Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Apollo of concorde  (gelezen 4611 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Apollo of concorde
« Gepost op: augustus 25, 2020, 01:20:53 pm »

Na jaren kamperen met de tent, de laatste 6 jaar met een oppomptent, zijn we ons nu aan het oriënteren op een klapper.

Gezin met 2 kinderen, 6 en 8, dus de oudste wil over een jaar of 2 wel in een eigen tentje.

We rijden als hobby in een 2cv, gaan daar ook regelmatig mee naar meetings en weekendjes en gaan er ook mee op vakantie. Met een aanhanger gaat dat prima, maar alles zit wel goed volgeprakt.
De aanhanger is niet geremd en dat gaat nu prima. Maar in verband met een meeting volgend jaar in Zwitserland moet er maar eens iets met een oplooprem komen. Ik mag heb ongeremd 250 kilo trekken (en daar zit de aanhanger zeker wel aan) en geremd 400 kilo.

Ik kom dan al snel uit bij de camplet, (of een lichte combi camp) word ook binnen de 2cv club veel mee gereden. Lekker snel opgezet, ook voor 1 overnachting.

Nu is mijn vraag, wat zijn de ervaringen van de Apollo tegen de concorde. De laatste is ietsjes groter, maar merk je dat kleine stukje ook echt?

Gisteren nog gaan kijken bij een royal hier in de buurt. Die lijkt mij iets minder praktisch in het super snel opzetten. Het was trouwens wel een gaar ding, twee kapotte slaapcabines, geknakte stangen enz, alleen het doek van het dak was van de inderdaad nog goed.

Oh ja, budget tot een euro of 700. Wat raden de ervaringsdeskundigen ons aan?

Rick
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #1 Gepost op: augustus 25, 2020, 02:18:29 pm »

Eventuele andere ideeën wat betreft een snel inzetbare 4 persoons klapkar met een eigen gewicht ruim onder de 400 kilo zijn trouwens ook welkom.
Gelogd

Jer81

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 897
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itenea GL
Re: Apollo of concorde
« Reactie #2 Gepost op: augustus 25, 2020, 02:28:50 pm »

Die vindt je niet zo snel. En een Camp-let is nou eenmaal tamelijk geweldig. ;)
Succes met de zoektocht.
Het verschil tussen deze twee modellen die je al noemt is volgens mij dat de ene wel en de andere niet een gastencabine kan hebben.
En de grotere voortent is wel fijn ondanks dat het maar een paar vierkante meter extra is.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Apollo of concorde
« Reactie #3 Gepost op: augustus 25, 2020, 02:49:53 pm »


De gastencabine en grotere voortent gaan ook extra gewicht betekenen en dus minder ruimte om te laden.

Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #4 Gepost op: augustus 25, 2020, 03:09:06 pm »

Zowel de concorde als de Apollo wegen 250 kilo, de gastencabine zak daar een kilo of 10? aan toevoegen. Ik weet dat de camplet niet enorm veel bergruimte heeft om spullen mee te nemen. Maar op dit moment is de aanhanger voor 1/3 gevuld met de tent, we zijn het gewend weinig mee te nemen. De bedoeling is de camplet te vullen met slaapzakken en beddengoed, eventueel nog 2 curver bakken met allerlei grut en dan potten,pannen enz in het keukentje. Koelbox op de dissel. Eventueel stoelen en tafel op het imperiaal van de camplet. Tassen met kleding, porta potti kunnen gemakkelijk in de eend, zeker met de kofferbakvergroter (palmabak) eraan heeft de eend nog verassend veel bergruimte.
Gelogd

Paulus

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 110
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi 2.0
Re: Apollo of concorde
« Reactie #5 Gepost op: augustus 25, 2020, 03:18:32 pm »

Wellicht is de keizer weekender iets ?
Deze hebben wij ook overwogen, maar was wat
lastig fietsen meenemen.
Ledig gewicht is 167 kg
« Laatst bewerkt op: augustus 25, 2020, 03:21:41 pm door Paulus »
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2020, 05:22:08 pm »

Keizer weekender  heb ik wel eens bekeken. Maar dat is standaard een 2 persoons wagen. En hij is er niet in een geremde versie. Weegt 165 kilo, dan nog een extra gastencabine. Laat mij aan laadruimte slechts een kilo 75 over. En daar zit je zo aan met een koelbox en wat los spul. De prijs valt op dit moment ook iets buiten het budget. Ze zijn er niet tweedehands onder de de 1000 zeg maar.
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Apollo of concorde
« Reactie #7 Gepost op: augustus 25, 2020, 09:23:58 pm »

Geen antwoord maar wel een tip: blijf vooral in je Eend rijden !!!

De beste auto die ooit gemaakt is, mijn eerste, een Charleston, helaas verkocht toe in een baan kreeg in de buitendienst, waarbij ik mijn eigen auto moest gebruiken  ::) Een Eend was geen passende auto werd toen aangegeven.
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #8 Gepost op: augustus 25, 2020, 09:46:29 pm »

De eend gaat nooit weg!! Krijg ik ook ruzie met mijn vriendin, het is eigenlijk haar eend. De kinderen zeggen altijd, mama heeft hem gekocht, pap heeft hem gemaakt. We hebben elkaar ook via de citroen club leren kennen.

Het is onze 3e auto, hij staat droog in de garage en we doen er eigenlijk alleen leuke dingen mee. Maar hij gaat ook gewoon mee naar het werk, als er een gewone auto wegvalt vanwege pech ofzo, word hij wel als dagelijks vervoer ingezet. Ik doe er ook alles zelf aan, motorrevisie (er zit nu een 650cc motor van een citroen visa met 123 ontsteking in met iets meer pk), spuiten, klein laswerk (al is dat laatste hopelijk de komende 10 jaar niet meer nodig). Op dit moment ligt het dashboard open. De ruitenwissermotor begon na de vakantie op 2 km van huis een beetje te roken.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 811
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Apollo of concorde
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2020, 10:16:28 pm »

Wij van WC eend raden een Renault 4 aan met een Aart Kok Livingstone....




Mijn R4 mag 680 kg geremd trekken. Dat is toch even wat meet dan de eend.
Geloof de gewichten die de vouwwagenfabrikant opgeeft niet! Het beste is een keer naar de weegbrug te rijden om je totaal gewicht te checken. Je weegt zo meer dan de bedoeling is.

Ik geniet er altijd erg van om met mijn R4 op weekend te gaan. Helaas is het najaarsevenement geannuleerd ivm COVID-19.

Volgend jaar nieuwe kansen.

Succes met het vinden van een geschikte vouwwagen voor je eend. Ik zou het ook in de hoek van de Camplet zoeken. Maar ervaring heb ik er niet mee.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Apollo of concorde
« Reactie #10 Gepost op: augustus 26, 2020, 10:46:18 am »

Het veelal tussen de Apollo en de Concorde is er echt wel.  Vriendin van mij had een Apollo en we hebben toen eea uitgezocht en ontdekt dat er verschillende jaargangen waren. Die van haar was echt super klein, met 2 stoelen een tafeltje een een kastje stond het vol. De Concorde die ik gezien heb heeft zeker meer ruimte.
Gelogd

sevenup

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 190
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone
Re: Apollo of concorde
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2020, 08:24:06 pm »

Wij hebben een Apollo gehad, grootste minpunt vond ik het gebrek aan ventilatie van de slaapcabines.
Verder kan er zowiezo niet veel mee in een camplet, wij hadden de stoelen, tafel, luifel en stokken erin en dan was hij al vol.
Rest ging bovenop in een grote op maat gemaakte bagage zak.
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2020, 12:19:39 pm »



Wij van WC eend raden een Renault 4 aan

Tja de R4, ook een hele leuke betaalbare klassieker. Mag inderdaad iets meer trekken, ik ken ook mensen die hun predom caravan trekken met een R4 en dan met een eend erachteraan rijden om 2cv meetings te bezoeken. Maar ik hou het maar bij de eend.

Als het inderdaad zo is dat aan een Apollo geen extra gastencabine kan dan valt die eigenlijk wel af. Voor een kort weekend is het niet nodig, maar voor een langere vakantie lijkt de extra ruimte ons erg nuttig. Net als de 25 cm diepere voortent van de concorde. Kun je net iets beter binnen zitten bij slecht weer.

Dus nu op zoek naar een betaalbare concorde.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Apollo of concorde
« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2020, 08:41:49 pm »

Je zou ook naar een Savanne kunnen kijken,  daar kan ook een gastencabine aan  :J
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Apollo of concorde
« Reactie #14 Gepost op: augustus 28, 2020, 07:07:59 pm »

Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal