Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Minimale matrasdikte op Froli bedsysteem?  (gelezen 669 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AvanBemmel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Minimale matrasdikte op Froli bedsysteem?
« Gepost op: juni 01, 2023, 08:19:03 am »

Na hier op het forum al heel wat positieve verhalen gelezen te hebben over het Froli bedsysteem zijn wij nu ook aan het overwegen dit in onze Roadmaster Family S te gaan monteren. De vraag is nu even of het huidige matrasje van 4cm dik voldoende is bovenop het Froly systeem of dat er een dikker matras op moet. Dat laatste heeft uiteraard gevolgen voor het dichtklappen want in de dichte bak is weinig extra ruimte en onder de houten plank is denk ik maximaal 10cm beschikbaar.

Iemand ervaringen hiermee?

p.s.: ik heb de vraag ook uitstaan bij Froli zelf maar het gaat mij hier om praktijk ervaringen  :)
Gelogd

camplet_savanne

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Camplet Savanne
Re: Minimale matrasdikte op Froli bedsysteem?
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2023, 09:25:14 am »

Ik heb nu 1 lang weekend op een matras met Froli eronder gelegen. Het is het standaard matras van Camplet (7 cm geloof ik). Ik heb heerlijk geslapen, maar voelde met mijn 85kg wel de Froli schijven er soms een beetje doorheen. Denk dat dat met 4cm misschien storend wordt. Mijn vrouw (70kg) had dit niet overigens.
Gelogd

AvanBemmel

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 11
Re: Minimale matrasdikte op Froli bedsysteem?
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2023, 03:55:23 pm »

Dank voor je reactie.
Ik heb ook een antwoord van Froli: het is geheel afhankelijk van je slaapwensen/gewicht/hardheid matras etc. Ze geven aan gewoon te beginnen met het bedsysteem en ons huidige matras en dan te beoordelen of het goed is of dat er een dikker/harder matras op moet.
Kortom; we gaan het gewoon proberen
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal