Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???  (gelezen 8259 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Gepost op: september 07, 2009, 07:53:34 pm »

Ik ben vrij nieuw op dit forum. Wij hebben pas een vouwwagen conway (met dekzeil) gekocht.

Volgend jaar gaan we hier voor het eerst mee op vakantie en willen onze fietsen meenemen.
Zijn er onder jullie ook  die de fietsen liggend op de vouwwagen meenemen. Zo ja! Hoe dan jullie dat dan, hoe leg je de fietsen vast.
Of is het beter om een andere oplossing te nemen.

Ik ben een leek in dit soort dingen. De vouwwagen gaan we binnenkort ophalen. Mijn man heeft hem al gezien.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2009, 08:06:28 pm »

dan wordt het toch op een soort imperiaal denk ik, wij hebben ook een conway (Cortina) en bij ons zitten er al houders voor een drager.
« Laatst bewerkt op: september 07, 2009, 08:25:41 pm door muis »
Gelogd

gaaf

  • Gast
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2009, 08:56:11 pm »

Bij onze oude AK ook met dekzeil was geen imperiaal meer.
Wij legden een dunne plaat hout op het dekzeil om het tentdoek te beschermen en gewoon goed vast sjorren met spanbanden.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2009, 10:05:26 pm »

dan wordt het toch op een soort imperiaal denk ik, wij hebben ook een conway (Cortina) en bij ons zitten er al houders voor een drager.

Dank je voor je antwoord. Weet je ook of je zo'n imperiaal kan laten maken en evt. waar. Wij zijn naar wat mogelijkheden op zoek.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2009, 10:14:47 pm »

Als je het wilt laten maken kan dat het beste (denk ik) bij een constructiebedrijf. Ook zoeken op 2e handssites zoals marktplaats is een optie. Er is een topic waarin een forumlid er zelf 1 heeft gemaakt die zoek ik even op
Gelogd

muis

  • Gast
Gelogd

buzz

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 108
  • Merk Vouwwagen: holtkamper flyer
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2009, 11:07:16 pm »

dit zijn foto's van een zelfgemaakte jamet canyon fietsendrager, misschien heb je er wat aan. ik heb hem helaas verkocht dus ik heb geen maten oid meer.

Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2009, 11:06:21 am »

Ziet er goed uit. Dank je dat je de foto's laat zien. Zo krijgen we wat ideetjes.
In het weekend van 19 sept. gaan we de vw halen. Ben benieuwd we gaan hem dan als het goed weer is ook even opzetten.
Hij komt van vrienden van ons dus dat scheeld die geven ook wat tips enzo.
Ben altijd met de tijd wezen kamperen.

En met de vakantie wil ik graag mijn eigen fiets mee ik heb pas een electrische fiets en ben alvast naar de mogelijkheden aan het kijken.
We hebben nu net een andere auto met trekhaak, dus kunnen nu mooi de vw zelf ophalen.

Ik hoorde ook dus dat ze weleens liggend op de vw vervoerd worden vandaar dus mijn vraag hierover. Maar alle opties zijn natuurlijk in overweging te nemen en dan kunnen we kijken wat het beste is.
Gelogd

Didi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 279
  • Merk Vouwwagen: HK Cocoon XL met MKK
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2009, 03:03:09 pm »

Oei!

Ik lees dat je een electrische fiets hebt. Houdt goed rekening dat deze een flink stuk zwaarder is dan een reguliere fiets!!

Dat stelt dus wel andere eisen aan een fietsendrager.......Dus zo'n constructie als hierboven kan jouw fiets nooit veilig tillen. Ik weet dat thule een speciale (verzwaard en versterkt) fietsendrager in het programma heeft, dat geeft wel aan dat er een andere oplossing nodig geacht wordt.
Gelogd
Netheid is voor de dommen, alleen genieën beheersen de chaos

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2009, 09:19:55 pm »

Oei!

Ik lees dat je een electrische fiets hebt. Houdt goed rekening dat deze een flink stuk zwaarder is dan een reguliere fiets!!


Dat weet ik de fiets is 28 kilo met accu en de accu kan eraf gehaald worden.
Wij weten ook dat er speciale dragers voor de electrische fiets zijn. Ook bij een fietsenrek achter op de auto moet je eentje
hebben die speciaal geschikt is voor deze fiets ivm gewicht een ook moet je op letten hoe de fiets vastgezet wordt.
Het is niet verstandig dat die aan de trapper vast gezet wordt. Hij moet vast gezet worden aan het frame.
Gelogd

EsseD79

  • Gast
Re: Fiets liggend vervoeren opvouwwagen kan dat???
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2018, 09:32:11 am »

Wij hebben tot nu toe de fietsen van de kinderen (zijn natuurlijk wel een stuk lichter) ook steeds liggend op de VW meegenomen.
Stuur draaien en trapper aan een kant verwijderen en dan een oud bouwzeil eronder. Ik zette ze dan altijd vast met spanbanden.
Let wel goed er op, hoe je je spanbanden aanlegt. Het ging altijd goed, maar vorig jaar zat er een spanband niet goed en trok ik dus een lattenbodem kapot.
Gelukkig zag ik dat thuis nog en kon ik er tijdelijk een lat aan de buitenkant tegenaan schroeven.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal