Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Jullie weten zo veel 😊  (gelezen 3453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Jullie weten zo veel 😊
« Gepost op: maart 17, 2021, 03:27:03 pm »

Een paar jaar geleden ( toen ik dit forum nog niet kende en totaal geen verstand van vouwwagens had) hebben wij een tweedehands vouwwagen gekocht. Helaas bevalt hij niet zo goed. Daarom zijn wij op zoek naar een andere ( tweedehands) vouwwagen. We hebben een aantal wensen. ( misschien dat er aan de hand van jullie reacties nog wat aangevuld kan/moet worden).

- minimaal 4 slaapplekken
- de basis staat met een paar minuten.
- de rest van de vouwwagen staat ook vlot
- veel laadruimte
- ruimte in de voortent
- de keuken weet ik nog niet zo goed wat ik wil. Vast of verplaatsbaar.

We trekken graag. De vouwwagen die we nu hebben zien we het niet mee zitten om een weekeindje mee weg te gaan. Een vouwwagen die meer op een kar lijkt vind ik niet zo mooi. Ben meer van de ‘klassieke’ vouwwagens.
De Holtkamper Kyte lijkt mij een hele mooie vouwwagen maar is helaas buiten budget.
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2021, 04:16:36 pm »

Aart Kok eens bekijken, of een Smitsveld.

Ik weet niet wat jullie snel vinden natuurlijk. Onze eisen waren:

- 2 slaapplaatsen op een bed
- nog 2 slaapplaatsen, mag met trekken op een deksel, grondzeil
- keuken
- geen dissel in de voortent/luifel
- genoeg ruimte in de voortent
- uitstraling

In eerste instantie uitgekomen op een Aart Kok kavango of Kariba. Gaan twijfelen of we wel 2 bedden naaste elkaar wilden.
Niet dus, toen getwijfeld tussen een Combi Camp Country (uitstraling is minder vinden wij, voor de rest mooi), Aart Kok Livingstone, en die hebben we dus gekocht.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2021, 04:22:30 pm »

Misschien kan je iets specifieker zijn, wil je 4 slaapplekken van de grond los, op lattenbodems of plank?
De basis staat in een paar minuten: inclusief haringen of exclusief?
Wat vind je vlot?

Zelf hebben we met 5 personen een Odyssee gehad. Stond tamelijk vlot, had voor ons voldoende ruimte in de tent. Maar wat wij ruim vinden, kan een ander krap vinden.

Kan je uitleggen wat er niet bevalt aan jullie huidige wagen? Die is nl erg ruim...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2021, 09:45:32 am »

Wij hebben de Odyssee en dan is voor nu een mooi compromis tussen ruimte en opzet gemak. Veel ruimte door het pack&go dat heb je bij de klassieke dubbelklappers niet daar heb je alleen het gangpad.
Maar veel ruimte om te leven en een snel op te zetten vouwwagen gaan niet zo goed samen...... De bekende duurdere merken zijn al voorbij gekomen maar als die al in het budget passen gaat daar ook snelheid verloren doordat je met kleine kinderen veel spullen meeneemt, tenminste dat is bij ons het geval  :P. Als de de kinderen ouder worden neem je steeds minder mee en kunnen ze zelfs helpen. Vandaar zie je als opties de 'kleinere' snelle wagens maar vaak met bijzet tentjes want dat doen de kinderen vaak zelf. Tel die tijd erbij op en je komt al snel aan een uurtje werk.
Gelogd

metalpe

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 802
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #4 Gepost op: maart 18, 2021, 09:08:17 pm »

Hier ook tevreden Odyssee gebruikers. Welke heb je nu?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #5 Gepost op: maart 19, 2021, 07:32:05 am »

En hier nog een tevreden Odyssee gebruiker. Enige is dat je de keuken eraf moet tillen, dat is een van de weinige redenen om onze Odyssee in te ruilen op een CCC met vaste keuken. Plus dat onze dochter spoedig in een eigen tentje zal willen slapen.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #6 Gepost op: maart 19, 2021, 12:43:22 pm »

Wij hebben 8 jaar een odyssee gehad naar alle tevredenheid en kan die goed aanbevelen.
Snel opzetbaar laad ruimte ook goed 2x2 persoons bed evt disselbak.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Vazal

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 91
  • Merk Vouwwagen: Camplet Classic 2014 (2020), Camplet Royal 1998 (2015-2019) Koepeltent (2007-2014)
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #7 Gepost op: maart 19, 2021, 01:21:34 pm »

Wij hebben een camplet classic met grote disselbak en dakkoffer L buiten de kleding en de koelkast gaat alles hierin. Ik moet eerlijk bekennen dat wij geen koffiezet apparaat, magnetron of andere ongein meenemen. Wij zijn een gezin met twee kleine kinderen (8/12 jaar). Nadeel van de camplet is dat je hem open moet klappen om de spullen erin te leggen.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2021, 04:35:17 pm »

Misschien kan je iets specifieker zijn, wil je 4 slaapplekken van de grond los, op lattenbodems of plank?
De basis staat in een paar minuten: inclusief haringen of exclusief?
Wat vind je vlot?

Zelf hebben we met 5 personen een Odyssee gehad. Stond tamelijk vlot, had voor ons voldoende ruimte in de tent. Maar wat wij ruim vinden, kan een ander krap vinden.

Kan je uitleggen wat er niet bevalt aan jullie huidige wagen? Die is nl erg ruim...

We vinden het veel te lang duren voordat hij opgezet is. ( hebben ook de luifel en de gastencabine).
Hij moet opgezet worden om hem te kunnen laden
We vinden het bed te gammel.
De hele constructie vinden we gammel en wiebelig
Erg weinig gewicht om zelf te laden en weinig laadruimte.

Als hij eenmaal staat vind ik de ruimte binnen heerlijk. Met 2 kleine kinderen ( van de zomer 3 en 2, nu beide nog in de luiers enzo) heb je gewoon veel spullen. We zien het nu niet zitten om een weekendje weg te gaan wat we wel graag zouden willen doen.

We willen graag een (groot) bed op lattenbodem( froli schijnt ook goed te liggen, toch?) Opzich is het niet echt erg als de kinderen op de grond slapen. Afgelopen jaar hadden we een campingbedje in de gastencabine en een Deryan op het tweede bed. ( en een 2e campingbedje mee voor als de Deryan niets zou worden. In de trein zit tussen de 2 bedden kan ook een campingbedje staan).
Als ik het goed begrepen heb zijn er vouwwagens waarvan je de klep open maakt en dat je dan geen haringen nodig hebt. Is een vouwwagen met harde deksel. Een Combi Camp? Maar dan zitten we dus een beetje met slaapplek voor de kinderen. Zij zullen voorlopig nog wel bij ons in de vouwwagen slapen en nog niet in een eigen tentje.
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2021, 04:37:47 pm »

Wij hebben de Odyssee en dan is voor nu een mooi compromis tussen ruimte en opzet gemak. Veel ruimte door het pack&go dat heb je bij de klassieke dubbelklappers niet daar heb je alleen het gangpad.
Maar veel ruimte om te leven en een snel op te zetten vouwwagen gaan niet zo goed samen...... De bekende duurdere merken zijn al voorbij gekomen maar als die al in het budget passen gaat daar ook snelheid verloren doordat je met kleine kinderen veel spullen meeneemt, tenminste dat is bij ons het geval  :P. Als de de kinderen ouder worden neem je steeds minder mee en kunnen ze zelfs helpen. Vandaar zie je als opties de 'kleinere' snelle wagens maar vaak met bijzet tentjes want dat doen de kinderen vaak zelf. Tel die tijd erbij op en je komt al snel aan een uurtje werk.

De kinderen zijn van de zomer 3 en 2. Die zetten voorlopig nog geen eigen tentje op en het helpen werkt ook nog niet tijd verkortend. 😊
Gelogd

Linda88

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 107
  • Merk Vouwwagen: Trigano Olympe
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2021, 04:38:22 pm »

Hier ook tevreden Odyssee gebruikers. Welke heb je nu?

Verstuurd vanaf mijn motorola one hyper met Tapatalk

We hebben een Trigano Olympe uit 2011
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2021, 05:43:10 pm »

Wij hebben een Roadmaster en ik moet zeggen alles staat in 1 uur. Erg ruime vouwwagen en bovenal fijne slaap plaatsen.

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #12 Gepost op: maart 20, 2021, 07:15:26 pm »

Harde deksel betekend kinderen of op de deksel of in een kindertentje.

Maar de combi camp  flexi of aart kok kavango.. heeft geen harde klep 4 slaapplaatsen (en een ondertentje voor nog meer slaapplaatsen) en is een snelklapper.

Qua binnenruimte mogelijk wat kleiner dan wat je nu hebt. Maar je staat snel en hebt veel bagageruimte. Die altijd beschikbaar is. Keuken die kan blijven zitten of verplaatst kan worden.

Wij hebben met 2 kinderen er niet voor gekozen, maar die van ons zijn wat ouder. En een slaaptent opzetten vinden we niet erg. Op doorreis kunnen ze op het meeklapbare zeil slapen. (Aart Kok Livingstone)
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 861
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #13 Gepost op: maart 20, 2021, 07:34:35 pm »

Zelfde vouwwagens als hierboven beschreven:


Jamet Jametic
Camplett
Tago Settler
Teun
Alpenkreuzer Select
Alpenkreuzer Campfire


Dit lijstje is nog verre van compleet, er zijn nog wel andere merken met hetzelfde principe.
Voordeel: hierbij zitten ook modellen die al langer op de markt zijn, en dus beter 2e hands te verkrijgen.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jullie weten zo veel 😊
« Reactie #14 Gepost op: maart 21, 2021, 09:40:06 am »

Nu zijn de vragen wat concreter, ik loop er even in jullie volgorde doorheen, maar uiteraard gaat dit om mijn kijk op het geheel. Het zal vast niet voor iedereen gelden.

We vinden het veel te lang duren voordat hij opgezet is. ( hebben ook de luifel en de gastencabine).
Dat lijkt mij normaal. De kar zelf is meestal goed te doen, extra's kosten meer tijd. Met name de gastencabine vonden wij aan onze Odysseé het meest tijdrovende werk. Gevolg: behalve bij het proefopzetten nooit meer gebruikt.

Hij moet opgezet worden om hem te kunnen laden
Als je de keuken er af haalt kan je denk ik kratten in het middendeel plaatsen? Zorg dat er in de bankjes spullen zitten die in de kar kunnen blijven, dan hoef je niet per se open te klappen.

We vinden het bed te gammel.
De hele constructie vinden we gammel en wiebelig
Het is natuurlijk geen huis wat je meesleept. Ook de meeste perfect afgespannen tenten bewegen, daar ontlenen ze een deel van de stevigheid aan.

Erg weinig gewicht om zelf te laden en weinig laadruimte.
Simpele tip: probeer minder mee te nemen. Veel bagageruimte nodigt uit om meer mee te nemen, maar dat komt nu net weer je klapsnelheid (met name het opklappen) niet ten goede. Zoals diverse mensen op het forum al gemeld hebben: alles wat je thuis laat is meegenomen.

Als hij eenmaal staat vind ik de ruimte binnen heerlijk. Met 2 kleine kinderen ( van de zomer 3 en 2, nu beide nog in de luiers enzo) heb je gewoon veel spullen. We zien het nu niet zitten om een weekendje weg te gaan wat we wel graag zouden willen doen.

We willen graag een (groot) bed op lattenbodem( froli schijnt ook goed te liggen, toch?) Opzich is het niet echt erg als de kinderen op de grond slapen. Afgelopen jaar hadden we een campingbedje in de gastencabine en een Deryan op het tweede bed. ( en een 2e campingbedje mee voor als de Deryan niets zou worden. In de trein zit tussen de 2 bedden kan ook een campingbedje staan).
Als ik het goed begrepen heb zijn er vouwwagens waarvan je de klep open maakt en dat je dan geen haringen nodig hebt. Is een vouwwagen met harde deksel. Een Combi Camp? Maar dan zitten we dus een beetje met slaapplek voor de kinderen. Zij zullen voorlopig nog wel bij ons in de vouwwagen slapen en nog niet in een eigen tentje.
Onze CCC heeft inderdaad en een tamelijk ruime lattenbodem en een harde klep. Kan staan zonder haringen, MAAR: voortent betekent meer werk, de tarp kost tijd.
Ik snap helemaal dat de kinderen nog niet buiten de kar slapen, ik denk dat je je daar bij moet neerleggen. Toen onze schatjes klein waren hadden we een bouwwagen (wij links, de twee oudsten rechts en nummer 3 in een verhoogd campingbedje overdwars in het middenpad, konden we gewoon ons bed in en uit). Vanaf het moment dat onze oudste in het ondertentje ging, zijn we overgestapt op de Odysseé. Met kleine kids blijft het behelpen en woekeren met de ruimte.
Wel legden we altijd de kids samen in een 2-persoonsbed. Bij ons kwam dat neer op de eerste avond flink keten en daarna waren ze gewend en werd er of normaal gespeeld, of lekker geslapen.

Een beetje ruimte is mooi, maar staar je er niet blind op: kamperen is toch ook improviseren en meer ruimte heeft als gevolg dat je meer werk met opzetten hebt. Probeer een met minimale zooi 2 nachten in de buurt weg te gaan, als het echt niet gaat is het maar kort, of je kunt thuis nog wat spullen halen. Onze ervaring is dat de schatjes thuis erg veel speelgoed hadden en zich toch soms nog verveelden, op de camping waren bij wijze van spreken 3 weken blij met een lege pet-fles en een stukje touw.

Persoonlijk zou ik even niet op zoek gaan naar een andere kar, maar wel proberen om compacter te gaan kamperen. Op het moment dat de kampeerbehoefte veranderd (en dat gebeurt de komende jaren een paar keer: ondertentje, bijzettentje etc) kan je dan op zoek naar een andere kar.


Succes met je keuzes en overwegingen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal