Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Raclet panama up gl  (gelezen 2684 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

123jaco

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Roadmaster family s
Raclet panama up gl
« Gepost op: april 25, 2021, 10:22:14 pm »

Beste vw forum leden
Ik ben aan het oriënteren voor een panama up gl vw
Mijn vraag gaat over de vaste keuken de gl versie.
Ik had hiervoor de roadmaster vw en als wij een dagje weggingen of s’avonds naar bed gingen deed ik altijd  de onderklep en de bovendeksel dicht . Vond dat er wat netter & veiliger er uit zien.
Mijn vraag is kan dit ook bij de panama up ????
Ik zie ook foto’s dat de klep waar het kenteken op zit er ook wel eens af is .
Of komt het dat de klep eraf is omdat hij anders te snel de grond raakt, dan staat de keuken kant dus eigenlijk te laag .of is het aanbevolen om na het opzetten de klep er altijd er af te halen.
 


Gelogd

muis

  • Gast
Re: Raclet panama up gl
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2021, 11:26:14 pm »

Volgens mij kan de klep blijven zitten,  kijk maar eens naar de foto's in het volgende topic: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=17921.0
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Raclet panama up gl
« Reactie #2 Gepost op: februari 12, 2024, 04:20:40 pm »

Hier even wat stof afblazen. Ik ben rond aan het kijken voor een Panama UP GL mét keuken en zie steeds plaatjes waar het onderste blad van de keuken onder een hoek opengeklapt is. Waardoor het lijkt dat je niet volledig open kan zetten en heel goed moet opletten bij het opzetten van de wagen. En als ik via de websites van Bravo en  VWS kijk, zie ik dat bij het huidige model dat de onderste klep uit twee delen bestaat.

Is het zo dat de 'oude' modellen een klep hebben uit 1 deel waarbij je heel goed opletten hoe je die plaatst en dat dit later is aangepast naar een klep in twee delen?
Gelogd

astridG

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: trigano alpha 2011, ex-odyssee, ex-spacer
Re: Raclet panama up gl
« Reactie #3 Gepost op: februari 12, 2024, 06:18:42 pm »

Zo te zien is de keuken van de Panama Up gelijk aan die van onze Trigano Alpha (zelfde fabriek).
Het kan inderdaad voorkomen dat de klep niet helemaal open kan als het terrein oploopt in de richting van de keuken. Voor een enkele overnachting laten wij de klep eraan zitten, maar staan wij langer op een plek dan halen we eigenlijk standaard de klep eraf, ook al gaat hij helemaal open. Als de klep er nog aanzit, sta je namelijk helemaal niet fijn bij de keuken, je kan je voeten niet goed kwijt onder de klep en staat dus constant te ver ervanaf en met een kromme rug. Maar je schuift de klep er zo vanaf en legt 'm dan, evt op een paar blokjes ter bescherming, omgekeerd op de grond. Doen wij al meer dan 10 jaar zo.
De nieuwe klep in 2 delen zal het ongemak van niet goed bij de keuken kunnen staan niet hebben, maar die zit alleen op de nieuwe(re) modellen.
« Laatst bewerkt op: februari 12, 2024, 06:21:45 pm door astridG »
Gelogd

Thomas1984

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 99
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up 2016
Re: Raclet panama up gl
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2024, 08:27:49 pm »

Bedankt voor het verhelderende antwoord! fijn te weten dat die onderste klep er ook afkan.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.747
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Raclet panama up gl
« Reactie #5 Gepost op: februari 18, 2024, 04:50:41 pm »

Bedankt voor het verhelderende antwoord! fijn te weten dat die onderste klep er ook afkan.
Wij hebben de GL uit 2017. Hier kan de keukenklep niet blijven zitten. Deze schuiven wij er eenvoudig af. Doe er wat zeil om heen en schuif deze onderdewagen.

Bij de nieuwe modellen kan de keukenklep blijven zitten en vouw je een deel om zodat deze niet de grond raakt.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal