Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Gasveer vervangen  (gelezen 1352 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Gasveer vervangen
« Gepost op: juni 12, 2021, 03:29:15 pm »

Zo, vandaag de gasveren vervangen van de middelste buis. Kyte XL uit 2010.
We merkten dat het omhoogzetten van het slaapgedeelte slecht ging. De buizen bleven niet goed staan.
Zoals te verwachten was kon het niet tussendoor bij HK, dus dan maar zelf proberen. Hoe moeilijk kan het zijn.
Twee gasveren besteld bij gasveerwinkel.nl
Kar openklappen
Oude veer losmaken van de houders met een inbussleutel. Bevestigingssteunen van de oude gasveer losdraaien met behulp van 2 waterpomptangen. Die steunen handvast  op de nieuwe veer, en degene die aan de wagenbak vast zit vast gezet. Toen bleek dat om de andere kant aan de buis vast te zetten wat problemen zou geven. Het past net niet. De houder op die buis kun je los draaien, met een kleinere inbus. De houder omhoog schuiven, en dan de veer eraan vast. Dan naar beneden schuiven. Dacht ik. Dat ging dus echt niet. De vrouw had het briljante idee om de tent dan los te ritsen aan de zijkant van het slaapgedeelte. Dat geeft dan zoveel ruimte (omdat de spanning eraf is), dat je de buis naar je toe kan trekken, waardoor je de houder met veer weer op de juiste plek kan schuiven en vast kunt zetten. Dan de andere kant. En opgelost! 2 veren voor 85 euro, uurtje bloed, zweet en tranen, en de buizen scharnieren weer als vanouds.
Op de oude gasveer staat een serienummer. Als je daar op zoekt, krijg je precies de veer die je hebben moet.
Gelogd

OhPeeCee

  • Ik ben te jong om me oud te voelen
  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.223
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon Aero
Gasveer vervangen
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2021, 03:40:44 pm »

Lees wat meer de laatste tijd omtrent gasveren die niet lekker werken. In de keuken nu ook 2 kleine gasveren moeten vervangen. Ook besteld bij gasverenwinkelNl. Vroeg de adviseur waarom de veren binnen 4 jaar de geest geven. Normaal is 8 jaar voor een veer. Het probleem zit in de horizontale stand bij geen gebruik.  VW staat langere tijd in de stalling met de veer horizontaal. Seal kan dan uitdrogen en daarna is de veer zijn kracht kwijt, loopt leeg via uitgedroogd seal.
Wat betreft het serienummer, ook ik heb dat ingevoerd maar geen resultaat. Het logo wat er opstaat is Hahn. Gasverenwinkel.nl is bekend net deze producten. Maandag gaat onze wagen weer open. Gelijk alles maar noteren van alle gasveren die ik tegenkom van pack en go en van het uit duw patent.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
« Laatst bewerkt op: juni 12, 2021, 03:42:29 pm door OhPeeCee »
Gelogd

pwg-van-ej

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Gasveer vervangen
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2021, 04:23:50 pm »

Zo, vandaag de gasveren vervangen van de middelste buis. Kyte XL uit 2010.
We merkten dat het omhoogzetten van het slaapgedeelte slecht ging. De buizen bleven niet goed staan.
Zoals te verwachten was kon het niet tussendoor bij HK, dus dan maar zelf proberen. Hoe moeilijk kan het zijn.
Twee gasveren besteld bij gasveerwinkel.nl
Kar openklappen
Oude veer losmaken van de houders met een inbussleutel. Bevestigingssteunen van de oude gasveer losdraaien met behulp van 2 waterpomptangen. Die steunen handvast  op de nieuwe veer, en degene die aan de wagenbak vast zit vast gezet. Toen bleek dat om de andere kant aan de buis vast te zetten wat problemen zou geven. Het past net niet. De houder op die buis kun je los draaien, met een kleinere inbus. De houder omhoog schuiven, en dan de veer eraan vast. Dan naar beneden schuiven. Dacht ik. Dat ging dus echt niet. De vrouw had het briljante idee om de tent dan los te ritsen aan de zijkant van het slaapgedeelte. Dat geeft dan zoveel ruimte (omdat de spanning eraf is), dat je de buis naar je toe kan trekken, waardoor je de houder met veer weer op de juiste plek kan schuiven en vast kunt zetten. Dan de andere kant. En opgelost! 2 veren voor 85 euro, uurtje bloed, zweet en tranen, en de buizen scharnieren weer als vanouds.
Op de oude gasveer staat een serienummer. Als je daar op zoekt, krijg je precies de veer die je hebben moet.
Tja zonder die vrouwen gaat ‘t toch een stuk lastiger… :):)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

GertjanA

  • Goldmember 2024
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 782
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL 2010
Re: Gasveer vervangen
« Reactie #3 Gepost op: juni 13, 2021, 10:34:35 am »

Mbt meer berichten. Die van ons zijn 10 jaar, dus als ze 8 meegaan heb ik al bonus.
Mbt ‘vrouwen’ echt wel.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal