Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Disselslot of wielklem Jamet Arizona  (gelezen 10088 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

naat

  • Gast
Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Gepost op: april 23, 2010, 11:03:52 am »

In allerlei eerdere topics zie allerlei mooie types sloten en klemmen voorbij komen.
Maar weten jullie wat past op een Jamet Arizona (van 2006) met 13 inch banden?
Heeft die nog stalen velgen? Wat voor dissel zit er op?
Ik wil graag een slot kopen voordat we 'm morgen ophalen en een paar dagen op straat laten staan!
Graag wat tips!

alvast bedankt!
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #1 Gepost op: april 23, 2010, 11:25:45 am »

Misschien nog even wachten met het juiste slot kopen: je wilt dat immers passen.

Wij hadden de dissel met een ketting aan een boom vastgemaakt. Daarnaast hadden we de klapper achter de boom geplaatst met de banden tegen de stoeprand. Pootjes uitgedraaid en een auto strak ernaast. Als iemand hem mee had willen nemen, had hij de pootjes moeten opdraaien, de ketting moeten slopen (of de boom) en dan zonder aanloop achteruit een stoep op gemoeten....  Werkte prima. Wel even zorgen dat de uitdraai sleutel niet in de wagen ligt.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

bimidaju

  • Gast
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #2 Gepost op: april 23, 2010, 02:34:01 pm »

Wij hebben een universeel disselslot op onze Jamet Arizona!

Voldoet prima

Gelogd

naat

  • Gast
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #3 Gepost op: april 23, 2010, 05:40:53 pm »

Tja, even passen, maar dat moet dan wel morgenmiddag ergens.
Dus ik probeer alvast zoveel mogelijk te weten te komen.
Bij een automaterialenzaak zag ik een universeel disselslot. Maar dat was alleen voor ongeremde aanhangers.
Ik beweerde dat de Jamet geremd is, maar is dat eigenlijk zo? Of kan ik die prima kopen?
En heb je dan wat voor 18 euro?
Een ze hadden ook een universele wielklem voor 13-15 inch banden. Dat is dus goed.
Voor zo'n 70 euro. Maar niet met een keurmerk.
Heb je daar wat aan?

Verder zullen we de tip van de pootjes in ieder geval meenemen.
Kettingen aan bomen en klemzetten wordt hier wat lastiger.
Gelogd

Steven

  • Gast
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #4 Gepost op: april 23, 2010, 05:58:27 pm »

Op onze Settler gebruiken we een universeel disselslot en een wielklem van het type wat je hieronder ziet. Heeft iemand met dit type ervaring? Wij niet, want net aangeschaft.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2010, 06:01:50 pm »

Het hangt er een beetje vanaf of je de vouwwagen wel of niet verzekerd.
Bij de verzekering van onze vouwwagen is een SCM goedgekeurd disselslot of een SCM goedgekeurde wielklem verplicht.
En een SCM gekeurd slot heb je niet voor 18 Euro...
Bij de SCM gekeurde sloten moet je nog wel oppassen dat er nog her en der oude voorraden liggen die volgens de oude normen gekeurd zijn en waar het certificaat is ingetrokken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2010, 07:00:57 am »

Het hangt er een beetje vanaf of je de vouwwagen wel of niet verzekerd.
Bij de verzekering van onze vouwwagen is een SCM goedgekeurd disselslot of een SCM goedgekeurde wielklem verplicht.
En een SCM gekeurd slot heb je niet voor 18 Euro...
Bij de SCM gekeurde sloten moet je nog wel oppassen dat er nog her en der oude voorraden liggen die volgens de oude normen gekeurd zijn en waar het certificaat is ingetrokken.
Da's een goeie, want hoe weet je dat het certificaat is ingetrokken? Ik heb net een Double Lock gekocht voor 71 Euro bij een caravandealer, maar als het certificaat is ingetrokken, dan ben ik dus belazerd. Is er ergens info te vinden welke sloten voldoen aan de laatste eisen. Beetje lullig als de verzekering achteraf niets uitbetaald omdat het slot niet goed was.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

biccie

  • Gast
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2010, 08:15:42 am »

bij ons hebben we er een disselslot bij gekocht bij de wit. merk double lock type eagle.
maar dat vond ik maar weinig bescherming.
we hebben er voor als hij thuis staat een wielklem bij gekocht. ook bij de wit. een camplock.
dit is een plaat die je op het wiel zet dmv 2 grijpers in de ogen van je wielen te steken en vast te draaien. klep erover en op slot draaien.
het aanbrengen kost al bloed zweet en tranen, dus daar gaan ze niet mee kuieren ;)
en dan hebben we hem ook nog met een kabeltje om de buis van de carport vastzitten.
tja, ik ben opgegroeid in breda noord :H (woon nu wel in een dorp, maar blijf die stadse achterdocht houden...)
maar misschien past die wielklem van camplock ook wel op jouw vouwwagen?? Ik vond hem wel duur, ik geloof dat we er rond de 60 euro voor betaald hebben.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #8 Gepost op: april 26, 2010, 10:29:12 am »

bij ons hebben we er een disselslot bij gekocht bij de wit. merk double lock type eagle.
maar dat vond ik maar weinig bescherming.
we hebben er voor als hij thuis staat een wielklem bij gekocht. ook bij de wit. een camplock.
dit is een plaat die je op het wiel zet dmv 2 grijpers in de ogen van je wielen te steken en vast te draaien. klep erover en op slot draaien.
het aanbrengen kost al bloed zweet en tranen, dus daar gaan ze niet mee kuieren ;)
en dan hebben we hem ook nog met een kabeltje om de buis van de carport vastzitten.
tja, ik ben opgegroeid in breda noord :H (woon nu wel in een dorp, maar blijf die stadse achterdocht houden...)
maar misschien past die wielklem van camplock ook wel op jouw vouwwagen?? Ik vond hem wel duur, ik geloof dat we er rond de 60 euro voor betaald hebben.
De Double Lock Eagle is klein en makkelijk mee te nemen. Wij hebben de vw altijd in de garage, dus geen slot nodig. Dit slot hebben we speciaal voor onderweg dat men op een P plaats niet de vw achter de auto vandaan kan haken en meenemen. Ik neem niet graag een dergelijk grote wielklem mee op vakantie. Bij Unive is het trouwens niet verplicht op de camping of in de stalling.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

naat

  • Gast
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2010, 03:58:50 pm »

Bedankt voor alle reacties!
We hebben nu ook een double lock  compact eagle. Makkelijk mee te nemen. Wij hebben er trouwens 80 euro voor betaald.
Het voelt inderdaad nog heel minimaal. Dus misschien komt er ook nog wel eens een wielklem.
Nu staat ie ook nog op z'n uitdraaipootjes.
En hij is verzekerd.
Alles bij elkaar zie ik het nu wel even zitten, maar ik kijk steeds of hij er nog staat.
Gelukkig kan ie nu snel naar de stalling.
Gelogd

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #10 Gepost op: april 26, 2010, 06:22:50 pm »

Hier een link naar een PDF met goedgekeurde sloten.
Als je een slot hebt wat doorgestreept is (het goedkeur nummer is waar je naar moet kijken) dan is het niet langer goedgekeurd.

http://www.scm.nl/_scm/uploads/file/Lijst%20MP.pdf
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #11 Gepost op: april 26, 2010, 08:19:59 pm »

Hier een link naar een PDF met goedgekeurde sloten.
Als je een slot hebt wat doorgestreept is (het goedkeur nummer is waar je naar moet kijken) dan is het niet langer goedgekeurd.

http://www.scm.nl/_scm/uploads/file/Lijst%20MP.pdf
Gelukkig, de Double Lock Compact Eagle die wij hebben is goedgekeurd. Men hanteert overigens verschillende prijzen. Caravancentrum De Vries 80 Euro en Pauw voor 70 Euro. FF shoppen scheelt al snel. En ze zitten vlak bij elkaar. Als ze de vw jatten hier thuis vind ik niet erg, is de verzekering voor. Op vakantie is minder, is je vakantie naar de bliksem.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

RonaldA

  • Gast
Re:Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #12 Gepost op: mei 16, 2010, 07:31:51 pm »

In eerste instantie wilde ik gaan voor een disselslot van Alko, de rode opzet kap uiteenstuk gegoten. Toen ik er in de winkel achterkwam dat ik dan eerst de koppeling moest loshalen nieuw opzet plaatje erop moest zetten met nieuwe bouten weer vastzetten en ik ook nog gewaarschuwd werd dat ik goed moest opletten dat de veer van de teruglooprem niet loskomt (Er worden speciale bussen meegeleverd om dit te voorkomen, plaatsen is een eenmalige actie) heb ik er maar van afgezien.  :)

Wij hebben voor onze vouwwagen, arizona 2010, uiteindelijk een steady AK25 SCM gekeurd disselslot aangeschaft.
Deze is snel te monteren en demonteren zowel aangekoppeld als losgekoppeld.

Een wielklem vinden wij overbodig. De meeste tijd van het jaar staat hij in de stalling. Die paar dagen dat hij voor de deur staat voldoet dit disselslot. En met een verzekering met 7 jaar nieuwwaarde hoef je je met een goedgekeurd disselslot nergens zorgen over te maken.

Gelogd

cpajo

  • Gast
Re: Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #13 Gepost op: juli 05, 2014, 01:55:47 pm »

Wij hebben een Jamet Dakota Outdoor gekocht en kregen er een doublelock disselslot bij. Inderdaad de bouten8.8 waren te kort dus toch maar langere bouten gehaald bij de caravan dealer. Bij het bevestigen van de 2e borgmoer moet er een borgpen ingeslagen worden en dan afgebroken worden. Het is bij ons niet gelukt die borgpen in dat rottige mini gaatje te krijgen . Iemand een ideetje of hetzelfde probleem gehad ?

ps voor degenen die een handleiding zoeken voor het opzetten van een jamet dakota... we hebben zelf een handleiding gemaakt en die word binnenkort op de site vn caravan dealer de vries in Heerhugowaard gezet. Was leuk om te doen is een grote power point dus niet via mail te versturen.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Disselslot of wielklem Jamet Arizona
« Reactie #14 Gepost op: juli 05, 2014, 02:28:49 pm »

In eerste instantie wilde ik gaan voor een disselslot van Alko, de rode opzet kap uiteenstuk gegoten. Toen ik er in de winkel achterkwam dat ik dan eerst de koppeling moest loshalen nieuw opzet plaatje erop moest zetten met nieuwe bouten weer vastzetten en ik ook nog gewaarschuwd werd dat ik goed moest opletten dat de veer van de teruglooprem niet loskomt (Er worden speciale bussen meegeleverd om dit te voorkomen, plaatsen is een eenmalige actie) heb ik er maar van afgezien.  :)

Die hebben wij wel op onze huidige wagen.  Het monteren was het spreekwoordelijke fluitje van een cent (overigens gedaan door de dealer, daar hadden we het slot ook gekocht). Hij was bij de dealer maar liefst 3 euro duurder dan op internet... Daar ga ik niet zelf voor rommelen.

Mooi compact slot, eenvoudig te bedienen en ook in de stalling goed bruikbaar.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal