Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .  (gelezen 6851 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Gepost op: augustus 19, 2020, 03:40:53 pm »

Hoi allemaal, wij hebben een vouwwagen aangeschaft,
want het lijkt ons geweldig de vrijheid en gemak ervan.
Dit jaar blijven we in Nederland op campings in september om alles een beetje uit te proberen. 
Volgend jaar willen we door Frankrijk reizen, als corona maatregelen dit toelaten.
Kun je daar gewoon op de bonne fooi naar toe zonder vooraf eerst een camping te boeken, of is het handiger om dat wel te doen. Als we op doortocht zijn is het de bedoeling om alleen de wagentent op te zetten met evt de luifel.
Gelogd

RobB

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 169
  • Merk Vouwwagen: Jametic Blue Style-CP
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #1 Gepost op: augustus 19, 2020, 04:02:09 pm »

Is een beetje afhankelijk van de streek en wat je eisen zijn. Vroeger had elk dorp wel een municipal camping waar altijd wel plaats was, tegenwoordig zijn die veel overgenomen door de grotere concerns (yellow, flower, huttopia etc) en is de kans op een volle camping toch wel toegenomen.
Juist door het reserveren is de camping voller dan het lijkt. Een plaats die voor over een paar dagen gereserveerd is kan dan niet nu verhuurd worden.
Maar blijf je slechts een paar dagen dan kan er vaak wel iets gevonden worden.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2020, 04:30:18 pm »

In welke periode ga je op vakantie en welke eisen stel je aan een camping?  In het voor- en najaar is boeken niet nodig, er is altijd wel een plekje ergens te vinden. Wil je een grote camping in het hoogseizoen met alles er op en er aan is boeken wel nodig, deze campings zijn vaak al in januari vol geboekt. 
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2020, 04:51:50 pm »


Kleinere campings zonder teveel extra faciliteiten zijn in principe ook in het hoogseizoen niet direct een probleem. Zijn vaak redelijk rusitige campings waar je niet meer vindt dan een gemotiveerde campingvader die uitleg geeft, sanitair en daar kan kwaliteit wat verschillen en een basis speeltuin. Animatie en zwembaden en dergelijk zijn er niet te vinden.
Wij gaan altijd in de zomervakantie in de bergen en nog nooit gereserveerd terwijl we er toch vaak voor een redelijk lange periode bleven.


Op dergelijke campings zijns soms ook niet alle plaatsen met electriciteit voorzien en de plaatsen met zijn deze die meestal het eerst volzet zijn.
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #4 Gepost op: augustus 19, 2020, 05:24:33 pm »

Wanneer je een kleine(natuur-) camping ok vindt en geen poeha dan is reserveren niet nodig, hangt uiteraard van de streek af waar je wilt bivakkeren. Wij reserveren wel altijd een plekje voor onderweg waar we een hapje bij de eigenaar kunnen mee-eten.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #5 Gepost op: augustus 19, 2020, 06:45:01 pm »

Wanneer je een kleine(natuur-) camping ok vindt en geen poeha dan is reserveren niet nodig, hangt uiteraard van de streek af waar je wilt bivakkeren. Wij reserveren wel altijd een plekje voor onderweg waar we een hapje bij de eigenaar kunnen mee-eten.

Je laat het klinken of je bij de familie aan tafel schuift . . .  :)
Gelogd

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 339
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #6 Gepost op: augustus 19, 2020, 09:48:25 pm »

Wij gaan al meer dan 25 jaar, vrijwel jaarlijks, op de bonnefooi naar Frankrijk. De laatste 15 jaar i.v.m. schoolvakanties van onze kinderen in het hoogseizoen.
Onze ervaring: er zijn altijd prima plaatsen te vinden.
Met name als wij wat laat op de dag aankomen op een populaire camping, bijvooorbeeld aan de Ardeche of Middelandse zee, kan de camping weleens dat vol blijken. Mijn advies is om op populaire bestemmingen (ruim) voor 16:00 een plekje te zoeken. De campingdichtheid is in Frankrijk zo groot dat in het algemeen de volgende camping heel dichtbij ligt. Altijd hebben wij zonder extreme inspanningen en ook zonder stress een prima plekje gevonden. Als je voor de wat kleinere (familie)campings gaat is er naar onze ervaring eigenlijk altijd plaats.
Een door mij zeer positief gewaardeerde handelswijze in Frankrijk is dat -bij niet reserveren- er niet vooraf betaald hoeft te worden. Kom je op de bonnefooi aan dan hoef je niet aan te geven hoelang je wilt blijven en deze periode gelijk af te rekenen (zoals naar mijn ervaring helaas in Nederland de gewoonte lijkt te zijn). Mocht de camping niet bevallen dan kan je vertrekken wanneer je wilt en bij vertrek alleen de genoten periode bepalen.
Op de bonnefooi in Frankrijk reizen geeft mij minder stress dan reserveren; de reis gaat altijd richting mooi weer (bestemming wordt aangepast aan de weersvoorspelling) en als de camping of streek niet bevalt trekken wij zo weer verder.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2020, 09:50:54 pm door JanJD »
Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #7 Gepost op: augustus 20, 2020, 08:26:37 am »

Dezelfde ervaring als JanJD hebben wij ook. Door reserveringen bij de camping komt het wel eens voor dat je maar maximaal een paar nachten kunt blijven op een camping. Laat dat nou net de bedoeling van rondtrekken zijn.
Soms kun je wel op de camping blijven maar moet je naar een andere plek. Als de camping of omgeving heel leuk is vinden we dat ook geen probleem.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #8 Gepost op: augustus 20, 2020, 05:31:05 pm »

Wij reizen ook al jaren in het hoogseizoen zonder te reserveren door Frankrijk. Nog nooit een probleem mee gehad. Je vindt altijd wel een plekje, als je eisen maar niet te hoog zijn. Wij gaan graag naar kleinere campings zonder veel voorzieningen, dat is altijd gelukt.

Wat we wel doen sinds de kinderen er zijn is dat we thuis al een lijst maken met campings die wij interessant vinden. Daar heb ik een kaart van gemaakt die ik in Google Maps kan inladen. Dan een dag voor vertrek naar de volgende streek even een blik op die kaart en een telefoontje naar de camping van keuze om te vragen of er plek is, zodat we niet met hangerige kinderen voor een volle camping staan en alsnog op zoek moeten naar iets anders.
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #9 Gepost op: augustus 20, 2020, 06:17:16 pm »

Om naar een Franse camping te kunnen
bellen is enige kennis van de taal wel gewenst
neem ik aan . :)
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #10 Gepost op: augustus 20, 2020, 08:02:17 pm »

Dat helpt wel, maar ik spreek net zo goed Frans als dat Louis van Gaal Engels spreekt ;). Het valt me de laatste jaren juist steeds meer op dat er steeds meer Engels gesproken wordt door de Fransen. En eerlijk is eerlijk, wij zoeken voor de kinderen ook vaak campings van Nederlandse eigenaren, omdat daar meestal meer landgenootjes zijn om mee te spelen.
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 386
  • Merk Vouwwagen: Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #11 Gepost op: augustus 21, 2020, 07:46:58 am »

Om naar een Franse camping te kunnen
bellen is enige kennis van de taal wel gewenst
neem ik aan . :)

Dat Fransen alleen Frans spreken geldt alleen voor de oudere generaties. De jongere spreken net zo goed of slecht Engels als de Nederlanders.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #12 Gepost op: augustus 21, 2020, 09:15:51 am »

Dat Fransen alleen Frans spreken geldt alleen voor de oudere generaties. De jongere spreken net zo goed of slecht Engels als de Nederlanders.

Dat lijkt me nu ook niet direct een uitdaging of moeilijk  :K


Serieus nu, het is vooral een kwestie van zorgen dat je het regelmatig spreekt, en dus durven. Frans en Engels waren in tegenstelling tot de wetenschapsvakken altijd mijn buisvakken op school. Echter ondertussen ben ik Europees coördinator van een internationale organisatie geweest, internationale conferenties voorgezeten en regelmatig opdrachten gehad waar ik één van de weinige Nederlandstaligen was en met vooral Franstaligen moest samenwerken. In België hebben we dat al vaker natuurlijk. Ondertussen gaat het redelijk vlot in die talen en niet door wat ik op school geleerd heb, maar vooral omdat ik het moest spreken en het meer gebruikte. Zelf met een basis kennis van de taal moet je vooral durven het te praten en trachten te praten en zeggen dat je iets niet goed verstaan hebt om het nog eens op een andere manier te laten zeggen tot je het verstaat. Dat is de beste leerschool voor die taal. En als je als toerist of onder andere omstandigheden de moeite doet om trachten hun taal te spreken, wordt dat ook erg geapprecieerd, zelf al is het heel slecht en heb je meteen een stapje voor op de andere anderstaligen.


Kortom, gewoon proberen hoe ver je geraakt met hun taal te spreken. Ze zullen je wel helpen er uit te geraken en je leert er zelf nog het meeste uit!

Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #13 Gepost op: augustus 29, 2020, 01:29:48 am »

Wij hebben ook zeer goede ervaringen met reizen op de bonnefooi door Frankrijk, dat hebben we dit jaar ook best gemist. We zitten verplicht in het hoogseizoen maar dat is geen enkel probleem hoor. We hebben altijd zonder veel moeite een plekje kunnen vinden. :J
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

w@lter

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Alpha
    • Vlaams Hobbybrouw Forum
Re: Reizen door Frankrijk zonder Camping te boeken .
« Reactie #14 Gepost op: augustus 29, 2020, 11:05:34 am »

In de 16 jaar dat we op vakantie gaan in Frankrijk hebben we slechts 1x een camping geboekt en net dat jaar konden we door omstandigheden niet vertrekken  :I . Alle andere jaren hebben we nooit geboekt en hebben we ook nooit het probleem gehad van geen camping te vinden.

Wij namen een paar dagen voor vertrek contact op met de camping om te zien of ze volgeboekt waren of niet. In het begin, voor de smartphones en GPS in de wagen, zelfs gewoon een paar routebeschrijvingen van Google afgeprint en daarmee vertrokken. Onderweg eens bellen of ze plek hebben en er dan verder naartoe rijden.

Als je echter net die specifieke camping wil, en het is er eentje van een grotere keten, dan kan je misschien wel beter op voorhand boeken.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal