Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: Zelf een disselbak maken ?  (gelezen 26199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tvhouwel

  • Gast
Zelf een disselbak maken ?
« Gepost op: april 29, 2010, 08:59:05 pm »

Afgelopen week onze nieuwe Jametic thuisgekregen. Toen we heb bestelden hebben we ervoor gekozen om geen disselbak erbij te doen. De meerprijs was 500 Euro en dat hadden we er toen niet voor over.  ::)
Nu we hem thuis hebben, denken we dat het toch wel handig zou zijn om een disselbak te hebben. We hebben de originele Jametic disselbak bij het afleveren op een andere vw gezien en die is toch wel heel groot en dat lijkt toch wel heel erg gemakkelijk.  :I
Mijn buurman verklaarde ons voor gek, als we die nog zouden gaan halen. Hij zegt dat je heel gemakkelijk zoiets zelf kan gaan maken en dat je minder dan de helft kwijt bent.
Wie heeft er ervaring in het zelf bouwen van een disselbak? Wat voor materialen. steunbalkjes ?, deksel, slotje, bevestiging ?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #1 Gepost op: april 29, 2010, 10:20:13 pm »

kijk eens naar een stevige tuinkist voor stoelkussens. I:
Gelogd

Lambic

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #2 Gepost op: april 29, 2010, 11:24:04 pm »

Heb je daar goede ervaring mee? Je kan ook universele disselbakken kopen, bijv. op www.trailerplus.nl
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #3 Gepost op: april 30, 2010, 12:31:01 am »

Zelf zou ik het volgende doen.
Ga eens kijken bij een dealer van jamet naar zo?n disselbak en meet die dan nauwkeurig op . En maak dan deze disselbak van multiplex of nog beter van betonplex (dit is een plaatmateriaal dat bij het storten van beton gebruikt wordt en heeft een mooie gladde toplaag). Het is mogelijk om bij een doe het zelfmarkt de delen al op maat te laten zagen . Ik denk dat dit een goedkope oplossing is en je kan de afmetingen desgewenst nog helemaal naar eigen wensen aanpassen.  Veel succes 
Gelogd

caspar

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.053
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2010, 01:32:06 am »

doe het zelfmarkt de delen al op maat te laten zagen .

hahahaha sorry hoor maar die gasten kunnen niet met zo,n raamzaag overweg dus als je zo iets laat zagen gelijk op meten waar ze bij staan niet goed kunnen ze het gelijk veranderen
maar zou je niet met hoeklijnen en aluminium  en popnagels iets in elkaar kunnen bouwen
Gelogd

tvhouwel

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2010, 08:21:47 am »

ZEn maak dan deze disselbak van multiplex of nog beter van betonplex (dit is een plaatmateriaal dat bij het storten van beton gebruikt wordt en heeft een mooie gladde toplaag).

Als ik hem van 21 mm betonplex maak, wordt hij dan niet veel te zwaar ? Misschien alleen de bodem van 21 mm en de wanden + deksel wat dunner?
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #6 Gepost op: april 30, 2010, 09:06:23 am »

hout wordt volgens mij al snel te zwaar.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2010, 10:06:41 am »

Ik heb vorig jaar een aluminium disselbak op mijn Combi Camp gemonteerd. Op www.destinationadventure.nl staan diverse maten en prijzen. Het zijn degelijke bakken, en niet zwaar.
Ik heb de bak online besteld en met 4 dagen netjes voor de deur afgeleverd.
Henk
« Laatst bewerkt op: april 30, 2010, 10:09:10 am door Henk CC »
Gelogd

Hans-K

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #8 Gepost op: april 30, 2010, 11:26:51 am »

hout wordt volgens mij al snel te zwaar.
Dat valt wel mee maar je moet het natuurlijk niet van 21 mm dik plaat  maken de bodem misschien wel maar de rest kan dunner
Denk aan een houte frame van b.v. 2X3 cm dikke lattten en deze dan bekleden met 6 mm plaatmateriaal
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #9 Gepost op: april 30, 2010, 03:33:28 pm »

Ik heb vorig jaar een aluminium disselbak op mijn Combi Camp gemonteerd. Op www.destinationadventure.nl staan diverse maten en prijzen. Het zijn degelijke bakken, en niet zwaar.
Ik heb de bak online besteld en met 4 dagen netjes voor de deur afgeleverd.
Henk

die site was ik kwijt, idd goede bakken.
en je hoeft ze er alleen maar op te monteren, staat nog stoer ook.
Gelogd

Henk CC

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #10 Gepost op: april 30, 2010, 04:08:54 pm »

Als je even googled op aluminium disselbak kom je een link tegen met een foto van mijn bak. met frame.
Henk
Gelogd

stkl

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
  • Merk Vouwwagen: Tago Settler -> Camplet Concorde -> AK Prestige
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #11 Gepost op: april 30, 2010, 08:59:15 pm »

Dij de dump kom je ook allerlei stalen / alu kisten tegen.
Daar moet vast iets van te maken zijn.

Gelogd

Chrisje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 522
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #12 Gepost op: april 30, 2010, 10:10:06 pm »

Gelogd

muis

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #13 Gepost op: april 30, 2010, 11:40:45 pm »

Wij hebben er een zelfgemaakte opzitten, als je tijdens het klapweekend komt (mag ook voor een dagje) kun je kijken hoe en wat en evt maten opnemen.
Gelogd

tvhouwel

  • Gast
Re:Zelf een disselbak maken ?
« Reactie #14 Gepost op: mei 01, 2010, 08:26:49 am »

Allemaal hartelijk bedankt voor de antwoorden en suggesties.
Met verbazing heb ik de hoeveelheid bakken zitten bekijken die te koop zijn bij de dump.
Tijdens het pinksterweekeind de zelfgemaakte bak bekijken zal helaas niet gaan, wij zitten dan in Frankrijk.
Inmiddels heb ik besloten om niet te gaan voor een zelfgemaakte bak, mezelf kennende gaat dat niet echt een mooi iets worden.
Ik heb een mail gestuurd naar begavouwwagens, met de vraag naar de maat van de bak en de prijs ervan, want die ziet er wel strak uit.
Dus het wordt of die bak, of ik ga voor de originele jamet bak afhankelijk van de maat en de prijs.
Tenzij ik in de tussentijd nog een 2e hands bak vind op marktplaats natuurlijk ;)
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal