Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Wielen onder de keuken laten zetten  (gelezen 62191 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorus_jolan

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #60 Gepost op: maart 19, 2012, 08:10:19 pm »

Ziet er inderdaad netjes uit allemaal. Helaas ben ik niet zo'n knutsel kampioen dus denk ik dat het voor mij verstandiger is om te laten doen.
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #61 Gepost op: juli 03, 2012, 11:33:38 pm »

Het heeft even geduurd maar....we hebben wielen onder de keuken. Gekozen voor de omgekeerde tafelpoten, die hadden we nog. Afgezaagd, gaatje erin, stelschroef erom, wiel eronder vastgeschroefd (zwenk en 2 met rem). Plaatje poot en wiel precies gelijk dus niets lassen, geen klosjes o.i.d.
Was eigenlijk een klusje van niets. Nog even en dan kunnen we ze uittesten op de minder begaanbare ondergronden van de camping maar hier op de oprit gaan ze als een speer. Ben er nu al blij mee! Dank aan de klussers met hun tips!
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2012, 11:32:19 am door jelijn »
Gelogd

Gekke Gerritje

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #62 Gepost op: juli 15, 2012, 12:09:39 am »

Heb ze afgelopen weekend ook even in elkaar geflanst voor 29 euries bij de Karwei (inkl. 20% kortingsstickers) Je kan gewoon de 15 cm tafelpootjes aan de bok- en zwenkwielen (1 met rem)  schroeven, en nog een mooie grote maat wieltjes ook. De gaatjes komen precies overeen, 10 minuten werk, even getest en perfect.
Gelogd

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re:Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #63 Gepost op: maart 31, 2013, 11:35:56 pm »

Volgens mij is daar ergens in een ander Topic iets over gezegd ook. Plankje met 2 wieltjes en vastschroeven aan de steuntjes van de keuken.

Kan je mijn ook een link geven waar dit staat. Want ik kan hem niet vinden.

Ben op zoek naar zo'n optie voor onze Jamet jametic keuken.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #64 Gepost op: april 01, 2013, 08:37:51 am »

Kan je mijn ook een link geven waar dit staat. Want ik kan hem niet vinden.

Ben op zoek naar zo'n optie voor onze Jamet jametic keuken.
Kan het zelf helaas ook niet terugvinden.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #65 Gepost op: april 01, 2013, 04:36:55 pm »

Hoi Jellewa dank je wel voor je antwoord!!!
Gelogd

KenJo

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.346
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #66 Gepost op: april 14, 2013, 11:59:15 am »

Zeer interressante topic omdat wij al vanaf het begin dat we onze Aart Kok Kavango hebben, wielen onder de poten van "mobiele" keuken willen hebben. De keuken is werkelijk niet te tillen, en na een vruchteloze poging om wieltjes aan de poten vast te maken laten we het keukenblok nu maar aan de wagen zitten.

Helaas is de link van Marktplaats niet meer beschikbaar en ook zoeken met "bermkeuken" en " wielen" levert ook niks op. Ik heb nog wel een paar grote wielen gekocht destijds dus eerdaags toch maar weer eens een poging doen om deze vast te maken aan de poten. Ik zat er wel aan te denken om beide wielen ook horizontaal nog eens aan elkaar te verbinden zodat samen met de bevestigingpunten aan het keukenblok een stevig geheel ontstaat. Zoals eerder gezegd het keukenblok weegt nogal wat....
   
Gelogd
klapband, klapdeur, klaplopen, klapmuts, klaproos, klapschaats, klapwiek, klapzoen, klapstuk, klapstoel, achterklap, handjeklap

we klappen wat af!

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Jofiena

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 104
  • Merk Vouwwagen: Jamet Easy
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #68 Gepost op: april 14, 2013, 06:23:58 pm »

Ik ben hier inmiddels ook bezig. Heb nu 1 tafelpootje gekocht. Zie in de bouwmarkt dat die wieltjes precies dezelfde maat is als die van de tafelpootjes. Kan je dus zo op elkaar schroeven.
Ik heb bij action 2 wieltjes gekocht. Maar die maat komt niet overeen. Is groter dan die van het pootje.
Ik ga dinsdag even naar de Ikea dan kom ik langs de Ikea dus dan neem ik het pootje mee en kijk of daar de maat wel gelijk is. Is dit niet zo dan kopen we ze bij de bouwmarkt.
Gelogd

Theun1957

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 199
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Kavango game drive
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #69 Gepost op: april 15, 2013, 12:19:13 am »


Beste kenjo

Beschrijving wielen voor een kavango komt eraan onder projecten Aart Kok.
Heb vandaag de foto's genomen, als ik tijd heb zet ik het morgen in het forum
Gelogd

John Boender

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #70 Gepost op: april 15, 2013, 06:46:34 am »

Hoi,
Ook wij hebben ze via marktplaats middels de link, afgelopen september gekocht. Bij een roadmaster zitten ze perfect... Link doet het nog.
Groeten.
Gelogd

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #71 Gepost op: april 25, 2013, 09:45:05 pm »

Nu ben ik pas echt blij!!! Wij hebben afgelopen herfst de keukenwielen besteld bij Ben in Andijk. Mooie kwaliteit wielen, klaar voor 60 euro, inclusief verzenden. Maar afgelopen weekend bleken ze toch niet zo handig. Zo kunnen ze er pas onder als je op de camping bent aangekomen, dus dat betekent rubberen voetjes van de poten timmeren en wielen monteren. Ben je uiteindelijk toch nog even mee bezig.
De wielen die je bij Jamet kunt bestellen kunnen gewoon onder de keuken blijven zitten tijdens het rijden, dus ik was van plan de wielen weer te koop aan te bieden en dan maar voor meer dan het dubbele bedrag de Jamet wielen te bestellen.
Maar vandaag was ik even met de buurman bezig de keuken van de wagen te halen (er moest een andere gasaansluiting gemonteerd worden) en ik vertelde over het "probleem" en toen bood hij aan om de wielen aan te passen.

Hij heeft ze meteen van de wagen gehaald, de wielen gedemonteerd (de buizen eraf gehaald) en ze toen rechtstreeks aan de keukenpoten vastgemaakt. Toch erg fijn zo'n handige buurman met "Klusschuur", want het was nog best een klus in mijn ogen (hij is er een uurtje mee bezig geweest, vindt het juist leuk om zulke dingen te doen, maar ik was erg blij met hem).

Nu hangen de wielen dus mooi onder de keuken, klaar voor gebruik. Ik heb de buurman een cadeaubon voor een etentje in zijn favoriete restaurant gegeven, want hij helpt ons wel vaker met klussen en hij heeft ons toch weer flink wat geld bespaard vandaag.
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

jozefien

  • Gast
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #72 Gepost op: april 25, 2013, 11:56:33 pm »

Waar woon je? Nou ja, beter waar woont je buurman?  :O :O :O

(Geweldig zo`n buurman ik ben jaloers op jullie.)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #73 Gepost op: april 26, 2013, 06:02:48 am »

Ik heb ze zelf gemaakt, maar wel snel demontabel. De oorspronkelijke pootjes blijven gewoon zitten. Ik heb vierkante buis gebruikt wat precies om de pootjes past. Een gaatje geboord in die buis waar het klikkertje van het keukenpootje in past. Klik ik er zo op. Maar tijdens transport gaan de wielen wel van de keuken. de plastic voetjes gaan er niet op, niet echt nodig.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Ccindy

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 1.450
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL 2017
Re: Wielen onder de keuken laten zetten
« Reactie #74 Gepost op: april 26, 2013, 09:26:09 am »

Ik heb ze zelf gemaakt, maar wel snel demontabel. De oorspronkelijke pootjes blijven gewoon zitten. Ik heb vierkante buis gebruikt wat precies om de pootjes past. Een gaatje geboord in die buis waar het klikkertje van het keukenpootje in past. Klik ik er zo op. Maar tijdens transport gaan de wielen wel van de keuken. de plastic voetjes gaan er niet op, niet echt nodig.

Dit vroeg ik eerst aan de buurman, of hij een gaatje wilde boren voor de klikkertjes, zodat ze beter zouden blijven zitten. Maar dan moest ik ze er nog eerst onder zetten op de plaats van bestemming, omdat ze er dan niet onder konden blijven hangen. En ik had toch wel visioenen van de originele wieltjes, die er gewoon altijd onder kunnen blijven hangen. Dus toen de buurman aanbood om even te "knutselen" heb ik zeker geen nee gezegd.  ;)

@jozefien: het is echt een geweldige buurman; hij heeft ook de wasmachine en droger al 2x gerepareerd (zijn inmiddels 17 jaar oud en doen het nog steeds) en helpt regelmatig met lastige klussen. Hij wilde de dinerbon absoluut niet hebben, dus ik heb hem héél vermanend toegesproken dat ik niet kon slapen als hij die niet zou aannemen.  ;)
Gelogd
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal