Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt  (gelezen 3879 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mbuur21

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Gepost op: augustus 26, 2021, 08:28:59 pm »

Begin augustus onze nieuwe cabanon malawi 2.0 royale opgehaald en gelijk 2 weken mee naar Oostenrijk geweest.

Vouwwagen bevalt in de basis heel goed, veel ruimte en redelijk makkelijk op te zetten. Er zijn echter een aantal punten waarvan ik benieuwd ben of dit door meerdere gebruikers wordt gedeeld.

Het zogenaamde extra comfortabele bed (wel lang en breed genoeg ;) heeft een wel heel erg dun en slap matras. Waar de gewone 2.0 een 12 cm dik matras heeft komt deze uit op een krappe 8 cm. Oftewel mijn vriendin met 70kg voelt ook de schotels door het matras heen.. mogelijk door het uitklappen, maar met zo weinig dikte is een goed matras toch praktisch onmogelijk? Een topper is bijna net zo dik  ::) losse matrassen kopen dan maar?

Daarnaast hebben we een safarimat van 270x400 voor in de voortent,deze lijkt alleen echt veel groter? Dat het bij de hoeken net niet zou passen was te verwachten, maar het lijkt bijna een halve meter groter..
Gelogd

Borrie

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 14
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Chamonix
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2021, 10:06:10 pm »

De Royale heeft een Frolli bedsysteem toch? Misschien verklaart dat de 4cm ten opzichte van de gewone 2.0.

Je hebt als het goed is al wel koudschuim, maar de hardheid van het koudschuim is niet gespecificeerd. Als je echt een goed matras wilt kun je bij Seminautic een matras op maat laten maken met verschillende lagen hardheden. Dan zou je 4cm hard en 4cm medium combinatie kunnen nemen. Dan voel je de schotels waarschijnlijk al minder.

Gelogd

Mbuur21

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #2 Gepost op: augustus 29, 2021, 11:00:54 am »

Klopt er zit een froli systeem ipv een lattenbodem. Geen idee waarom er voor deze dunne matrassen is gekozen.. met deze dikte voel je sowieso de bodem, of het nu froli of een lattenbodem is 😅

Dank voor de tip van seminautic, eens informeren maar de mogelijkheden!

Iemand nog ervaring met tenttapijt in de voortent? Die 270cm lijkt echt niet te kloppen...
Gelogd

Klapmoose

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 410
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Malawi deluxe 2.0
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #3 Gepost op: augustus 29, 2021, 09:19:41 pm »

Wij hebben de luifel ipv de voortent. Volgens mij zijn die even groot van binnen namelijk 240. Is de opgegeven maat van 270 niet de maat inclusief de aan de voortent vaste petluifel?
Gelogd

Mbuur21

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #4 Gepost op: september 11, 2021, 01:01:08 pm »

Heb het vloeroppervlak van het kuipzijl gemeten, dit is van de wagentent tot de voorkant 260cm. Als ik de opstaande randen van het kuipzijl meeneem, komt het in de buurt van 270cm. Lijkt toch echt te klein voor die safarimat en vouwen kun je dat ding niet...

Dan maar ander tapijt er in!

Daarnaast hebben we 2 matrassen van de ikea gekocht, 80 en 140 bij 200 met een dikte van 12cm. Wat een verademing!
Gelogd

Nicolien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 royale
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2021, 05:47:03 pm »



Daarnaast hebben we 2 matrassen van de ikea gekocht, 80 en 140 bij 200 met een dikte van 12cm. Wat een verademing!

Klinkt slim! En die matrassen maken met inpakken ook niet uit? Wordt dat dan niet te krap?
Ik ben me aan het inlezen omdat we op het punt staan deze vouwwagen aan te schaffen
Gelogd

Mbuur21

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 10
  • Merk Vouwwagen: Cabanon
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #6 Gepost op: oktober 24, 2021, 04:23:06 pm »

Het past prima ingeklapt! Uiteindelijk is alleen het kleine matras van 80x20x12 een stukje extra dat op het grote matras ligt. Die was anders de plek waar het dekbed en de kussen lagen. Hij is nog steeds goed en compact in te klappen. De binnentent past er ook nog (net) omheen met de rits volledig dicht. Hebben er alleen nog op proefgelegen en niet op geslapen, maar wat een verademing vergeleken met dat dunne vod dat er standaard in ligt!

Wil de deur in de slaaptent uiteindelijk nog wel aanpassen, deze was zo schuin dat ik er met mijn tenen tegenaan kom  :H denk aan een oplossing zoals de ventilatieflappen aan een combi camp country, met zo'n fiberstok als boogje. Dan wordt het een steilere hoek en kunnen mijn voeten gewoon rechtop in bed liggen!

Succes met de overwegingen en het inlezen. Wij zijn heel blij met de wagen!
Gelogd

Nicolien

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 6
  • Merk Vouwwagen: Cabanon malawi 2.0 royale
Re: Malawi 2.0 royale Matras en tenttapijt
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2021, 09:19:20 pm »

Dank je wel!
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal