Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Van tent naar vouwwagen  (gelezen 7927 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #15 Gepost op: mei 26, 2021, 10:54:41 am »

Ik zou eventueel ook eens kijken naar wagen in onderstaande link. Is de kortere versie dan deze van ons. Daardoor kan je de voortent aangeritst laten en staat die ook sneller dan deze van ons. Ook een paar haringen minder. Moet in principe mogelijk zijn om zeker minder dan een uur er te staan. De rest hangt natuurlijk af van hoeveel je wenst uit te pakken en in te richten. Hoe meer dat, hoe meer tijd het vraagt, maar dat is zo met elke tent en wagen.


Heeft twee confortabele bedden, kan ook nog een ondertentje in hangen en tijdens het klappen in laten hangen voor wat rommel weg te stoppen, heeft een relatief grote voortent wat met slecht weer zeker aan te raden valt. Wij hebben om die reden de nog grotere versie genomen, maar trekken wat minder.


Nadeel is wel dat deze maar bij één dealer te verkrijgen valt. Tweede hands ga je hem ook onder andere namen vinden. Deze dealer bepaald zelf aanpassingen aan bestaande raclet en laar daarmee bij raclet een versie maken die enkel door hem verkocht wordt. Soms stromen van die aanpassingen ook nog wel eens door naar het basis model raclet safari:
https://www.campingzorro.be/nl/vouwwagens/raclet-livorno

Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.240
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #16 Gepost op: mei 26, 2021, 10:55:22 am »




Bij een gebruikte HK, zou ik voor jong exemplaar gaan, als richting 10 jaar of ouder gaat, zou ik een kiezen waar nieuwe tent op zit, of prijs moet dusdanig zijn dat eventueel een nieuwe tent te overwegen is, mocht hij dan nog paar jaar meegaan is dat mooi meegenomen.
Zou niet best zijn dat een Holtkamper met 10 jaar al afgeschreven is.
Natuurlijk zullen er best net als bij alle merken tendoeken het begeven.
Maar zoals jij het schrijft gaan ze vaker niet dan wel langer dan 10 jaar mee.
Ben met mijn 2 de Cocoon bezig maar weet wel zeker dat die het zeker 15 tot 20 jaar meegaat bij goed gebruik.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Ebbingnl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 164
  • Merk Vouwwagen: KeesKampeert No.13. Leef( en een Holtkamper Utopia XL)
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #17 Gepost op: mei 26, 2021, 11:19:33 am »

Zou niet best zijn dat een Holtkamper met 10 jaar al afgeschreven is.
Natuurlijk zullen er best net als bij alle merken tendoeken het begeven.
Maar zoals jij het schrijft gaan ze vaker niet dan wel langer dan 10 jaar mee.
Ben met mijn 2 de Cocoon bezig maar weet wel zeker dat die het zeker 15 tot 20 jaar meegaat bij goed gebruik.


Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Zeer afhankelijk van gebruik, bij week of 4/5 per jaar kamperen in mooi weer zal doek zeker jaren meegaan, maat bij intensief gebruik, en we zeker geen mooi weer kampeerders, kan ik uit praktijk ervaring vertellen dat doek hard minder wordt, let wel! Niet dat hij lek is oid, maar sneller scheuren.
Onze is 16 jaar en we praten uit praktijk ervaring.

Maar nooit spijt gehad van vouwwagen!! Wij gebruiken hem zeer intensief, en dat is probleem bij een gebruikte, je kunt niet zien hoe intensief hij gebruikt is.
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #18 Gepost op: mei 26, 2021, 12:08:11 pm »

Laat je niet verleiden door een grote vouwwagen, koop liever kleiner en zet er een tentje bij.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #19 Gepost op: mei 26, 2021, 12:13:45 pm »

Laat je niet verleiden door een grote vouwwagen, koop liever kleiner en zet er een tentje bij.

Maar met de vakantiebestemmingen die ik lees zal het ook wel een "nat weer" zijn en dan wil je ook niet gelijk bij elkaar op schoot zitten. keuzes keuzes en nog eens keuzes  :>
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.376
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #20 Gepost op: mei 26, 2021, 12:31:10 pm »

Maar met de vakantiebestemmingen die ik lees zal het ook wel een "nat weer" zijn en dan wil je ook niet gelijk bij elkaar op schoot zitten. keuzes keuzes en nog eens keuzes  :>
Dat is ook de reden waarom wij voor een ruimere hebben gekozen.


Eens de kinderen niet meer mee gaan, zullen de behoeften anders zijn en zullen we ook wel naar een adnere vouwwagen uitkijken, maar voor het type rijzen dat wij maken is een ruimere vouwwagen te prefereren.

Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.629
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #21 Gepost op: mei 26, 2021, 01:14:05 pm »

Dat is dus heel persoonlijk. Ook wij reisden eerst met 5 personen met onze CCC. Ruim genoeg, ook met een paar dagen slecht weer.

Natuurlijk merk je het als je met 4 personen gaat: voor je gevoel heb je zeeën van ruimte over. En tegen de tijd dat we met zijn tweetjes gaan reizen, moeten we elkaar zoeken in de vouwvilla...
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #22 Gepost op: mei 27, 2021, 09:35:50 pm »

Wij hebben in 2017 een vergelijkbare zoektocht gehad. Maar bij ons paste het bij één kind de tent al niet meer in de auto. Wij komen uit een vergelijkbare boogtent en waren erg gek op die tent. Daarom zijn we vanwege het tent gevoel uitgekomen bij de Malawi 2.0. Inmiddels ook verkrijgbaar met een grotere achtertent en snellere luifel.


De Malawi staat bekend als een snelle opzetter maar de tent is sneller. Een tent hoef je niet op de plek en waterpas te zetten. Dat kost best wat tijd. Ik verwacht dat een tunneltent in veel gevallen sneller is dan een vouwwagen. Daar staat meer slaapcomfort tegenover.


Andere opties zijn Campooz maar op Facebook wel wat klachten over lekkage en schimmel, maar daar staat goede support tegenover. Zien er stoer uit en leverbaar in off-road uitvoering.


Mocht je het leuk vinden hier het linkje van onze zoektocht en overwegingen vol met tips van fijne mede forum gebruikers


https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=19499.0
Gelogd

Krizz

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.005
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Tuareg Gamedrive
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #23 Gepost op: mei 27, 2021, 09:52:09 pm »

Hoi Noe,

Wij reizen nu al bijna 12 jaar met onze Aart Kok Kariba richting Scandinavië, Schotland en Ierland. 
Nu mijn Wij van WC eend adviseren.
Als je echt van het de Waard tentgevoel houd dan is een Kariba of een Smitveld het antwoord.
Qua type klappen konen de Aart Kok Kariba en Kavango en de o.a. de Combicamp Flexi overeen.
Onze Kariba heeft een loungebank... ideaal voor de kinderen op een regendag.
Best veel binnenruimte maar toch adviseer ik de windschermen en de varioluifel erbij te nemen.
Ik geef wel een gil als die van ons in de tuin staat.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Gelogd
The KubbKing is dead... long live the New King

sanderv

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.008
  • Merk Vouwwagen: Camplet Royal, special edition "Frankenstein"
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #24 Gepost op: mei 27, 2021, 10:04:19 pm »


De Malawi staat bekend als een snelle opzetter maar de tent is sneller. Een tent hoef je niet op de plek en waterpas te zetten. Dat kost best wat tijd. Ik verwacht dat een tunneltent in veel gevallen sneller is dan een vouwwagen. Daar staat meer slaapcomfort tegenover.


Wij hebben onze tunneltenten ingeruild voor een Camplet en zijn nu zeker sneller uit. Ik werd er helemaal simpel van om iedere paar dagen 5 slaapzakken en 5 matten op te rollen, alle pyama's weg te bergen en de tenten er in onderdelen nog achteraan te vouwen. En dan konden er maar twee fietsen mee ook. Dit klappen gaat een heel stuk sneller, alle slaapspullen blijven gewoon liggen en de fietsen kunnen op het deksel. Tussen camping oprijden, slaapklaar geïnstalleerd zijn en aan het koken kunnen zit bij ons zo'n drie kwartier, het opruimen de andere kant op zo'n 1,5 uur. Dat haalde ik niet met de tenten.
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #25 Gepost op: mei 28, 2021, 09:46:16 am »

Slapen op de wagenbak is ook aan te raden maar dan wel op een A-symmetrisch !
Bed opklappen en dus handig met inpakken.
De combinatie kleine wagenbak en grote tent is dramatisch!
Kies voor een vouwwagen die in de breedte gaat en niet in de diepte. Camping plaatsen zijn meestal niet diep maar breed, geschikt en ingericht voor caravans dus. Wij kwamen met onze Cabanon Mercury vaak in de problemen met de diepte van 10 meter.

Het geheim van een vouwwagen is het droog opbergen na je vakantie, alles rustig twee dagen laten luchten en drogen en liefst binnen in een garage of zo.
Iedere vakantie de ritsen inspuiten zodat alles lekker loopt.
Gelogd

neenkhoorn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 7
  • Merk Vouwwagen: nog geen
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #26 Gepost op: mei 30, 2021, 02:16:59 pm »

Super leuk al die reacties!
Afgelopen week is onze zoon Elias geboren  8), moeder en zoon maken het goed en ook met onze dochter gaat het goed! Maar ik ben dus nog niet helemaal toegekomen om alles te lezen...
Ga ik zo spoedig mogelijk doen, en reageren!

Groeten van Noë
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.792
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #27 Gepost op: mei 30, 2021, 02:55:46 pm »

Gefeliciteerd met jullie zoon!
Geniet van de komende tijd  :>
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #28 Gepost op: mei 30, 2021, 06:06:58 pm »

Gefeliciteerd!!


Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....
Gelogd

g11ling

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 565
  • Merk Vouwwagen: Campooz Fat Freddy II met Ugly Betty
Re: Van tent naar vouwwagen
« Reactie #29 Gepost op: mei 30, 2021, 08:53:14 pm »

Gefeliciteerd met jullie gezinsuitbreiding! Je kan niet jong genoeg t klapvirus overbrengen  8)
Gelogd
Ik klap, jij klapt, wij klappen
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal