Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Gezocht: 3DOG Traildog aanbouwtent  (gelezen 1226 keer)

JolandaT

• Klapper
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Merk Vouwwagen: 3Dog Traildog
Gezocht: 3DOG Traildog aanbouwtent
« Gepost op: mei 05, 2021, 04:00:15 pm »

Ze zijn zeldzaam, maar is er iemand die een aanbouwtent/voortent heeft bij zijn 3DOG Traildog en ervan af wil, om wat voor reden dan ook? Of die zijn Traildog te koop heeft staan en de aanbouwtent ook wel los van de basistrailer wil verkopen?
In dat geval graag even een berichtje!

Alex

• Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • Geslacht: Man
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL 2007 met trailerhitch en whitebox
    • Fortuin
Re: Gezocht: 3DOG Traildog aanbouwtent
« Reactie #1 Gepost op: mei 05, 2021, 04:48:34 pm »

Mischien eens een mailtje naar campwerk doen.
Die hebben de hele inventaris over genomen van 3dog

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

JolandaT

• Klapper
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 05, 2021, 05:04:37 pm »

Dank. Dat wist ik, een mail naar Campwerk is al weg. Maar de nieuwprijs is fors, vandaar ook hier een bericht.

Mdroog

• Klapper
  • **
« Reactie #3 Gepost op: mei 05, 2021, 06:58:05 pm »

Ik heb voor veel minder dan de voortent prijs een wand voor de hoge luifel laten maken! Ik had hier een foto van gezien en direct ook geregeld. A.s. Vrijdag ophalen en met Hemelvaart testen.

JolandaT

• Klapper
  • **
« Reactie #4 Gepost op: mei 05, 2021, 09:00:08 pm »

Dat is een goeie tip. Hebben we aan gedacht maar voor ons vieren is de ruimte dan te beperkt om met een tafel te zitten. Wij hebben aan de hoge luifel een rits laten zetten en daaraan een extra luifel. Niet ideaal maar wel 3,30 meter diep. Alleen niet dicht te maken.

Mdroog

• Klapper
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 06, 2021, 08:39:27 am »

Dat is ook wel zo, wij zijn ook met 4 en hebben een beste tafel met 4 ‘crespo’ stoelen. Wij hebben de afweging gemaakt met kosten vs de jaren dat de kids meegaan vs het verliezen van het op/afbouw gemak. Er komt best een lap stof met buizenconstructie bij voor €4500 oid (rvs buizen). Onze keuze is dan dat we ons aanpassen tijdens de koude/natte momenten. De wand kan erin-eruit in no time, iets knusser zitten dan maar. Ook hebben wij geen ruimte tot het laten drogen thuis en dan is de voortent ook wel een dingetje. Ik heb wel 4x de bestellijst weer in de kast gelegd want hij is zeker wel heel mooi en praktisch. Ik begrijp dan ook goed wat je beweegredenen zijn. Maar €650 voor n wand tegen €4500 voor een tent…. Wij gaan de wand vor het eerst proberen op het Klapweekend. Misschien wil ik erna ook wel een tent🤨😂 Succes met zoektocht!
ps ben je ook bij de faceboek groep? Kan daar ook nog de vraag uitrollen (Duitsland heeft ook een fb groep)

JolandaT

• Klapper
  • **
« Reactie #6 Gepost op: mei 06, 2021, 10:11:43 am »

Dat is een goeie, je opmerking dat je je aanpast aan nat/koud. Die houden we erin. Ons idee van de voortent komt voort uit afgelopen anderhalve week kamperen: we stonden pal in de wind en het was enorm koud, niet comfortabel. We hebben een kacheltje, maar de warmte verdween zo weer. Bij een dichte tent zit je uit de wind, en dan blijft de warmte beter hangen.
Maar zoals je zegt: hoe vaak komt dat nou voor? Toevallig nu een lange periode koud gehad, in de zomer zullen we daar geen last van hebben. Met onze extra luifel zitten we wel droog, op de slechte aansluiting met de hoge luifel na, waar wel wat water doorheen komt. Los ik wel op door bij Esvo een restpartij stof en wat zeilringen te kopen voor een stuk doek dat de boel afsluit.
Of op onze extra luifel een rits, waar dan een voorwand in kan. Het wordt daar allemaal niet beter van denk ik.

Ik heb reactie van Campwerk: op bestelling is een voortent te maken, met rvs kost die 4390 euro. Ze hebben ook nog zonnezeilen. Ik denk dat dat die zwarte doeken zijn die je naar de grond toe moet afspannen; ook geen oplossing.

Tja, facebook. Daar doen wij niet aan, maar voor contact met de roedel zou ik nog willen overwegen...

Rest mij nog de vraag waar je die voorwand hebt laten maken?

Prettig Klapweekend. Pieter

Mdroog

• Klapper
  • **
« Reactie #7 Gepost op: mei 06, 2021, 10:30:12 am »

Zo zou ie moeten worden, deze is door een ander al laten maken. Komt weg bij Marvella in Veghel. Zij maken ook de luifels ed voor de Kip caravan

JolandaT

• Klapper
  • **
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2021, 01:48:01 pm »

Zo, dat is een mooie oplossing zeg!! Zou voor ons ook wel werken.
Onze oplossing staat in het 3dog forum, bij het topic Zelfbouw keuken 3dog, waar dan dus ook onze Zelfbouw keuken staat 😊.

Nog twee vraagjes als mag. Welk materiaal is voor de voorwand gebruikt?
En hoe sluit de voorwand aan op de zijwanden van de hoge luifel? Ook met ritsen?

Mdroog

• Klapper
  • **
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2021, 05:13:48 pm »

Materiaal is ‘het dichtst bij’ maar niet origineel en als het goed is zitten er nu ritsen aan de luifel en de zijwanden. Als je wilt , wij staan volgende week in dronten op het klapweekend… dan kan je m zien

Mdroog

• Klapper
  • **
« Reactie #10 Gepost op: mei 07, 2021, 05:52:09 pm »

Het is Ten Cate kd… , ongeveer 300gr waterkolom?!🤔🤔😂

JolandaT

• Klapper
  • **
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2021, 12:26:20 pm »

Hoe bevalt de voorwand?

Pieter

martjeklap

• Klapper
  • **
  • Merk Vouwwagen: 3DOG, Traildog
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2021, 10:43:35 pm »

wij hebben de voortent (geen rvs stokken) en die vinden we erg fijn. dieper dan de oorspronkelijke luifel. wij hebben sinds we de traildog hebben wel vaker weekje regen/kou gehad en dan is de voortent comfortabel. die voorband aan de luifel ziet er ook mooi uit. twee jaar geleden stonden wij in Frankrijk op een camping waar inbrekers actief waren, toen waren we blij met een afgesloten voortent.

Mdroog

• Klapper
  • **
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2021, 11:17:09 pm »

Fantastische zet!!! De delen zitten er in notime aan (en af), hebben dit weekend zat regen en zat kou… Alles droog, zibro is meer dan super. Vanavond in de regen met 4volwassenen en 2kids binnen ge bbq-ed. Super tevreden!!

JolandaT

• Klapper
  • **
« Reactie #14 Gepost op: mei 16, 2021, 12:59:19 pm »

Klinket heel goed!!! Ik breek alleen mijn hoofd over wat je bedoelt met zibro…

Bij ons is het enige ingewikkelde dat er al een rits aan de luifel zit, voor die extra luifel die we hebben laten maken. Die zou vervangen moeten worden denk ik want een rits hoort altijd bij elkaar, twee delen bedoel ik.
Toch het overwegen waard.

Veel,plezier nog . Hopelijk een beetje zon.

Pieter
Pagina's: 1 2 »   Omhoog