Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming  (gelezen 15074 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #30 Gepost op: juli 23, 2021, 10:55:08 am »

wij zijn vorige week donderdagochtend 1.30 uur vertrokken naar Hongarije. Geen enkele keer bij de grenzen gecontroleerd, geen file's bij de grenzen. Alleen in de buurt van Keulen enorme regenbuien gehad. Maar  net op tijd waren we erlangs, want volgens nieuwsberichten heeft het daar enorm gespookt met overstromingen, snelwegen afgesloten etc.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #31 Gepost op: juli 23, 2021, 11:18:32 pm »

Wij zijn gisteren abrupt vertokken naar Frankrijk omdat we het weer in NL niet grappig vonden. We zouden 3 weken in NL zitten op 3 campings last minute geboekt (Frankrijk last minute gecancelled vanwege de regeltjes toen). Nog 150 km morgen en we zitten in Perpignan :)

Wat betreft controles, geen, nou niet onderweg iig. De camping waar we nu staan vroeg om de Pass Sanitaire. Maar dat is dus gewoon je CoronaCheck app barcode die je tevoorschijn kan toveren voor internationaal. Campings vragen dus nu wel om het bewijs.

Regel is nu 7 dagen na je 2de vacinatie, 14 dagen na je 1ste vacinatie, kinderen tot 12 jaar vrij. En je moet een formulier bij je hebben die je kunt downloaden via die reopen eu app.

Wij kunnen nu vrij reisen zonder te testen.

Ook nog de verzekeringen gebeld en die zijn lekker vaag. Wat wij gebrepen… Reisverzekering Unive dekt in rood geen corona gerelateerde zaken, geel wel. Ziektekosten CZ is 100% basis dekking als je bewust rood in rijd, ben je al in het gebied aanwezig en het verandert 200% basis dekking. Groen en geel is 200% basis + je aanvullende paketten.

Fransen willen geld dus het zal tot na onze vakantie nog wel even geel blijven. NL is ook nog steeds groen voor Frankrijk ;)

« Laatst bewerkt op: juli 23, 2021, 11:26:31 pm door EriLin »
Gelogd

superkoe32

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.413
  • Merk Vouwwagen: CCC Xclusive 2021
  • ** Pluk de dag! **
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #32 Gepost op: juli 23, 2021, 11:46:15 pm »

Fijne vakantie allemaal!!

Volgende week zaterdag trapp' n wij um an  :#
Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #33 Gepost op: juli 24, 2021, 07:39:20 am »

Regel is nu 7 dagen na je 2de vacinatie, 14 dagen na je 1ste vacinatie, kinderen tot 12 jaar vrij. En je moet een formulier bij je hebben die je kunt downloaden via die reopen eu app.

Oké, die corona app hebben wij, maar mijn dochter is 13. Die is één keer gevaccineerd. Die moet een formulier kunnen overhandigen zeg je?
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #34 Gepost op: juli 24, 2021, 08:20:34 am »

Kijk even eerder in dit topic, er worden diverse (overheids) websites genoemd die actuele informatie geven.

Sowieso moet iedere Frankrijk reiziger een formulier invullen en ondertekenen (verklaring op erewoord). Deze zijn via de ANWB, maar ook via de Franse overheid te downloaden (ook in het Engels, altijd fijn als je begrijpt wat je ondertekent).

Zelf heb ik alle relevante links opgeslagen, zodat we kort voor vertrek nog een laatste check kunnen doen of we aan alle (formele) vereisten voldoen.

Naar mijn weten mag je LDF in (zonder aanvullende (antigeen) test) als je minimaal 2 weken volledig bent gevaccineerd, maar eenmaal in LDF heb je aan een week voldoende. Voor eventueel aanvullend testen voor toegang tot Frankrijk geldt dat dat voor het gehele reisgezelschap geldt. Dus zoonlief (14) moet getest worden.

Nogmaals, check de diverse links en probeer niet op (goed bedoelde) hear-say te vertrouwen: wat vandaag klopt, kan over een paar dagen verouderd zijn.

Enjoy your holidays!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Klapzwaan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 331
  • Merk Vouwwagen: Kyte S (2018)
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #35 Gepost op: juli 24, 2021, 09:23:33 am »

Helaas, dit hebben we inmiddels al tig keer gedaan maar helpt niet. Vandaag weer bijna een uur met de ggd aan de lijn gezeten maar het is nog steeds niet gefikst.

Erger nog onze zoon is nu 2 weken geleden gevaccineerd en helaas ook bij hem staat het niet goed in de app....
Heb je al gekeken op de RIVM site bij "mijn vaccinaties" ? Als het daar niet goed staat, zal het denk ik ook nooit goed in de app komen te staan.


Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Gelogd

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #36 Gepost op: juli 24, 2021, 12:05:11 pm »

Naar mijn weten mag je LDF in (zonder aanvullende (antigeen) test) als je minimaal 2 weken volledig bent gevaccineerd, maar eenmaal in LDF heb je aan een week voldoende.

? Je maakt het verwarrend. Je mag Frankrijk in als je tweede prik 7 dagen geleden gezet is. En in het geval van Janssen moet het 28 dagen geleden zijn.
Gelogd

Rijksen

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 559
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #37 Gepost op: juli 24, 2021, 12:16:30 pm »

Nogmaals, check de diverse links en probeer niet op (goed bedoelde) hear-say te vertrouwen: wat vandaag klopt, kan over een paar dagen verouderd zijn.

Dus dat, ervaringen in dit topic zijn leuk maar adviezen vind ik lastig. Op dit moment wijzigen de regels nogal en uiteindelijk zou ik de richtlijnen van de overheid gewoon volgen en hier geen eigen draai of interpretatie aan geven.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #38 Gepost op: juli 24, 2021, 12:59:00 pm »

Ook best lastig dat de verschillende landen weer verschillende regels hanteren. Zo had onze dochter voor Duitsland een verse Antigeen test nodig en voor Belgie waar ze meteen heen ging een verse PCR test. Dus 2 testen laten uitvoeren. Kon gelukkig wel binnen 1 uur in dezelfde testlocatie. Haar eerste corona prik was nog maar 10 dagen geleden gezet, daar had ze dus niks aan. Maar ze heeft de testen overigens nergens moeten laten zien.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Marcel

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 516
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #39 Gepost op: juli 24, 2021, 01:25:15 pm »

Dus dat, ervaringen in dit topic zijn leuk maar adviezen vind ik lastig. Op dit moment wijzigen de regels nogal en uiteindelijk zou ik de richtlijnen van de overheid gewoon volgen en hier geen eigen draai of interpretatie aan geven.

En dan is een draadje als dit toch heel handig? Om elkaar even scherp te houden? Daarnaast hoor ik graag mensen die al in Frankrijk o.i.d. zitten. Die weten hoe heet de soep gegeten wordt.
Gelogd

EriLin

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 322
  • Merk Vouwwagen: EX-KLAPPER Campooz Lazy Jack (voorheen Combi Camp Country, Hobby 460 ufe)
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #40 Gepost op: juli 24, 2021, 11:37:36 pm »

Oké, die corona app hebben wij, maar mijn dochter is 13. Die is één keer gevaccineerd. Die moet een formulier kunnen overhandigen zeg je?

Als dat korter is dan 14 dagen dan moet ze testen en een bewijs kunnen overleggen bij de camping. Nergens anders zijn wij nog gevraggd ernaar maar wij gaan ook niet uit eten of naar drukke plekken dus dat kan ik je niet vertellen.

Van reopen eu
Bewijs van vaccinatie, dat geldig is:
vanaf 7 dagen na de tweede dosis van het vaccin;
vanaf 28 dagen na de enkelvoudige dosis van het Janssen/Johnson&Johnson vaccin;
vanaf 2 weken na de eerste dosis van een goedgekeurd vaccin, voor mensen die hersteld zijn van een eerdere COVID-19-infectie.

Negatief resultaat van een COVID-19-test.
Zowel PCR als antigene tests worden geaccepteerd.
Geldigheid: 72 uur (vóór aankomst) voor PCR en 48 uur voor antigene tests.

Kinderen jonger dan 12 jaar zijn vrijgesteld van de test- of quarantainevoorschriften.
Gelogd

sanneman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 490
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #41 Gepost op: juli 25, 2021, 09:16:53 am »

Nu een kleine week in Frankrijk.

De pass Sanitaire (gewoon onze coronacheck app met internationale code) ‘moet’ worden gevraagd. Ze gaan er Frans mee om merken we :-)

Bij een museum voldeed 1 QR code (met twee volwassenen), in een zwembad hier in de buurt wilde 1 medewerker de QR code scannen en zei de ander: laat maar gaan.

Mondkapjes binnen zijn nog wel gebruikelijk/verplicht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #42 Gepost op: juli 25, 2021, 11:26:41 am »

Handige link voor LDF: https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Frankrijk
Dit is de site van de Franse ambassade. Prettig dat eea in het nederlands is.

Op dit moment (let op: momentopname) is nodig: (Regelgeving vanaf 18 juli 2021):
Frankrijk beschouwd alle EU-landen als groen, lees dus even onder het juiste kopje op de site.

* Voor niet volledig gevaccineerde reizigers uit de EU: Een PCR óf Antigeentest niet ouder dan 24 uur.
* Volledig gevaccineerde reizigers moeten kunnen bewijzen dat ze dat zijn (Pass Sanitaire ofwel QR-code, gele boekje) volledig gevaccineerd is 1 week na 2e dosis Pfizer (zie voor andere vaccins de link).

Ik lees niets meer over de verklaring op erewoord (https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel).

Gelet op de weinige moeite die het kost om die in te vullen, nemen wij die verklaring wel mee. Net als dat we behalve de QR-code ook de gele boekjes meenemen. 

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jeronimo

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 228
  • Merk Vouwwagen: Campooz Lazy Jack Trekking
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #43 Gepost op: juli 25, 2021, 02:44:03 pm »

https://nl.ambafrance.org/Covid-19-Reizen-naar-Frankrijk
Dit is de site van de Franse ambassade. Prettig dat eea in het nederlands is.

Ik lees niets meer over de verklaring op erewoord (https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Certificate-of-international-travel).


De verklaring op erewoord is nog steeds verplicht volgens boeven genoemde website

“EN
° Een gezondheidsverklaring op erewoord; u vindt die verklaring op erewoord hieronder onder "Nuttige links".”
Gelogd
Die-hard mooi-weer-kampeerder

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.632
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Maatregelen ivm corona onderweg naar je bestemming
« Reactie #44 Gepost op: juli 25, 2021, 03:01:13 pm »

Dat geldt alleen als je uit een rood of oranje land komt. De EU valt toch onder groen, of zie ik iets over het hoofd?
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal