Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot  (gelezen 5480 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hkcocoon10

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 8
Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Gepost op: februari 20, 2021, 09:53:48 am »

Als ik op de website kijk van Finnlines om van Travemünde naar Malmö te gaan kan ik kiezen qua lengte vervoermiddel van 6.00 tot 8.00 meter en vanaf 8.01 tot 12.00.

Hoe kritisch zijn ze hier op? Heeft iemand ervaring?

Mijn auto is nl. 483 volgens de boekjes en de vouwwagen 350, samen 833.
Dat is net iets meer dan 8 m, maar een maat hoger scheelt direct ca 60 euro per overtocht....  :)22]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2021, 09:55:39 am door hkcocoon10 »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2021, 12:32:19 pm »

Met de Colorline wordt dit wel bekeken. Ook de ferries tussen helsingor en helsingborg en de boten tussen Denemarken en Duitsland, Rodby naar Puttgarden. 30 cm is wel een forse lengte meer, die zien ze niet gauw over het hoofd. Vergeet de afstand van kogel tot bumper niet, ook al gauw 10 cm, dus het verschil wordt groter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2021, 12:48:56 pm »

Ik heb alleen ervaring met de boot naar Engeland. Daar werd de lengte (en breedte) wel degelijk goed in de gaten gehouden. Als iedereen 30 / 40 cm meer is, past het  niet meer, hé ?
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

cewi

  • Goldmember 2024
  • Klap nerd
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 413
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon MTT
  • HK Cocoon MTT
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2021, 01:11:53 pm »

Ik vond ook dat ik de totale lengte naar beneden mocht afronden. Op de heen reis naar Noorwegen geen probleem gehad. Op de terugweg echter kwam de meetlat erbij.....Extra bijbetalen en in het "straf parking" wachten of er nog een plaatsje vrij was op de boot. Als werkelijk allerlaatste mochten we op de boot. Het verhoogde niet de feestvreugde in de auto  :)

Als er nu een boot geboekt moet worden heb ik veel priemende ogen achter mij die toekijken of ik de juiste lengte doorgeef....

Zou dus geen risico nemen.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 844
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2021, 01:48:05 pm »

Waarschijnlijk zal het allemaal wel passen. 8-12 meter is nogal ruim gekozen. De veerboot maatschappij zal wel met een 'veilige gemiddelde lengte' rekenen en klanten in de haven achterlaten is bepaald geen goede reclame.
Maar persoonlijk zou ik liever voor die 60Euro de kans op 'gedoe' afkopen dan het erop aan te laten komen. Je zult maar iemand treffen die een slechte dag heeft en op zijn strepen gaat staan. Zoals @cewi al schrijft is dat niet bevorderlijk voor de vakantie spirit.
Mijn laatste veerboot (met klapper) ging onder het water door, oftwel de kanaaltunnel. Daar deden ze helemaal niet moeilijk over de lengte. Auto met aanhanger was gewoon 2x het solo tarief... ::)
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #5 Gepost op: februari 20, 2021, 02:11:13 pm »

Meer dan 8 meter is meer dan 8 meter betalen.. Logisch, niet? Anders neemt iedereen er 10 CM bij en is er voor de laatste geen plek meer.
Je laat je toch niet kennen voor €60...

Vroeger vaak genoeg gezien toen we de ferry naar Corsica namen. Ze liepen rond met een meetstok van 2m hoog. Iedereen die in de rij <2m stond en hoger was, door een surfplank of dakkoffer, werd eruit gestuurd. Onmiddellijk bijbetalen en in de andere rij aanschuiven. Anders past het gewoon niet.
Ga dus voor +8m, kies voor zekerheid, zodat je niet voor onaangename verrassingen komt te staan, is mijn advies. .

Ik ga dit jaar voor het eerst met vouwwagen en dakkoffer naar Corsica, en heb ook een hoop geld meer betaald omdat m'n auto >2m is met het koffer, en de lengte is ook bijbetalen. Liever nu fatsoenlijk en eerlijk boeken dan daar moeten bijbetalen of niet mee mogen.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Jootje1710

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.350
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2018
  • Je bent gek op klappen of niet!!
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2021, 05:14:09 pm »

Ik zou de echte lengte opgeven. Ik heb een paar jaar geleden meegemaakt op de autoslaaptrein naar Italie dat iemand een grotere auto had en dat wij, auto met vouwwagen, niet meer meekonden. Dit was echt geen leuke situatie en hoop ik ook NOOIT meer mee te maken.  ::) ::) ::)

Gelogd
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2021, 10:33:54 am »

 Onze combinatie zat altijd net onder de 8 meter dankzij de korte camplet, maar zowel naar de uk als naar Scandinavië zijn we nooit nagemeten. De hoogte hebben we wel (koffer en fiets op het dak, maar de fiets verhuis ik vlak voor de overtocht naar achteren op de Camplet). Als het echt om 20 centimeter gaat, zou ik de gok wel wagen. Deze ferries zijn in alle opzichten ingericht op bulkvervoer. Snel erop, snel eraf, op het dek komt het niet op 10 cm. Anders dan het veerbootje naar Skye waar drie kleine autootjes op konden... Het verschil is het deel waar je opkomt. Langer dan 8 meter kom je tussen de caravans te staan, tot 8 meter tussen de personenwagens. Dat laatste betekent ook dat je een steilere opgang kunt hebben en op een hoger dek komt te staan.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2021, 10:36:12 am door sanderv »
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Finnlines ferry en lengte combinatie op de boot
« Reactie #8 Gepost op: maart 30, 2021, 03:46:21 am »

Bij StenaLine Kiel staan sensoren (hoogte en lengte) bij inchecken.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal