Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?  (gelezen 2149 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Gepost op: mei 09, 2021, 09:15:18 am »

Nog een paar nachtjes slapen en dan mogen wij onze nieuwe CCCX ophalen. De filmpjes over het opzetten kan ik inmiddels dromen maar informatie over het kuipzeil is niet echt te vinden in filmpjes en in de instructies wordt het ook niet benoemd. Uiteraard gaan we deze vraag ook stellen bij het ophalen maar zou graag de ervaringen van CCC bezitters vernemen.
Wat is het meest logische moment om het kuipzeil te bevestigen? Direct na het uitklappen van de wagentent en voor de opbouw van de voortent of later?
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 09, 2021, 08:29:38 pm »

Leg ik als je eerste neer, beetje op de gok. Dan de voortent eraan vast ritsen, tent op spanning en dan recht achuiven waar nodig. Vergeet niet eerst het kuipzeil te leggen en dan pas de pootjes, kuip gaat onder de keuken door. maar het lukt me nog steeds niet om het heel netjes te krijgen, alles dichtgeritst houd ik altijd een flubber zeil over aan de voorzijde. Ook pas drie keer gebruikt, van de week was ie echt nodig :)
Gelogd

driezor

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 151
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2020
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2021, 10:44:12 pm »

Rondom wil je m vastritsen, dus dak, zijkanten voorkant zit er allemaal in bij mij.

Dan leg ik “m” buiten neer en sleep het zeil naar binnen. Zeker de eerste keer is dat fijn zodat je goed ziet wat de voor en achterkant is zeg maar.

Dan gewoon vastritsen en accepteren dat er hier en daar een kreukel in zit.

Nog een tip voor je; de staanders van de dak hebben spikes onder de dopjes. Niet superfijn, dus eventjes de maat nemen en stompe dopjes kopen.
Graag de maat hier delen, want ik vergeet het steeds ::)

Ik heb btw plankjes voor onder de uitdraaisteunen gemaakt, en deze goed afgerond zodat het zeil niet beschadigd.

Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2021, 11:51:49 pm »

Wij vouwen kuipzeil uit als de voortent uitgevouwen is, kan je droog staan en kan je goed zien hoe die neergelegd moet worden. Vindt het nog steeds onbegrijpelijk dat kuipzeil onder de keuken doorloopt en je de steunpoten weer omhoog moet draaien en die du in de voortent staan. Dit is een gebrek n.a.v. de aanpassing in het model 2017. CC heeft dit naar mijn weten nog niet aangepast.
Kuipzeil gebruiken wij alleen tijdens de meivakantie, als de temperaturen wat hoger zijn richting de zomer hebben we waterdoorlatend gaatjestapijt en dat functioneer prima.
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 244
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2021, 07:56:46 am »

Dank voor de reacties. Donderdag gaan we de tips in de praktijk brengen
Gelogd

BerryR

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Nog geen
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 25, 2021, 08:55:05 pm »

Wij vouwen kuipzeil uit als de voortent uitgevouwen is, kan je droog staan en kan je goed zien hoe die neergelegd moet worden. Vindt het nog steeds onbegrijpelijk dat kuipzeil onder de keuken doorloopt en je de steunpoten weer omhoog moet draaien en die du in de voortent staan. Dit is een gebrek n.a.v. de aanpassing in het model 2017. CC heeft dit naar mijn weten nog niet aangepast.
Kuipzeil gebruiken wij alleen tijdens de meivakantie, als de temperaturen wat hoger zijn richting de zomer hebben we waterdoorlatend gaatjestapijt en dat functioneer prima.
Ons is uitgelegd bij de vws dat je alle poten pas uitdraait als alles staat. Dus kan ook nadat je het grondzeil hebt ligge

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk

Gelogd

Wouter168

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2021, 09:45:53 pm »

Nadeel van de steunpoten op je grondzeil is dat je grondzeil sneller slijt en op die plekken eerder lekkage vertoond.
Gelogd

PenH

  • Klap prof
  • ****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 848
  • Merk Vouwwagen: CC-Flexi Comfort
Re: Op welk moment van opbouwen het kuipzeil erin ritsen?
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2021, 03:00:44 pm »

Nadeel van de steunpoten op je grondzeil is dat je grondzeil sneller slijt en op die plekken eerder lekkage vertoond.
Met zo'n steuntje eronder valt dat wel mee.
https://www.obelink.nl/bo-camp-tentvoetjes.html

Ik leg bij onze CC Flexi eerst het grondzeil neer, dan pas openklappen en inritsen. Het is makkelijker om het zeil goed op zijn plek te leggen dan wanneer de tent al staat. Ook koeler... met de tent dicht en in de brandende zon, binnen bezig zijn is geen pretje :)6]
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal