Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Jamet staat scheef  (gelezen 2083 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ams

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Jamet staat scheef
« Gepost op: juni 24, 2021, 04:07:55 pm »

Goedemiddag, wij hebben een vraag over het opzetten van de vouwwagen. Het is een oudere Jamet. Wanneer we de opbouw openklappen, lukt het niet om deze helemaal recht en volledig open te krijgen. De constructie blijft een beetje naar rechts hangen. We hebben de spanbanden losgemaakt en overal gekeken wat de boel tegenhoudt, maar hij blijft steeds wat scheef staan. Het kost dan ook moeite om de tent er goed overheen te trekken en overal aan de grond te krijgen; de ene kant blijft gewoon een stukje hoger zitten. Ik stuur een foto mee. Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen en wat we eraan kunnen doen? Alvast bedankt!
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 863
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2021, 04:23:36 pm »

Als ik naar de foto kijk ben ik van mening dat de wagen zelf al niet waterpas staat. Dan wordt het bijna onmogelijk om de wagen goed op te zetten. Begin dus met de wagen neerzetten, dan in de breedte waterpas zetten. Dit kan je doen door de wagen eventueel op blokjes te zetten, op plankjes, of op een keg. Zodra de wagen waterpas staat ook in de lengte waterpas zetten. Dit kan eenvoudig door het neuswiel hoger of lager te draaien. Zodra dit geheel goed waterpas staat het geheel op de steunpoten zetten. Let hierbij goed op dat6 je de wagen niet weer uit het waterpas draait. Als dit allemaal gedaan is kan je beginnen met het openklappen van de linker- en rechter zijkant. Let ook hierbij goed op dat het geheel waterpas komt te staan. Op deze manier moet het volgens mij lukken. Succes met opzetten.
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2021, 08:32:42 pm »

Ik denk dat de wagen op zich recht genoeg staat, om hem behoorlijk op te kunnen zetten.

Het lijkt er op dat aan de rechterzijde het tentdoek afhangt, terwijl het aan de linkerzijde bovenop ligt. Daardoor zou e.e.a. naar rechts kunnen trekken. Bij onze Louisiana spanden we de nok pas, als het tentdoek goed lag.

Als je de nog wegklapt, kan je dan de twee stokken (die gelijk horen te staan, ongeveer recht naar boven) recht zetten? Dan je doek uitvouwen en verder.

Wellicht woont er iemand in de buurt die kan helpen? Als je bij mij in de buurt woont (regio Den Haag) kunnen we wel een keer kijken.

Hoe dan ook: succes met de wagen!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

MHarst

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 12
  • Merk Vouwwagen: Jamet Dakota 2010
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2021, 08:39:34 pm »

Wij hebben ook een jamet dubbelklapper gehad en volgens mij moet je de middelste dakligger laten zakken en met de spanbanden zorgen dat de stokken op de wagenpark verticaal komen te staan. Daarna pas het dak verhogen. Het kan zijn dat er dan een bed een beetje omhoog komt maar dat komt vanzelf goed bij het afspannen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2021, 08:53:11 pm »

Lijkt mij inderdaad dat de spanband links op de foto meer moet worden aangetrokken tot de staanders op de bak recht omhoog staan (wel van te voren inderdaad eerst de nokstok laten zakken, en ervoor zorgen dat de wagenbak waterpas staat). Als het tentdoek vervolgens over het frame wordt getrokken zal het wel goed zijn. Hij trekt nu ook schuin omdat zoals al genoemd veel doek aan de rechterzijde hangt.
Gelogd

wendyenbob

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 51
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2021, 09:34:48 pm »

Het is al weer 10 jaar geleden dat wij de Louisiana hadden, maar volgens mij liepen de spanbanden niet via de voorkant, maar aan de zijkanten. Als je de linker het hoekje omschuift zal hij het geheel al een heel stuk naar links trekken.
Gelogd

Binotje

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 37
  • Merk Vouwwagen: Trigano Vendome
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2021, 10:32:43 pm »

Schuif inderdaad het witte lint/spanband de hoek om, naar de lange zijde van het bed. Dan het doek goedtrekken en dan pas de nok vastzetten
Gelogd
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

ams

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2
  • Merk Vouwwagen: Jamet Arizona
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2021, 10:37:03 pm »

Heel erg bedankt voor jullie reacties, daar kan ik wel wat mee. Ik wist eerlijkgezegd niet dat de nok als laatste moet worden opgespannen – dat kan zeker schelen. We gaan ermee aan de slag en gaan ook zeker erop letten of de wagen waterpas staat en de spanbanden op de goede plek zitten. Prettig dat hier zoveel kennis aanwezig is! 😁
Gelogd

Lars

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 353
  • Merk Vouwwagen: Combi-Camp Flexi Comfort XL LL
Re: Jamet staat scheef
« Reactie #8 Gepost op: juni 26, 2021, 05:27:49 pm »

Het is al weer 10 jaar geleden dat wij de Louisiana hadden, maar volgens mij liepen de spanbanden niet via de voorkant, maar aan de zijkanten. Als je de linker het hoekje omschuift zal hij het geheel al een heel stuk naar links trekken.

Ik twijfelde hier ook al over. Volgens mij was dit bij onze Louisiana ook het geval.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal