Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Technische Specificatie  (gelezen 1574 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald Abrahamse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Technische Specificatie
« Gepost op: mei 19, 2021, 05:44:04 pm »

Heb net tweede hands Jamet Arizona uit 2008 gekocht. Tot 650 kg. Begrijp van RDW dat deze niet geregistreerd staan en dat je in Nederland met een wit kenteken mag rijden met je auto kentekennummer en dat hij onder autoverzekering valt. Nu willen wij deze meenemen naar Slowakije, omdat wij hier wonen. Echter hier moeten wij de vouwwagen aanmelden, omdat de vouwwagen hier wel een eigen kenteken krijgt en er wordt ons gevraag om technische specificaties van de vouwwagen. Heb gebeld met Jamet.nl en zij zeiden mij dat er voor vouwwagens van voor 2011/2012 geen technische gegevens zijn.

Nu zou ik van iemand willen weten, of iemand voor mij een tip heeft hoe ik achter de technische specificatie van mijn vouwwagen kan komen, moet ik met de fabrikant TRIVAGO INDUSTRIE in Frankrijk gaan bellen ?

Als er geen technische gegevens bij de vouwwagen zitten, dan kan ik hier technische gegevens laten maken, zij gaan dan alles opmeten en dat kost, schrik niet,
€ 1000,00 . Wie o wie kan mij helpen waar en hoe ik nog op een andere manier aan de technische gegevens kan komen ?
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2021, 06:08:44 pm door Ronald Abrahamse »
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.203
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Technische Specificatie
« Reactie #1 Gepost op: mei 19, 2021, 06:07:02 pm »

Hangt achter een NL auto dan is het NL kenteken wat gaat tellen. Of importeer Deze wagen voor verkoop?
Rij je met een Slowaaks kenteken, dan denk dat je er niet aan ontkomt. Op de site staat een technisch gegevens blad van een HK Cocoon. Kan je in ieder geval zien wat er gevraagd wordt. Misschien zou je het zelf kun maken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2021, 06:10:23 pm door OhPeeCee »
Gelogd

Ronald Abrahamse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Technische Specificatie
« Reactie #2 Gepost op: mei 19, 2021, 06:09:49 pm »

Hangt achter een auto met Slowaaks kenteken, ik ben Nederlander maar geemigreerd naar Slowakije en alhier woonachtig.
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Technische Specificatie
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2021, 07:29:58 pm »

Maar de vouwwagen moet wel een chassisnummer en typeplaatjes met oa maximale as last hebben. Is dat niet voldoende? Nieuwe aanhangers hebben verplicht een COC bewijs. Bij oude is dat inderdaad nog niet het geval.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Technische Specificatie
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2021, 08:24:29 pm »

Is het een idee om de kar eerst in Nederland op kenteken te zetten? Dan kan je dat overschrijven.

Kenteken is verplicht voor aanhangers van boven een bepaalde massa, maar ook een lichtere aanhanger kan je volgens mij op kenteken zetten.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ronald Abrahamse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Technische Specificatie
« Reactie #5 Gepost op: mei 19, 2021, 08:25:21 pm »

Nee dat is niet voldoende, ale metingen moeten opnieuw gedaan worden om zodoende een  technische specificatie te verkrijgen op eigen kenteken en voor de politie ook controleerbaar, alleen de kosten vind ik zo absurd hoog namelijk € 1000,00 en dat voor een tweedehandse uit 2008
Gelogd

Ronald Abrahamse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Technische Specificatie
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2021, 08:28:25 pm »

maar de RDW deelde mij mede dat tot 750 kg. niet geregistreerd staan bij de RDW, dus als je het al op kenteken kan zetten, wat komt er dan bij het kentekenbewijs te staan ? Ook RDW heeft er geen gegevens van.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Technische Specificatie
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2021, 08:31:37 pm »

Nee, die zullen dan e.e.a. moeten meten. Maar wellicht (flink) goedkoper dan in Slowakije?
Volstaat het om te verwijzen naar de nieuwere modellen? De kleurstelling is aangepast, maar de techniek, maten en massa's niet.

Ik ben bang dat er geen kant en klare oplossing is, maar je wellicht met wat goodwill en creativiteit iets voor elkaar kunt krijgen.
Ik heb geen enkel idee hoe dat in Slowakije werkt. 
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ronald Abrahamse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Technische Specificatie
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2021, 08:52:58 pm »

Op kenteken zetten, heeft denk ik geen zin, want op welke naam staat dat en ik ben niet woonachtig in nederland, daarna wordt vouwwagen uitgevoerd en krijg je wit uitvoerkenteken.  Denk dat de vraag nu anders wordt, namelijk welke instantie in nederland kan mij aan een technische specificatie of certificaat helpen, een RDW keuringsstation ? of hiertoe bevoegde garages ? en wat zijn daar de kosten van ?
Gelogd

Ronald Abrahamse

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Technische Specificatie
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2021, 08:54:06 pm »

Moet wel officiele document zijn, geen printje van internet of iets dergelijks.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Technische Specificatie
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2021, 09:35:50 pm »

Is informeren welke info ze ervoor nodig hebben. Mogelijk kan het typeplaatje dat op de vouwwagen te vinden is dan voldoende informatie geven. Foto maken van dat typeplaatje en daarmee laten registreren ginder. Als de politie de gegevens moet kunnen controleren, gaan ze dat toch controleren aan de hand van die typeplaatsjes, dus lijkt het mij dat die info voldoende moet zijn.

Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Technische Specificatie
« Reactie #11 Gepost op: mei 19, 2021, 09:48:20 pm »

Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt, maar zijn de technische gegevens van de onderdelen niet genoeg? Het zijn vaak onderdelen van Alko, waarbij je met behulp van de zogenaamde ETI nummers de technische specificaties kunt achterhalen
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Technische Specificatie
« Reactie #12 Gepost op: mei 19, 2021, 10:06:36 pm »

Je zou het kunnen proberen bij Jamet Frankrijk (Trigano)

Of bij 1 van de oudere dealers zoals Vouwwagencentrum Noordbergum, Jan Blanke weet echt heel veel :J
Gelogd

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.996
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Technische Specificatie
« Reactie #13 Gepost op: mei 19, 2021, 10:58:44 pm »

Ik weet niet wat je allemaal nodig hebt, maar zijn de technische gegevens van de onderdelen niet genoeg? Het zijn vaak onderdelen van Alko, waarbij je met behulp van de zogenaamde ETI nummers de technische specificaties kunt achterhalen

Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook. Naast de massa en de buitenmmaten is er verder ook niet veel meer te meten aan een vouwwagen. De RDW gaat deze echt niet op kenteken zetten, onder de 750 kg gaat dat niet gebeuren. Je hebt een COC certificaat nodig, er zijn wel bedrijven die dat voor auto's kunnen aanvragen. Misschien ook voor een aanhanger?
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal