Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?  (gelezen 9232 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Gepost op: mei 20, 2021, 09:27:18 pm »

Eerst even voorstellen. Ongeveer 5 jaar kamperen we met een vouwwagen. We zijn met z’n 5en, waarvan 3 kinderen van 1,5, 5 en 8. We zijn alvast op zoek naar een nieuwe vouwwagen voor volgend jaar (goed voor de voorpret  :)) en zitten met het dilemma welke.

We hebben nu een Jamet Panorama en hiervoor een Jametic. We zijn overgestapt toen ons 3de kind mee ging kamperen. We kamperen graag vanaf mei tot september, dus we hebben bewust voor veel binnenruimte (15m2!) gekozen met de Panorama (die ook nog relatief snel opzet). Alle kratten met kleding en eten worden dan ook in de voortent gezet vanwege de beschikbare ruimte. De oudste 2 kinderen slapen nu op het uitklap bed en de jongste nu nog in een campingbedje in een aangeritste zijtent. Het 123 opzet systeem bevalt heel goed, hoewel het opzetten en inklappen van de Panorama toch meer werk kost dan de Jametic. Vooral het afspannen en kuipzeil in- en uitritsen en schoonmaken is een gedoe.

Volgend jaar willen de 2 oudsten in een eigen tent. Dat leek ons een mooie aanleiding om te kijken naar onze volgende compactere en vooral snellere vouwwagen. We dachten er uit te zijn en te gaan voor een nieuwe of jong gebruikte Aart Kok Kavango Game Drive, met hetzelfde 123 systeem waarbij de voortent meteen uitklapt en de jongste op het tweede bed kan slapen.

Maar toen kwam de Holtkamper Kyte XL in beeld. Een tweedehands HK Kyte XL (zonder Windforce) zit dicht bij een nieuwe AK qua prijs. Ik vond de HK altijd al een hele mooie wagen, maar heb deze nooit serieus overwogen vanwege de prijs, maar deze lijkt nu opeens bereikbaar.

Kunnen jullie helpen om deze afweging te maken? Hierbij onze wensen en afwegingen tussen de 2 vouwwagens.

Ruimte voortent
De Kavango heeft 10m2, de Kyte 9,6m2. Bij de Kavango gaat de keuken hier nog af als deze binnen staat. Deze wint de Kyte nipt.

Slaapplaatsen
De Kavango heeft 5 slaapplaatsen door het dubbele uitklapbare bed en een ondertentje. Handig als de oudsten niet in hun tentje kunnen slapen door ruimte gebrek of bij een enkele overnachting. Wel heeft de Kyte vaak een kindertent die ook voor bagage gebruikt kan worden.

Gemak opzetten
Zoals gezegd bevat het 123 systeem goed, en ging dit snel genoeg bij onze Jametic. Ook zijn beide bedden gelijk gebruiksklaar. Ik heb geen ervaring met de Kyte, maar het opzetten lijkt vergelijkbaar makkelijk of makkelijker. Het automatisch opzetten van de luifel  zorgt er waarschijnlijk voor dat de Kyte in z’n geheel sneller staat. Wel moet er nog een bedje gemaakt worden voor de jongste in de kindertent.

Gemak inklappen
Van wat ik tot nu heb gelezen lijkt het dat het inklappen van de Kyte nogal nauw luistert. De Kavango is een simpel systeem maar het kuipzijl kost altijd meer tijd en is gedoe met schoonaken bij slecht weer.

Prijs
Een Kavango met alle opties die we willen, kost nieuw tussen de 12k en 13k. Een Kyte is (bijna) nieuw voor ons niet te betalen. Ik begrijp dat de modellen vanaf 2012 bepaalde verbeteringen hebben gekregen in de kwaliteit en gemak (welke?). Ik verwacht/hoop dat voor de prijs van een nieuwe Kavango een Kyte vanaf 2012 te krijgen is. Is dit realistisch?

Uitstraling
Beide zijn mooie wagens. Maar op een of andere manier vind ik het bijzondere van de Kyte aansprekender. Misschien ook omdat ik de opzet van de Kavango (en Jametic/Panorama) ondertussen wel ken.

Opbergruimte
Beide hebben 1500 liter onder het bed. Bij de Kyte kan de kindertent gebruikt worden voor bagage en bij de Kavango kan je ook spullen kwijt onder het uitklapbed. Zal vergelijkbaar zijn.

Imperiaal
Bij de Panorama hebben we een imperiaal. Deze gebruiken we voornamelijk om onze dakkoffer op te stallen (we hebben geen ruimte thuis). Volgens mij is dit bij de Kyte niet mogelijk.

Kloppen de aannames over de Kyte? En zien we eventueel nog andere vouwwagens over het hoofd?

We willen bij slecht weer met z’n 5en binnen kunnen zitten en daardoor lijken de (Cocoon) Aero, Kyte S of Livingstone bijvoorbeeld af te vallen (allen ook mooi!). De Livingstone lijkt ook minder makkelijk op te zetten. Wat bij deze wagens (ook) kan is de luifel afsluiten om te gebruiken als aanvullende binnenruimte, maar ik ben bang dat alles wegdrijft bij veel regen.

Twijfel genoeg dus. Maar we hebben gelukkig nog even :). Benieuwd naar jullie gedachtes!
Gelogd

LarsNL

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 330
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Gamedrive Classic (2021)
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2021, 10:03:50 pm »

Wij 2 kinderen, 2 volwassenen hebben een Aart kok Livingstone, met luifel en voorwand. Daar kan je MAKKELIJK met z'n 5'n in zitten (ja we hebben er met meer in gezeten). Slaapplek voor 5 past net. Achtertent voor 2 en de losse slaaptent (hebben wij niet) in de vaste tent. Weg drijven was bij ons ook de reden waarom we deze eigenlijk af hadden geschreven....

De Kavango was onze nummer 1 (op zich groot genoeg, keuken verplaatsbaar (als je jerommeke bent), stuk goedkoper.... naja enz enz..
Maar de livingstone met boogluifel heeft sowieso wel een beschikbaar kuipzeil voor de voortent. En wij hebben er nu 1 laten maken (nog niet gebruikt) door Aart Kok voor de classic... maar aangezien een Holtkamper ook een optie is, zal je vast geen bezwaar hebben bij de boogluifel.

Ik vind een Kavango qua binnen ruimte best krap.. met zijn 5'n maar goed het is wat je gewend bent. Voordeel van de Livingstone... als de kinderen een eigen tentje willen... prima nemen we die achtertent niet meer mee... Snel opzetten... tja wat is snel? Met de gehele luifel en voorwand is het niet SNEL. De basis is snel en het achtertentje is niet veel werk. ga je voor de binnenruimte ben je wel even bezig zeker met grondzeil.

Maar ik zou zeggen ga vooral kijken! (hielp ons ook haha). Als je nog vragen hebt ik zal het topic blijven lezen!
Gelogd

Jon

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.560
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #2 Gepost op: mei 21, 2021, 01:47:24 am »

...of...? Aart kok en Holtkamper zijn prijzige klappers. Voor een gezin van vijf zou ik zeker eens mijn licht opsteken bij Smitveld. Min of meer betaalbaar, wij zijn trots op onze CCC maar qua schoonheid en ruimte steken alle merken schraal af bij de Smitveld(s). Onze volgende gaat zeker die kant op. Over smaak valt wel degelijk te twisten.
Gelogd
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #3 Gepost op: mei 21, 2021, 08:41:24 am »

Als ik je verhaal zou lees zegt de ratio dat het een Aart Kok moet worden, maar het gevoel roept om een Kyte...

Uiteindelijk, het komt in diverse topics over keuzes voor, is kamperen ook emotie.

Ga kijken, kijk wat voldoet aan de eisen en laat daarna je gevoel spreken. Je hebt nog ruim een jaar, het zou mij niet verbazen als er na de zomer wat meer aanbod voor wat reëelere prijzen gaat komen (geen garantie, is mijn mening). Dan is het gedoe ook goeddeels over en is het zoeken een stuk meer ontspannen en leuker. Geniet van jullie zoektocht!!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #4 Gepost op: mei 21, 2021, 11:21:55 am »

Dank voor jullie reacties!

@LarsNL De Livingstone spreekt ons ook aan. Onder de luifel met voorwand en kuipzeil lijkt me inderdaad prima vertoeven. Maar het klinkt niet sneller dan dat we nu zijn met de Panorama. Terwijl dat het doel is ;). Vorige week stonden we naast een stel met (waarschijnlijk net nieuwe) Livingstone. Dat leek toch redelijk wat werk te kosten inclusief kuipzeil onder de luifel. Wat me fijn is dat de Kyte en Kavango standaard meer binnenruimte hebben met de basis opzet. De Kavango kan je nu ook uitbreiden met een boogluifel met voorwand voor nog meer binnenruimte (wel zonder kuipzeil).

@Jon Smitveld is mooi inderdaad, maar het aantal tentharingen en scheerlijnen valt me tegen. Dat wil ik juist verminderen ;).

@CEO Je slaat de spijker op z%u2019n kop! Maar ik vind dit proces alleen maar leuk (tot nu toe). Meer bekijken staat sowieso in de planning. Ik hoop inderdaad op wat meer aanbod na de zomer. Maar dan wil ik er eigelijk ook uit zijn, of in ieder geval de afwegingen duidelijk hebben.

Onze uitdaging zit m vooral in kamperen in het voor- en naseizoen. Dan gaan we voornamelijk weekenden (zo weinig mogelijk tijd kwijt aan opzetten/afbreken) en is de kans op minder weer groot (genoeg binnenruimte). Misschien zoek ik wel naar iets (anders) wat er niet is. Vandaar dat ik benieuwd ben jaar jullie ervaringen.      
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2021, 11:24:31 am door Sbode »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #5 Gepost op: mei 21, 2021, 12:17:30 pm »

Kamperen in voor- en naseizoen willen wij ook, maar het drogen is een ding. Dat geldt voor iedere kar, denk ik. We hebben helaas niet een eenvoudige manier om alles te drogen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #6 Gepost op: mei 21, 2021, 07:37:39 pm »

Wij hebben sinds kort een (refurbished) Kyte XL en zijn er nu twee keer mee weggeweest. Ik snap helemaal wat je zegt over de kosten van een HK. Wij hebben ook vrij uitgebreid gekeken naar een Livingstone (geen Kavango dus) en sowieso vinden we AK hele mooie wagens. Zoals al meer gezegd is het toch echt een persoonlijke overweging, dus ik ga je niet overtuigen naar een Kyte te gaan, ik kan alleen maar aangeven wat ons de doorslag gaf.

Wij wisselen 2 a 3 keer van camping en dan wil ik niet heel lang hoeven inklappen, schoonmaken etc. De Kyte is echt een wagen die je in 15 minuten uitklapt. Inklappen duurt wel wat langer omdat je zo'n wagen toch schoon en droog wil inklappen. Bij de Livingstone kostte dat allemaal wat meer moeite. De binnenruimte van de XL is erg riant. Sommigen geven aan dat je er met heel veel man kan zitten, maar met een kast, kacheltje en tafel er in is 5 a 6 personen toch wel de max. We hebben al een paar keer tegen elkaar gezegd dat de binnenruimte van de Aero/Livingstone dan niet groot genoeg was geweest. Daarnaast vinden wij de wagen zelf en keuken van de Kyte mooier, helemaal de bamboe keuken.

De echte doorslag gaf de verhalen die ik las over de service. Voor een koopprijs rond of boven 15K verwacht ik ook hele goede service. Daar las ik nogal wat verschillende verhalen over bij AK. Of ze waar zijn of niet: de service van HK is tot nu toe echt heel goed. We kregen de wagen onlangs bijvoorbeeld niet strak opgezet (ondanks een uitleg van 2 uur waren we toch iets vergeten)  en toen hebben ze ons in een heel druk weekend, de telefoon stond roodgloeiend, via videobellen geholpen. Wij kwamen er verder achter dat er geen laklaag zat op de keuken (dat was bij sommige bamboekeukens zo) en dat wordt op ons verzoek zonder discussie en zonder extra kosten opgelost. En daarvoor moet de hele keuken er uit, dus geen klein ding. En dat is ook mijn eerdere ervaring met HK: ze bieden hele goede service. Dat was ook zo toen we nog een tweedehands Flyer uit 2000 hadden, dus niet alleen op nieuwe wagens. En dat vind ik toch ook wel een prettig gevoel.

Hoe dan ook, met beide vouwwagens maak je een hele goede keuze. Veel succes (en plezier met het kijken naar...)!
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2021, 07:39:45 pm door michr »
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2021, 07:44:36 pm »

Bij ons was destijds de keuze voor de livingstone en de ccc.
We kwamen van een trigano odyssee.
Na een dik jaar zoeken toch voor de kyte gekozen.
Bottleneck van de kyte was de prijs voornamelijk.
Uiterlijk en gemak had de voorkeur na 8jaar gekozen voor de aero.
Wij hebben de binnenruimte niet nodig en bij de kyte zeldzaam gebruikt omdat we altijd onder de enorme luifel zaten.
Voordeel kyte je klapt grondzeil mee in en uit net zoals het frame en de luifel enkele haringen en klaar.
Ook de eventuele kindertent klapt ook mee in en uit.
Geen scheerlijnen nodig (bij storm dan wel weer).

Met de kavango geen ervaring maar wat ik zo zag op YouTube werkt het zoals de trigano.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2021, 07:48:59 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #8 Gepost op: mei 21, 2021, 10:29:18 pm »

@michr goed om te horen dat de Kyte zo bevalt. Heb je m refurbished bij HK zelf gekocht? Enige zekerheid (en garantie?) met een dergelijke wagen is wel prettig.

@spikehome dat meeklappen van zowel het grondzeil als de luifel lijkt ons ook echt ideaal.

Hoe organiseren jullie trouwens de bagage (kleding, eten, etc.) tijdens het kamperen? Laten jullie dit in de wagenbak of bijv in de voortent? En welke opties vinden jullie echt meerwaarde hebben of hebben jullie later nog aangeschaft/laten aanpassen?

We gaan morgen maar eens bij HK in Utrecht kijken  :)
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #9 Gepost op: mei 21, 2021, 10:49:48 pm »

Bij overnachtingen blijft alles in de wagenbak
Van mij mag dat bij langer staan ook, maar de vrouw wil graag alles uitstallen en dat vind ik ook best.
Dat kost ook de meeste tijd bij vertrek alles weer opruimen.

Succes met je keuze.
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.346
  • Merk Vouwwagen: HK Aero
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2021, 11:21:28 pm »

Wij kwamen van een Cabanon Mercury. Onze eerste vouwwagen gekocht in 2009. Na het klapweekend 2012 hebben we besloten de Cabanon te verkopen aangezien we na onze eerste vouwwagen ervaringen toch wat zaken anders wilden. Op de shortlist stonden -jawel- de Kavango en de Kyte. De Kavango had toen nog geen pack en go / laden los systeem.
Door wat ervaring te hebben opgedaan en zaken te hebben gezien op dat klapweekend hadden we wel duidelijk wat belangrijk was. De Kyte kwam aan alle punten tegemoet maar was ons eigenlijk te duur. Uiteindelijk toch gekozen voor de Kyte en nooit spijt gehad. Wat ons zo aansprak:
- Pack en go en leven vanuit de bagageruimte. Spullen kunnen er thuis in en blijven in principe op hun plek. Weinig rommel wat je dus ook niet steeds hoeft uit te pakken en op te ruimen als je hier voor jezelf een systeem in hebt.
- Een grote leefruimte binnen met vast meeklappend grondzeil (je kan met 5 man binnen om een tafel wel eten bijvoorbeeld in een XL).
Hiernaast een grote luifel die met weinig moeite altijd staat. We zitten meestal onder de heerlijke luifel maar met weinig moeite zit je binnen zonder iets om te hoeven verbouwen. De binnenruimte is voorzien van dubbel dak en was met een klein elektrisch kacheltje prima warm te krijgen.
- Prachtige, erg functionele (vaste) keuken.
- Eenvoudig opzetten. Alles zit al vast. Kindertent, grondzeil luifel etc. Eenvoudig inklappen ook. Je schrijft dat dit bij de Kyte nauw komt maar als je het hulpframe hebt is dit erg eenvoudig. Vanaf de wagenkant aan de achterzijde trek je de tent plat en hij ligt er in no-time op. Wel is het zo dat er wat aandachtspuntjes zijn (iemand al eens de maststomp vergeten?  :#). Bij invouwen is alles vies op vies en je kan het grondzeil dan evt goed droog maken.
- Mooie uitstraling (smaak aspect).

Nu onze oudste een eigen tentje heeft en de jongste misschien straks ook wel veranderen de wensen. De binnenruimte hoefde niet zo groot bleek en daarom hebben we de Kyte verkocht en een Aero genomen. Deze is kwa opzetten en aantal haringen nog wat minder bewerkelijk dan de Kyte (hoewel dit voor de Kyte met het nieuwe frame ook geldt). In 8 jaar is er niets stuk gegaan. De wagen kon nog jaren mee maar we wilden een verse. Over de kwaliteit ben ik dus goed te spreken. Dit verwacht ik ook van een wagen met deze prijs. Er waren direct na oplevering een paar puntjes maar die zijn snel en goed opgelost.
« Laatst bewerkt op: mei 21, 2021, 11:36:01 pm door GJT »
Gelogd

michr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 40
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #11 Gepost op: mei 22, 2021, 05:35:03 pm »

@michr goed om te horen dat de Kyte zo bevalt. Heb je m refurbished bij HK zelf gekocht? Enige zekerheid (en garantie?) met een dergelijke wagen is wel prettig.


Jep, is een zgn premium select wagen, dus met twee jaar garantie. Als er iets niet goed is, komt dat in die twee jaar echt wel naar boven.
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.786
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #12 Gepost op: mei 22, 2021, 07:29:53 pm »

Wij hebben nu onze derde vouwwagen in 7 jaar tijd.

Begonnen met een Jametic en omdat ik ook meer opzet gemak wilde na 2 jaar naar een HK Spacer en 2 jaar geleden naar een Kyte-S.

Al onze kampeermiddelen zitten in de bagageruimte en/of keuken.
Beddengoed gaat vers weer de bagageruimte in nadat we thuis zijn.
De Kyte-S staat dus klaar voor vertrek in de stalling.
Kleren etc in de auto en we kunnen gaan.
Op de dissel een fietsenrek voor 2 fietsen, de derde fiets gaat zonder trappers en gedraaid stuur onder het dekzeil mee.

Ik heb een opzet-, en afbreekhandleiding gemaakt oa met input van Spikehome en GJT van hierboven.
Zij hebben ons tijdens een klapweekend veel praktische tips gegegen die ik verwerkt heb.

De handleiding staat hier voor extra informatie

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25698.0
Gelogd

Sbode

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 79
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte
Re: Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #13 Gepost op: mei 23, 2021, 01:50:22 pm »

Gisteren naar HK in Utrecht geweest om te bekijken hoe de binnenruimte bevalt van de Kyte XL. Wat een mooie wagen! Eigenlijk lijkt (zonder bezoek aan Aart Kok) onze voorkeur helemaal uit te gaan naar HK.

Maar toen we de Aero bekeken viel deze ook niet tegen qua ruimte, helemaal met een L of XL kindertent eraan vast voor bagage of speelruimte. Laat staan de ruimte onder de grote luifel. @spikehome kan me helemaal voorstellen dat jullie geswitcht zijn. Binnen eten met z’n 5en is misschien krap, maar leek niet onmogelijk, ook als je bagage in de bak of in de kindertent laat.

De Aero (of Kyte S) voegen we dus ook toe aan de shortlist. Nieuw kan je volgens mij niet kiezen zonder Windforce(?) wat de prijs voor ons alsnog te hoog maakt. Ook is de enige keukenoptie gelijk 5k bovenop de prijs (zal wel ook met een ander chassis te maken hebben waar deze op komt te staan).

Ik heb de verschillen tussen de generaties Cocoon Aero, Aero en Kyte S nog niet helemaal scherp. De tweede generatie Aero (na 2014?) schijnt iig handiger te zijn dan de eerste. Voor de rest iets met plaats van de deur en wel of niet standaard Windoforce?

Binnenkort dus ook maar naar AK, maar ben benieuwd of die ons nog mening kunnen laten veranderen.

Btw wat een uitgebreide handleiding!  WW
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.966
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Aart Kok Kavango of Holtkamper Kyte XL of ... ?
« Reactie #14 Gepost op: mei 23, 2021, 09:43:21 pm »

De cocoon aero is een cocoon met een kyte luifel zeg maar.
Al is die wel bewerkelijker en er zijn versies waar een ander soort materiaal gebruikt is ook kan je de luifel dicht ritsen al kan dat met de nieuwere kyte’s en aero’s ook waardoor je leefruimte helemaal gigantisch is met slecht weer rits je die erin.

De nieuwe aero bestaat net een 2jaar
De kyte s is bijna hetzelfde als de nieuwe aero, althans de oudere versies hebben natuurlijk een ander frame.

Succes met de keuze
« Laatst bewerkt op: mei 23, 2021, 09:57:52 pm door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal