Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Snelklapper met ruimte  (gelezen 1577 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inge309

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Raclet panama up
Snelklapper met ruimte
« Gepost op: mei 26, 2021, 06:42:47 am »

Hallo iedereen,

Wij zijn vorig jaar met z'n 3tjes met de tent op vakantie geweest. Erg gezellig maar zo krap en het slapen op een luchtbed was ook niet ideaal. In elk geval wel helemaal verliefd geworden op kamperen.
Ik wil heel graag een caravan maar manlief is niet overtuigd dus nu zijn we op zoek naar een tussenoplossing.
Na lang snuffelen online is mijn oog eventueel gevallen op een jamet. Ik heb alleen niet zo een zin in uren werk. Een beetje mag best maar geen halve dag... Wie weet er een fijne snelklapper met toch wat ruimte? Het ruimtelijke is aardig goed te vinden online maar de filmpjes vh opzetten geven me echt geen realistisch beeld!
Weet iemand toevallig waar je in Limburg jamet kunt huren? Kwestie van meteen het juiste te proberen voor we overgaan op kopen..
Dank jullie wel!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2021, 08:02:54 am »

Ik denk dat er via dealers etc. voornamelijk duurdere merken te huur zullen zijn.

Probeer eens op Camptoo.nl te kijken, daar verhuren particulieren hun kampeermiddel.

Voordat je een (duurdere) wagen aanschaft, kan het ook een idee zijn om een oudere versie tweedehands te kopen. Dan kan je in de praktijk voelen in hoeverre het voldoet aan je kampeerwensen. Misschien aardig om bij verschillende dealer rond te kijken, zodat je een idee krijgt wat er allemaal mogelijk is.

Ruimte is een relatief begrip en daardoor voor iedereen anders. Wij vonden een Trigano Odyssée, qua ruimte vergelijkbaar met een Jamet Jametic, ruim genoeg voor 5 personen. Maar wat je verstaat onder voldoende ruimte voor 3? Slaapt de 3e persoon in een apart tentje, of juist erbij in de wagen...

Hoe dan ook, succes en veel plezier met je zoektocht!!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

muis

  • Gast
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2021, 08:15:24 am »

Informeer eens bij Ridderbeks in Echt,  ik twijfel of ze nog jamet hebben.

Ik zou een Camplet ook meenemen om naar te kijken.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2021, 09:08:46 am »

Ik zou ook een tweede hands wagen kopen en eventueel later terug verkopen in plaats van huren. Wij hebben dat een 7 jaar terug ook gedaan. Een oudje gekocht voor 350 euro, daar een paar jaar mee weggegaan, en dan voor zelfde prijs terug ingeruild bij aankoop nieuwe wagen. Veel goedkoper dan huren dus.


Een halve dag ga je met de wagen zelf met geen enkele wagen bezig zijn. Wij hebben niet bepaald een snelklapper, wel veel ruimte en zijn met het opslaan van de tent een goed half uur bezig. Daarna nog haringen slaan en dat is, als je ze allemaal wilt slaan, het meeste werk en ben je toch ook een 45 minuten mee bezig. Dus op max 1,5 uur staat zeker alles. De rest hangt af van hoe je het verder wilt inrichten. Deze die veel willen inrichten en uitpakken, steken daar ook nog eens veel tijd in. Maar dat gaat bij die mensen ook zo zijn met een snelklapper.

Gelogd

sammyvannorel

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 418
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Monaco
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2021, 09:17:56 am »

Als je nog niet echt weet wat je wilt is er eentje van Marktplaats plukken wel aan te raden. Je zou dan bijvoorbeeld wel kunnen gaan investeren in andere spullen die het leven makkelijker maken op de camping. Zo heb ik zelf een Monaco, niet een supersnel klapper, zeker als je hem 'ful pull' openklapt (dus met ondertentjes,kuipzijl en dergelijke) maar doordat ik heb geinvesteerd in schroefharingen gaan mijn circa 60 haringen er in een fluitje in (5 minuutjes heb ik ze er allemaal inzitten). Die krengen kosten ongeveer een euro per stuk, maar hebben het bij mij allang terugverdient, en ik vind je echt veel fijner als die spijker haringen. (tot zover mijn promopraatje, ow ja nog een linkje: https://www.obelink.nl/obelink-heavy-duty-schroefharingen.html?gclid=CjwKCAjw47eFBhA9EiwAy8kzNKLJX-ZYB_RNwSyFrnlR3LDwX1eAwN2avSsUleB9nTyxcHhC3-oadBoC2lEQAvD_BwE )

En je moet even goed nadenken over waar je ruimte wilt hebben: wij hebben de kleine voortent, maar wel de brede klapper van Cabanon: dat merk je namelijk ook onder de luifel (de breedte) maar ook in de bedden. Maar met hemelvaart en pinksteren was ie ook groot genoeg voor met 4, omdat we ook nog de wagenbak hebben waar de jongste van 1.5 in het campingbed/box bivakkeerde.
Gelogd
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

marcelsg85

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 26
  • Merk Vouwwagen: jamet jametic
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2021, 09:29:09 am »

Wij dachten ook veel ruimte nodig te hebben en een tweedehands jamet gekocht. Na 1 jaar daarmee weg wisten we precies wat we wel en niet handig vonden. Nu een snelklapper gekocht: trigano Alpha. Wat minder ruimte maar genoeg voor met z'n 4e (2 kleine kids).
Maar genoeg handige klappers. Een goed wensenlijsten met wat vind je belangrijk en wat wil je ermee gaat helpen om goed advies te krijgen.
Wij willen er weekendjes mee weg kunnen. Dat was met de jamet jametic rondo xl teveel gedoe en de enorme bak met ruimte hadden we niet nodig ondanks het mindere weer.


Verstuurd vanaf mijn Nokia 7.2 met Tapatalk

Gelogd

Inge309

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Raclet panama up
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2021, 08:02:41 pm »

Bedankt voor de reacties. Heb zelf ook al op marktplaats zitten lijken. Maar ik ben bij zo een 2e hands VW vooral erg bang voor schimmelplekken. Dit lijkt me echt vreselijk. Verder kennen we er ook (nog) niet genoeg van om te beoordelen of je 'geen kat in een zak koopt' zal ik maar zeggen. Misschien best nog wat meer opzoekingswerk doen. Na een jaar twijfelen en zoeken ben ik er steeds meer van overtuigd dat het gaat bevallen maar er echt aan beginnen moet toch ergens en zal nooit met genoeg kennis zijn vrees ik.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2021, 08:16:16 pm »

Soms zijn er ook leden met wat meer ervaring die wel met je mee willen kijken  :J daar kun je altijd een oproep voor doen :J
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.628
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2021, 07:46:03 am »

Onze eerste kar koste 400 EUR, inclusief de inventaris. Na een week uitproberen verkochten we die weer voor 400 EUR, zonder inventaris.

Als je met een goedkope kar begint, kan je je nauwelijks een buil vallen. Als het weer in het doek zit is dat altijd wel het begin van het einde, maar zolang het niet heel erg is, kan je nog prima kamperen.

Meestal kan je het ruiken. Een katoenen tent heeft een bepaalde geur, een beetje als een mooie droge kelder. Als een tent ruikt als een vochtige ruimte weet je genoeg!

En wat Muis zegt: meekijken (mits in de buurt) is geen probleem.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2021, 08:02:14 am »

Bij aankoop op marktplaats vragen om de wagen uit te klappen en dan kan je schimmelplekken gelijk zien dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. Bij 2e hands aankopen ook altijd je onderbuik gevoel volgen, voelt het niet goed of twijfel je veel dan niet doen. Meekijken kan uiteraard.
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.362
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: Snelklapper met ruimte
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2021, 08:37:26 am »

Onze eerste kar koste 400 EUR, inclusief de inventaris. Na een week uitproberen verkochten we die weer voor 400 EUR, zonder inventaris.

Als je met een goedkope kar begint, kan je je nauwelijks een buil vallen. Als het weer in het doek zit is dat altijd wel het begin van het einde, maar zolang het niet heel erg is, kan je nog prima kamperen.

Meestal kan je het ruiken. Een katoenen tent heeft een bepaalde geur, een beetje als een mooie droge kelder. Als een tent ruikt als een vochtige ruimte weet je genoeg!

En wat Muis zegt: meekijken (mits in de buurt) is geen probleem.
Die ervaring hebben wij ook, een oudje voor 350 euro gekocht. Na een jaar of twee er mee gaan camperen bij het aankopen van een nieuwe voor zelfde prijs ingeruild en keuken gehouden.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal