij fabrieksgarantie hoeft dat niet het geval te zijn. Maar wat mij betreft sla je een modderfiguur als fabrikant om dit niet overdraagbaar te maken.
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2020, 08:26:25 pm door Jer81 »
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.753
Aart Kok; mooie vouwwagens, hopeloze service
« Reactie #29 Gepost op: augustus 29, 2020, 11:43:04 pm »

Je hebt ook nog zoiets als een redelijke te verwachtte levensduur. En binnen 6 maanden ligt de bewijslast bij de verkopende partij daarna bij de eigenaar. Deze site gaat iets dieper in op de materie.

https://www.judex.nl/rechtsgebied/consumentenrecht/garantie-en-ruilen/artikelen/welke-garantie-heb-ik-als-ik-een-product-koop/

Zelf koop ik vaak een gebruikte auto “zonder” garantie. Omdat ik weet dat ik meer recht heb dan men vaak denkt.

Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
« Laatst bewerkt op: augustus 29, 2020, 11:45:53 pm door Theu »
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal