Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Apollo of concorde  (gelezen 4681 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marjootje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 677
  • Merk Vouwwagen: camplet adventure
  • klappen maar!
Re: Apollo of concorde
« Reactie #15 Gepost op: augustus 28, 2020, 09:45:51 pm »

https://www.facebook.com/marketplace/item/2582934282017691/

Mijn voorkeur zou een concorde zijn,inderdaad ietsje groter, maar neer ventilatie mogelijkheden.
Misschien is bovenstaande iets voor je, moet je even voor naar Zeeland kachelen,  maar het is daar erg mooi en kun je hem meteen uittesten ??
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #16 Gepost op: augustus 30, 2020, 02:43:42 pm »

Een savanne zou inderdaad ook kunnen, maar die zijn er tweedehands met een gastencabine niet veel. Ik woon in de kop van Noord-Holland, dus Zeeland en België zij wel even een stukje rijden.

Het budget is trouwens iets opgekrikt richting de 1000 euro. Daar moet toch wel iets leuks voor te vinden zijn.

Dinsdag ga ik kijken bij een comanche montana. Staat hier vlakbij te koop. Ik ken de wagens van comanche niet en kan er ook niet erg veel over vinden. Het is een soort van combi camp systeem, 4 slaapplaatsen, weegt leeg 270 kilo. Dus dat zou net de eend nog gemakkelijk kunnen.

Iemand hier ervaring met de comanche montana?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Apollo of concorde
« Reactie #17 Gepost op: september 12, 2020, 08:09:46 am »

Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #18 Gepost op: oktober 01, 2020, 09:41:46 pm »

Ok, nog steeds op zoek. Deze week werd een hele mooie concorde net voor mijn neus verkocht.
Zit nu te kijken naar een mooie savanne, redelijke prijs, veel ventilatie mogelijkheden en dezelfde leefruimte als de concorde.

Alleen is het doek van de savanne van katoen. Is er een groot verschil tussen het katoenen doek van de savanne en het acryl van een concorde? Volgens mij is het acryl doek sneller droog na regen, handig als je vroeg moet inpakken. Wie heeft er ervaring met allebei?
Gelogd

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Apollo of concorde
« Reactie #19 Gepost op: november 03, 2020, 07:21:13 am »

Beste Schermer,

Voorheen hadden wij een Royal met katoenen doek, momenteel een classic met acryl. Wat jezelf al aangeeft klopt, eerder droog en iets minder zwaar. Tevens blijft het acryl doek veel langer kleurecht.   

Succes met de aankoop.
Gelogd

janine81

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 139
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssée 2.0 GL 2020
Re: Apollo of concorde
« Reactie #20 Gepost op: december 03, 2020, 09:49:47 pm »

Savanne! Wij hebben er sinds dit jaar eentje mét gastencabine en bevalt heel erg goed. Katoenen doek vinden wij juist een must vanwege het fijne klimaat. Is het inmiddels al gelukt om een geschikte vw te vinden?
Gelogd
Klapwiekend door het leven!

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #21 Gepost op: april 01, 2021, 01:56:56 pm »

Na een tijd lang zoeken, kijken en nadenken vonden wij het belangrijkste punt dat we een camplet kopen met de nieuwere, langere dissel. Er kan dan tenminste de  redelijke disselbak op met daarin de koelbox en de porta potti (voor korte weekendjes met de 2cv club, langere vakanties neem ik geen porta potti mee). Liever geen Apollo, die iets kleinere voortent is toch net niet handig met een gezin. Concorde of savanne dus, voor een nog nieuwer model ontbreekt het budget/meer wil.ik er gewoon niet aan uitgeven.

Al met al ga ik zaterdag kijken voor een savanne van 2007. Nette prijs (1250) ziet er op de foto's netjes uit. Er zit alleen geen luifel bij, maar dat redden we wel met een tarp. En in de wagenbak zit geen matras, maar dat lossen we wel op met een luchtbed. De kinderen gaan waarschijnlijk in de bak, wij op de deksel. Dus over een paar jaar is het matras toch overbodig, dan gaan ze in hun eigen tentje. Kunnen meteen er ook iets hogere kratten in de vouwagen mee.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Apollo of concorde
« Reactie #22 Gepost op: april 01, 2021, 02:30:35 pm »

Hopelijk komt t tot een deal waar jullie allemaal tevreden over zijn... kan de voorpret gaan beginnen!
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #23 Gepost op: april 04, 2021, 12:19:40 pm »

Wij hebben een prachtige savanne. Weinig tot niks mis mee, 1 klein plekje op het doek,  kleine beschadiging Van het doek Van de deur. Verder netjes en fris.
Gelogd

schermer

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 31
  • Merk Vouwwagen: camplet
Re: Apollo of concorde
« Reactie #24 Gepost op: april 04, 2021, 12:23:57 pm »

En deze beschadiging van het deksel. Jammer, maar nog geen reden om hem niet te kopen. Ik denk dat ik er een beetje hars op/in smeer en een grotere ring onder het pootje van het bagagerek zet. Een grotere ring aan de binnenkant en het zit stukken steviger.

Verder staat er nog een grote disselbak op het verlanglijstje. Er zit ook geen luifel bij, maar dit eerste jaar lossen we dat op met een tarp.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Apollo of concorde
« Reactie #25 Gepost op: april 04, 2021, 02:17:11 pm »

Veel plezier ermee  :> :>
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal