Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Froli bedsysteem: ervaringen?  (gelezen 6198 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rachel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: nog geen, zoekende
Froli bedsysteem: ervaringen?
« Gepost op: mei 03, 2021, 06:33:24 pm »

Wij denken na over de aanschaf van een Campooz Lazy Jack. Daarin kan een Froli-bedsysteem geïnstalleerd worden. We twijfelen wel een beetje over de kwaliteit van de kunststof schoteltjes. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Gelogd

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 03, 2021, 07:30:32 pm »

Een Froli systeem is erg fijn, wij hebben deze in onze Lazy Jack. Geeft erg veel extra comfort en ook ventilatie onder het matras. Wij hebben geen enkel probleem gehad met de kwaliteit. Recent zijn er wel problemen geweest met een bepaalde productie batch maar dat is voor zover ik weet geen structureel probleem.
Destijds hebben wij onze set op marktplaats op de kop getikt, denk dat Obelink een van de goedkoopste leveranciers is.
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Melis L.

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 30
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack 2020 Trekking
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2021, 08:02:19 pm »

Dit voorjaar geïnstalleerd. Piece of cake. Nog niet op gelegen maar zelf bevestigen is ingedeeld geval niet moeilijk.
Gelogd

Rachel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: nog geen, zoekende
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2021, 09:26:07 pm »

Dank voor de reacties tot dusver. Wij hebben in de huidige vouwwagen een dikker dan standaard koudschuimmatras, met daarbovenop een traagschuimmatras. Maakt het geheel wel wat zwaarder. Zou dat een probleem kunnen zijn in combinatie met Froli? En kan iemand ons nog een topdekmatras adviseren? (wij zullen de huidige topper moeten vervangen want de maten komen niet overeen met de matras in onze mogelijke nieuwe Lazy Jack.)
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2021, 12:09:17 am »

Ik heb Froli in mn Flyer en ben daar nogsteeds heel blij mee. Het ligt gewoon nog comfortabeler in mn Flyer :J
Gelogd

Kookaburra

  • Kouwe Klappert
  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 357
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 04, 2021, 07:37:41 pm »

Bij onze Smitveld Ruebist werden de Frollies gemonteerd bij het Elegance-pakket. Werkelijk super. Er zitten allerlei inzetgevalletjes bij om het inveren te regelen. Wij hebben dat niet nodig gehad. Ik ben 120kg. Luchten van matrassen niet echt meer noodzakelijk.

Wel zaten met opzetten van de klapper trouw enige spanlijntjes vast in de schoteltjes. Even opletten.
Gelogd
Smitveld Ruebist Elegance 2015-2021
Kip Shelter Plus heden

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 04, 2021, 11:43:35 pm »

Dank voor de reacties tot dusver. Wij hebben in de huidige vouwwagen een dikker dan standaard koudschuimmatras, met daarbovenop een traagschuimmatras. Maakt het geheel wel wat zwaarder. Zou dat een probleem kunnen zijn in combinatie met Froli? En kan iemand ons nog een topdekmatras adviseren? (wij zullen de huidige topper moeten vervangen want de maten komen niet overeen met de matras in onze mogelijke nieuwe Lazy Jack.)
In onze campwerk hebben wij precies zo'n combinatie. Werkt uitstekend.
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2021, 11:29:24 am »

Wij hebben ze ook in onze FF2. Zou niet meer anders willen. Slaapt heerlijk en de matras blijft droog omdat er lucht onder lan circuleren.
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2021, 12:43:43 am »

Wij denken na over de aanschaf van een Campooz Lazy Jack. Daarin kan een Froli-bedsysteem geïnstalleerd worden. We twijfelen wel een beetje over de kwaliteit van de kunststof schoteltjes. Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Sinds 2018 in onze wagen. Prima systeem. Geeft comfort en vochtafvoer onder het matras.
Gelogd

Selandus

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #9 Gepost op: mei 07, 2021, 01:47:37 pm »



Dank voor de reacties tot dusver. Wij hebben in de huidige vouwwagen een dikker dan standaard koudschuimmatras, met daarbovenop een traagschuimmatras. Maakt het geheel wel wat zwaarder. Zou dat een probleem kunnen zijn in combinatie met Froli? En kan iemand ons nog een topdekmatras adviseren? (wij zullen de huidige topper moeten vervangen want de maten komen niet overeen met de matras in onze mogelijke nieuwe Lazy Jack.)

Een froli met een dik matras en een topdekmatras wordt wel een flink hoog pakket. Nu ken ik de Lazy Jack niet, dus ik heb geen idee of dat gaat passen. Wij hebben een matras van 11 cm op de froli liggen, dat is zelfs voor een zwaargewicht als ikzelf comfortabel genoeg. Heb je al eens proefgelegen? Zou ik zeker doen voordat je over gaat tot het aanschaffen van een dikkere matras of een topdekmatras.
Gelogd

carvers

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 222
  • Merk Vouwwagen: Rettenmaier Strada Gordigear Taiga 2018
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2021, 01:05:00 pm »

Dank voor de reacties tot dusver. Wij hebben in de huidige vouwwagen een dikker dan standaard koudschuimmatras, met daarbovenop een traagschuimmatras. Maakt het geheel wel wat zwaarder. Zou dat een probleem kunnen zijn in combinatie met Froli? En kan iemand ons nog een topdekmatras adviseren? (wij zullen de huidige topper moeten vervangen want de maten komen niet overeen met de matras in onze mogelijke nieuwe Lazy Jack.)

Wij hebben er een tweepersoonsmaatwerkkoudschuimmatras op liggen van meer dan 30 kilo en 15cm dik. Geen problemen mee gehad.
Gelogd

KellyVG

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 97
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #11 Gepost op: februari 11, 2022, 08:47:33 pm »

Ik "heropen" dit topic graag even. Wij overwegen sterk de aankoop van een lazy jack. Daar kan je het froli bedsysteem als optie nemen en kost zo'n € 540. Als ik eens rondneus, lijkt mij dat veel goedkoper te kunnen.

https://www.froli.be/product-page/froli-basis-pakket-star-mobil ... 317€ voor een bed van 180x200cm. Zie wel niet de mogelijkheid om voor een bed van 170x210 een systeem te kopen? Iemand ervaring mee? En is dat dan eenvoudig te installeren? Rekening houdend met de mogelijkheid die je hebt bij de lazy jack om de laadruimte langs de onderkant van de matras te bereiken? Of is het te ingewikkeld en dus de moeite niet?
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #12 Gepost op: februari 11, 2022, 09:53:18 pm »

Qua maten weet ik niet maar het instaleren is echt super simpel,  klik, klik, klaar. Je kunt het ook vastschroeven.
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #13 Gepost op: februari 13, 2022, 04:41:16 pm »

Was me al eens opgevallen dat die Froli als optie zo duur is  8) ik heb onze froli 2e hands overgenomen van een forumlid hier en het installeren was niet moeilijk. Wij hadden hem op de hoeken vastgeschroefd aan de bedplank. Inmiddels zit die Froli in de Flyer van Muis  :# en hebben wij een andere vouwwagen met lattenbodem.
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

JanJD

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 338
  • Merk Vouwwagen: 3DOG Traildog
Re: Froli bedsysteem: ervaringen?
« Reactie #14 Gepost op: februari 14, 2022, 07:19:43 pm »


Ik "heropen" dit topic graag even. Wij overwegen sterk de aankoop van een lazy jack. Daar kan je het froli bedsysteem als optie nemen en kost zo'n € 540. Als ik eens rondneus, lijkt mij dat veel goedkoper te kunnen.


https://www.froli.be/product-page/froli-basis-pakket-star-mobil ... 317€ voor een bed van 180x200cm. Zie wel niet de mogelijkheid om voor een bed van 170x210 een systeem te kopen? Iemand ervaring mee? En is dat dan eenvoudig te installeren? Rekening houdend met de mogelijkheid die je hebt bij de lazy jack om de laadruimte langs de onderkant van de matras te bereiken? Of is het te ingewikkeld en dus de moeite niet?
De oppervlakte 180x200 komt redelijk overeen met het Campooz bed en ik verwacht dat je met dezelfde hoeveelheid schotels uit de voeten kan. Wie weet kan een Campooz bezitter met froli bed het aantal door Campooz geleverde schotels tellen en dit delen om dit met het aangeboden froli basis pakket te vergelijken.


Je kunt de prijsstelling ook andersom bekijken, voor het verschil (540-317= 223 Euro) wordt het gemonteerd (en met garantie) aan je geleverd. Teruggerekend met een gangbaar uurtarief zou dit zo'n 3 tot 4 uur werk zijn. Ondanks dat er veel handwerk in zit (samenstellen kruisjesframe, vastzetten en plaatsen veerdelen) heb ik de indruk dat dit in paar uur zou moeten kunnen lukken. Zie hier hoe dit bij 3Dog gaat (vanaf 4:40): https://www.youtube.com/watch?v=InIEz_Ncm3g&list=PLhk300e7OHDts4gccJyGfz7MkcALhbWRi&index=45&t=280s .
Ook aan de opties moet er natuurlijk verdient worden, de koper bepaald uiteindelijk welke marge acceptabel is. Maak voor de aardigheid eens een schatting van de kostprijs van de materialen van een Campooz (of andere) vouwwagen, dit is slechts een klein deel van de verkoopprijs!
Bij 3Dog was de "premium bed" optie trouwens nog duurder (ca. 700 Euro) maar hiervoor kreeg je dan naast de froli delen ook een beter matras geleverd :-)
Een goed bed krijg je trouwens alleen met een op elkaar afgestemd bedsysteem, het matras moet passen bij de bodem (en het geheel moet passen bij de slaper).
 
Uit eigen ervaring raad een froli bedbodem trouwens van harte aan. Niet alleen vanwege het slaapcomfort maar niet minder belangrijk ook vanwege het voorkomen van condensvorming onder het matras. Dit laatste voorkom je niet met extra dikke matrassen of extra toppers!

Gelogd
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal