Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: kogeldruk vouwwagen ? of auto  (gelezen 19827 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:kogeldruk vouwwagen ? of auto
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2009, 12:31:01 pm »

In beginsel zorgt een grotere kogeldruk voor een stabielere aanhanger. Maar, zorg er daarbij wel voor dat de auto stabiel blijft. Onze auto helt een heeeeeeeeeeel klein beetje achterover met de beladen klapper er aan en de kids op de achterbank en de kofferbak vol. Wel is hij nog steeds stabiel. De kogeldruk ligt tussen de 55 en 65 kg.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:kogeldruk vouwwagen ? of auto
« Reactie #16 Gepost op: mei 29, 2009, 02:42:25 pm »

........ heeeeeeeeeeel klein beetje achterover .........

Rij Citroen en je hebt daar absoluut geen last meer van....... :#. Ik rijd volledig horizontaal met een (geschatte) kogeldruk van 60-70 kilo.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

screech

  • Gast
Re:kogeldruk vouwwagen ? of auto
« Reactie #17 Gepost op: mei 29, 2009, 09:59:44 pm »

Hallo,

Wat is de maximale kogeldruk die een vouwwagen van het type Jametic uit 1999 mag hebben. De kogeldruk moet natuurlijk niet hoger zijn dan de auto maximaal mag hebben maar wat mag de vouwwagen zelf maximaal hebben? Er staan diverse cijfers op het type plaatje maar wat nu wat is??

In tegenstelling tot wat ik hier eerder heb gepost....
Vorig weekend zijn we met de vouwwagen weg geweest, en toen kwamen mijn ouders ook even langs. Meteen even deze vraag aan mijn pa voorgelegd. Hij is ondertussen een echte caravanner, maar had wel een goed punt.
Blijkbaar zit er inderdaad iets van een maximale kogelduk voor de haak van je dissel. (ik denk voor de oplooprem).
Ik ben vergeten er een foto van te maken. Sorry, sorry sorry,... maar er staat een gewicht op de dissel zelf. Een getal met een S ervoor. Dat is het gewicht in kilo's dat de dissel max kan hebben.

Hopelijk kan je hier wat mee.
Gelogd

saabske

  • Gast
Re:kogeldruk vouwwagen ? of auto
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2009, 08:45:59 pm »

Oke, dank je voor deze info. Er staat idd S 75 op, dus maximaal 75 kg. We gaan het proberen met het zelfde gewicht als we met de caravan altijd deden: 60 tot 65 kg. Dit was voor de volgeladen auto een prettig gewicht en voor de caravan ook goed. We zullen eens zien hoe dit gaat met de vouwwagen.
Inmiddels ook 2 nieuwe banden gemonteerd, 5.00x10 8ply waar maximaal 5 bar in mag. Oppompen tot ongeveer 3 tot 3,5 bar??
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal