Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Welke koelkast/ koelbox  (gelezen 12112 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bucharestblues

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Geen
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #15 Gepost op: maart 16, 2021, 07:55:07 pm »

Wij zijn te tevreden mb40 gebruikers. Gezin van vijf. Heel solide ding. Herken de slappe handgrepen niet.
Als we weten dat we een paar dagen niet willen winkelen is dat prima slim door te denken. Tonijn uit blik is lekker met pasta of rijst/pokebowl. Pakje spekjes neemt geen ruimte in en is lekker met bruine bonen uit een pot, etc.
Ik vind hem wel lomp groot, het is echt een flinke hap uit de v70 kofferbak.
Gelogd

Michieldh

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #16 Gepost op: maart 23, 2021, 03:57:40 pm »

Wij zijn ook op zoek naar een geschikte koelbox voor aankomend seizoen en heb mijn oog laten vallen op een obelink coolmove 42 hybrid koelbox. Deze lijkt sterk op die van andere bekende merken maar is iets voordeliger.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #17 Gepost op: maart 23, 2021, 11:35:39 pm »

We maken gebruik van een Dometic CFX50. Was toen al een pak geld. Geen moment spijt van gehad.

Hier verkopen ze overjarige modellen, die zijn meer dan de helft goedkoper:

Onder een andere naam:

https://sportsshop.de/Prime-Tech-Kompressor-Kuehlbox-50-Liter-bis-200C-12-24-Volt/58838353


Gelogd

vandebrink

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 16
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #18 Gepost op: maart 24, 2021, 08:35:18 am »

Zijn er hier ook Cocoon klappers die de standaard absorptie koelkast hebben vervangen voor een compressor koelkast in de whitebox keuken?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #19 Gepost op: maart 24, 2021, 07:33:17 pm »

Ik heb op mn Flyer ook een whitebox maar daar staat de originele nog op, werkt prima :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.245
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #20 Gepost op: maart 25, 2021, 06:52:57 pm »

Yup heir ook de originele.
En die werkt zo goed dat ik nog nooit boven de 7 graden heb gemeten.
Zelfs niet met 30+

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #21 Gepost op: april 03, 2021, 03:11:38 pm »

We maken gebruik van een Dometic CFX50. Was toen al een pak geld. Geen moment spijt van gehad.

Hier verkopen ze overjarige modellen, die zijn meer dan de helft goedkoper:

Onder een andere naam:

https://sportsshop.de/Prime-Tech-Kompressor-Kuehlbox-50-Liter-bis-200C-12-24-Volt/58838353
Die heeft al Indelings-mandjes. Passen daar ook 1,5 liter flessen frisdrank in? In welk gedeelte (als ik op de foto kijk)?
Ziet er wel megastevig uit.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.569
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #22 Gepost op: april 04, 2021, 01:57:51 am »

Maar met de tocht onder de kar en een natte doek kan je drank prima koelen (de verdamping trekt veel energie uit het object waar de natte doek omheen zit, werkt stukken beter dan een emmer water).
Zoals in een eerder topic sluit ik me hierbij volmondig aan, ook groenten en fruit zijn zo prima te koelen, en het kost niks.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #23 Gepost op: april 04, 2021, 08:55:52 am »

Dat is waar. Niet alle groenten en fruit moeten erin. Maar ik heb alsnog een ruime koelkast nodig. We gaan altijd 4-5 weken aan een stuk weg, en ik ga zeker niet elke dag winkelen. Eten voor 4, voor een dag of 3 en drank voor 4 in de Spaanse temperaturen, dan mag er toch wat ruimte zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ken het merk niet, maar ziet er super praktisch uit.
https://www.thecampingstore.eu/koken-en-eten/koelboxen/coolbox-45l-dble-freeze-12v24v230v-cg

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #24 Gepost op: april 22, 2021, 10:08:02 pm »

Dat is waar. Niet alle groenten en fruit moeten erin. Maar ik heb alsnog een ruime koelkast nodig. We gaan altijd 4-5 weken aan een stuk weg, en ik ga zeker niet elke dag winkelen. Eten voor 4, voor een dag of 3 en drank voor 4 in de Spaanse temperaturen, dan mag er toch wat ruimte zijn.
Iemand hier ervaring mee? Ken het merk niet, maar ziet er super praktisch uit.
https://www.thecampingstore.eu/koken-en-eten/koelboxen/coolbox-45l-dble-freeze-12v24v230v-cg

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Lijkt op deze copy dometic maar dan minder robuust uitgevoerd:

https://sportsshop.de/Prime-Tech-Kompressor-Kuehlbox-50-Liter-bis-200C-12-24-Volt/58838353

Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #25 Gepost op: april 23, 2021, 06:51:45 am »

Lijkt op deze copy dometic maar dan minder robuust uitgevoerd:

https://sportsshop.de/Prime-Tech-Kompressor-Kuehlbox-50-Liter-bis-200C-12-24-Volt/58838353
't is deze geworden. De winkel van die die ik zei reageerde niet op mails. Slechte service, valt dus af.
Poosje getwijfeld tussen die die de nu hebben en die van Sportshop, dat gemaild en zo. Lijken gelijkaardig.

https://www.uw-outdoorwinkel.nl/nl/comfort/mobiele-koeling/koelboxen/cn-koelboxen/comfort-type-tw55-cn-koelbox-12-24vdc-of-230-vac-detail


Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

Vlo

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1
  • Merk Vouwwagen: Paradiso gran beach
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #26 Gepost op: augustus 01, 2021, 11:50:05 am »

Goedendag mensen.ik heb zo de berichten over de koelkast gelezen en ben er wel uit dat het een compressor kast moet worden op 12 volt en 230v echter ik zou graag wat recentere reviews lezen maar tot nu toe kom ik die op internet van gebruikers niet tegen.
Ik heb een Paradiso vouwwagen en bezig deze helemaal opnieuw te updaten
Gelogd

Yona

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 191
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #27 Gepost op: augustus 01, 2021, 06:21:17 pm »

https://www.amazon.nl/Elektrische-compressor-koelbox-mini-koelkast-vrachtwagen-stopcontact/dp/B07ZZC6816/ref=asc_df_B07ZZC6816/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430647051347&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=1015564502591088073&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010318&hvtargid=pla-871537549169&psc=1

Deze hebben wij 38 liter, in vergelijking met vele andere koelboxen vrij licht in gewicht. Kan op 12v in de auto.
We hebben deze nu 4 jaar. Koel super goed ook in warme omgeving. Makkelijk te tillen aan de handvatten.
Zijn er erg tevreden over
Gelogd
Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Flapper

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 19
  • Merk Vouwwagen: 2016-2021 Holtkamper Flyer en sinds 2021 Aart Kok Zambezi RL
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #28 Gepost op: augustus 01, 2021, 09:31:20 pm »

We hebben net een nieuwe mb40 mobicool. Bevalt tot nu toe super, het verschil met de vorige is groot. Die deed het nauwelijks hihi. Helemaal als het ergens 35/40 graden was.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 806
Re: Welke koelkast/ koelbox
« Reactie #29 Gepost op: augustus 02, 2021, 07:25:13 pm »

Wij zijn nu voor het eerst op reis met onze (lees enkele berichten hoger). Enorm groot, koelt tot -20, ook bij 40 graden, en je kan de 2 vakken apart instellen.

We zitten er nu een maand mee in Corsica en hij houdt alles heerlijk koel.
Ook belangrijk voor ons: eten en drank kan apart wegens 2 vakken.

We dachten eerst de Mobicool mb40 te kopen, maar zijn, omwille van de inhoud (te klein), de vakken (eten en drinken samen), de mandjes (inladen of herschikken moet met de deur open bij Mobicool omdat er geen manden in zitten) en de verschillende instellingen toch voor deze gegaan, al was die een stuk duurder. De 'bak' is merkloos, maar de techniek van lg. Tot hiertoe heel tevreden.

Deze vervangt voor ons een oude elektrolux absorptie + een tafelmodel compressor. Deze is groot, maar 2 koelkasten meenemen was nog groter. We hadden de absorptie voor drank (ongeschikt bij 35°) en de compressor voor eten (rauw vlees etc). Nu hebben we dus een vak voor eten en een voor drank.

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal