Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Luifel Trigano Oceane 3.15  (gelezen 5291 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lambic

  • Gast
Luifel Trigano Oceane 3.15
« Gepost op: april 25, 2010, 09:54:29 pm »

Vandaag heb ik voor het eerst de vw opgezet en was ik zo slim meteen een scheur in de luifel te maken. Afijn, daar leer je van. Wat me opviel is dat de luifel een rits had als om aan de voortent vast te maken, alleen heeft deze geen rits over de volle opening. Ik vermoed dat hij wel rechtstreeks aan de wagen geritst kan worden.

Is dit nu wel een originele luifel? Qua kleur en stof zou ik zeggen van wel. Maar het verbaasd me dat de luifel nu alleen aan de haken op de stangen van de tent vastgemaakt kunnen worden.  Aan de andere kant zit er nu eenmaal geen rits aan de voorzijde van de tent (trigano Oceane 3.15 GL uit 2003(?))

Ik heb hier helaas geen foto van gemaakt om het beter toe te lichten.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2010, 10:05:04 pm »

Als ik je goed begrijp heeft de luifel een complete rits, de wagentent ook maar de voortent niet?

Om de wagen voor een kort verblijf (overnachting) op te zetten kan de luifel waarschijnlijk rechtstreeks op de wagentent.
Gelogd

Lambic

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2010, 10:07:02 pm »

Ja klopt. Luifel aan de wagen voor korte overnachtingen was ook mijn idee. Maar ik had ook een rits bij de tent verwacht.

Omdat we de vw net hebben, vroeg ik me af of dit wel in order is.
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2010, 10:14:25 pm »

is het de zelfde als http://link.marktplaats.nl/332342830 want ik zie hier ook geen rits aan de zijkant en deze zit de luifel gewoon onder de tent op de pinnen van de voortent stoken anders morgen ff en belletje plegen met en trigano dealer
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #4 Gepost op: april 25, 2010, 10:15:55 pm »

Vaak heeft het te maken met het spannen van de voortent. Heb je op de stokken ook punten zitten waar de voortent overheen valt? Wij spannen de voortent aan de binnenkant op (in de lengte richting)
Gelogd

Lambic

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #5 Gepost op: april 25, 2010, 10:19:53 pm »

@Caspar, het is inderdaad dezelfde als op de foto in jouw link. Hij past inderdaad wel op de pinnen, wel origineel dus?
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #6 Gepost op: april 25, 2010, 10:21:13 pm »

http://www.tweedehands.nl/caravans-kamperen/vouwwagens/trigano/te-koop-trigano-oceane-315gl-50160371.html

Hier zie je de voorkant zonder luifel. Geen rits te zien, origineel dus :J

(mooie wagen trouwens :J )
Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #7 Gepost op: april 25, 2010, 10:23:12 pm »

wat raar, bij een vendome zit aan de voortent wel rondom een rits voor de luifel
Gelogd

muis

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #8 Gepost op: april 25, 2010, 10:41:48 pm »

Dat wisselt per model.
Gelogd

screech

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #9 Gepost op: april 26, 2010, 08:18:57 am »

Nou, hier komt dan het verlossende woord! Hij is wél origineel!

Wij hebben namelijk een Oceane uit 2004. En idd geen rits aan de voortent, wel aan de wagentent en aan de luifel.
Dus de luifel kan je óf aan de wagentent ritsen, óf door de oogjes aan de voortent haken.
Wij hebben overigens een halve rits erbij gekregen toen we hem (2e hands) kochten. Deze zouden we dus nog aan de voortent (laten) maken. Dan kan je hem, daar ook aan ritsen. Maar voorlopig vind ik het gewoon goed te doen met de oogjes en hem zo aan de voortent te haken.

Gelogd

Lambic

  • Gast
Re:Luifel Trigano Oceane 3.15
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2010, 10:55:40 pm »

Dank, ik lees je reactie pas laat. Mooi om te weten.

Morgen kamperen we voor de 1e keer met de Trigano. Met alle tips van dit forum hebben we besloten meteen maar even koudschuim matrastoppers te kopen bij Leen Bakker, in de aanbieding. Weer een goede tip  :W
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal