Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Slaapgedeelte  (gelezen 20086 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:Slaapgedeelte
« Reactie #30 Gepost op: augustus 21, 2010, 07:11:28 pm »

Ik ga binnenkort een nieuw topic hierover starten en hou dan iedereen op de hoogte.
Ik heb foto's gemaakt tijdens de vakantie van ieder probleem om bewijzen te hebben. Vanmorgen de wagen op een vlak stuk gras opgezet, want ook het grondzeil is niet in orde. Als dit is bevestigd is de tent niet goed af te spannen. Het grondzeil lijkt te klein. Als de tent wordt afgespannen zoals zou moeten, met de elastieken strak en het doek strak dan zweeft het grondzeil een eindje boven de grond. Te krap dus.  In HOngarije kon ik dit niet doen omdat de grond overal te hellend was. Het ene wiel van de vouwwagen moest bijna 10 cm omhoog om de wagen waterpas te  krijgen. Zal starten met een lijst van gebreken en deze presenteren aan de verkoper en dan horen wat deze te zeggen heeft hierover.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Wuppie_84

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #31 Gepost op: juni 20, 2014, 04:28:52 pm »

Hallo allemaal,

Wij hebben een paar weken geleden ook een vouwwagen gekocht. Een Jamet uit 1991. Is een oudje, maar voor ons ideaal om het uit te proberen.

Nu maakte wij ons ook zorgen over de bedplanken of deze ons wel houdt. Wij durven er niet echt op te gaan liggen samen. We zijn namelijk niet de lichtste. Nu zitten we er aan te denken om de bedplanken te gebruiken voor de kids en wij in de kuip te gaan liggen. Ik denk dat dit voor ons de veiligste oplossing is.

Weet iemand wat voor gewicht zo'n bedplank kan houden??

Groetjes.

P.s.: mocht de vraag verkeerd staan, sorry.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #32 Gepost op: juni 20, 2014, 05:14:30 pm »

Als eerste...welkom op het forum.  :)

Toevallig hadden we het laatst in een andere topic over hetzelfde. Als er geen mankementen aan het bed zijn, zoals de bevestiging of e.v.t. scheuren in de plank, kunnen jullie er gewoon op slapen. Jullie zijn echt niet de enige hier die niet de lichtste zijn. ;-) Probeer het van te voren even uit als de klapper gaat opzetten. In het begin is het even wennen om op de plank te gaan liggen, maar dat went snel. Zelf onderin liggen lijkt me best lastig.

Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #33 Gepost op: juni 20, 2014, 06:42:44 pm »

Bedankt voor je reactie.

Ik weet niet of ik het echt durf. Het gaat om meer dan 200 kilo bij elkaar wat het moet dragen. Plank en scharnieren lijken intact en geen scheuren te vertonen. De poten zijn erg wiebelig. Maar heb al gelezen dat veel mensen plankjes en van die dopjes onder zetten.

De kinderen (6,3 en 2 jaar durven nog niet in de ondertent, dus dat is nog niet van toepassing. Ik moet zeggen dat er bij mij aan ligt wie en hoeveel gewicht dan boven je ligt of ik het eng zal vinden.

Groetjes.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #34 Gepost op: juni 20, 2014, 07:20:19 pm »

Nu maakte wij ons ook zorgen over de bedplanken of deze ons wel houdt. Wij durven er niet echt op te gaan liggen samen. We zijn namelijk niet de lichtste. Nu zitten we er aan te denken om de bedplanken te gebruiken voor de kids en wij in de kuip te gaan liggen. Ik denk dat dit voor ons de veiligste oplossing is.
Weet iemand wat voor gewicht zo'n bedplank kan houden??
Ik ken het probleem wij zouden dat ook niet durven  :N
Bij onze Roadmaster mag er 250 Kg op de plank en in de bak zelfs 400 Kg.
Ik zou zeggen dat het bij de Jamet vergelijkbaar zal zijn en toch rond de 200 Kg zal zitten.
Is jullie jamet een dubbel klapper (aan twee kanten een planken)?
Wij hebben de kinderen verdeeld 1 bij mij en 1 bij mijn vrouw.
Misschien kan de kleinste in een campingbedje in het wagen gedeelte slapen.
Plankjes doen wij ook onder de poten zodat deze niet weg kunnen zakken.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Wuppie_84

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #35 Gepost op: juni 20, 2014, 07:25:41 pm »

We hebben een dubbelklapper en twee ondertentjes. Dus slaapplekken genoeg. We willen juist bij elkaar liggen en niet bij een kind. Dat zijn we de kinderen juist aan het afleren.

Ik vind het toch knap dat zo'n dun plankje en stellage 200 tot 250 kilo kan dragen.

Groetjes
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #36 Gepost op: juni 20, 2014, 07:29:41 pm »

Ik vind het toch knap dat zo'n dun plankje en stellage 200 tot 250 kilo kan dragen.

Als je het niet vertrouwd dan kun je onder de plank nog een extra steun maken. Dat hebben wel meer klapcollega's gedaan.

Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

eptver

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #37 Gepost op: juni 20, 2014, 09:22:30 pm »

Ik heb precies hetzelfde gevoel! Volgende week ga in aanpassingen maken aan het bed waar ik en mijn meissie slapen. Wij zijn ook niet bepaald "elfjes". Aan de bakzijde van het bed is een koker 20x20 gemonteerd. Van deze zelfde koker maak ik ook aan de tentzijde van het bed een koker profiel welke ik aan de plaat verlijm met sicarlex. Tussen deze 2 kokers maak ik van kokerbalk verstevigingen tussen deze 2. En zet deze vast met zelfborende schroeven. Aan deze dwars kokers maak ik bevesigingspunten voor extra pootjes. Zodra ik het een en ander heb uitgevogeld zet ik het op het forum.
Gelogd

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #38 Gepost op: juni 21, 2014, 12:36:46 am »

Ik heb niet echt recht van spreken. ;-) Mijn dochter en ik wegen samen 100 kg. Maar toen ik ooit nog getrouwd was  :# lag ik altijd met mijn dochter aan 1 kant en mijn ex man aan de andere kant en mijn zoon daaronder.

Wij zagen dat liever ook anders, maar onze eerste buitenlandse reis was dochter zo in paniek midden in de nacht dat we hadden besloten dat zij bij mij kwam liggen, dat gaat al 6 jaar zo. Maar thuis gewoon eigen bed. Geen enkel probleem. 

Maar zoals Olaf zegt en eptver doet, er zijn enkele klapcollega's die een versteviging maken.
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #39 Gepost op: juni 21, 2014, 03:07:47 pm »


We hebben vandaag de vouwwagen aangepast. We hebben in het midden tussen de banken een plaat gemonteerd. Deze is net zo hoog als de platen op de bankjes. Dus is nu een gelijke plaat. Hier gaan wij met zo'n tweeën opleggen. Hebben net al met zo'n tweeën en de twee oudste kinderen erop gelegen. Het voelde echt stabiel.

Nadeel is wel dat we nu iets minder ruimte hebben voor spullen onderin. Dus dat wordt lekker puzzelen, maar daar hou ik van   :#

Groetjes.

P.s.: ik weet nog even niet hoe je foto's moet toevoegen, anders had ik hier het eindresultaat gezet.
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #40 Gepost op: juni 21, 2014, 04:09:20 pm »

P.s.: ik weet nog even niet hoe je foto's moet toevoegen, anders had ik hier het eindresultaat gezet.
Misschien help dit:
Onder het tekst veld kun je voor meer opties klikken en daar kun je foto's (Bijlagen) toevoegen.
« Laatst bewerkt op: juni 21, 2014, 04:10:53 pm door olaf73 »
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Wuppie_84

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #41 Gepost op: juni 28, 2014, 06:29:59 pm »


Ik heb vandaag een redelijke foto kunnen maken van het eindresultaat.

Groetjes
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #42 Gepost op: juni 28, 2014, 06:33:22 pm »

Mooi geklust. Past ook mooi een latten bodem op.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Yolanda

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.252
  • Merk Vouwwagen: Raclet Jasmin
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #43 Gepost op: juni 28, 2014, 07:14:38 pm »

Dat is mooi gedaan zeg!
Gelogd

Wuppie_84

  • Gast
Re: Slaapgedeelte
« Reactie #44 Gepost op: juni 29, 2014, 08:56:10 am »


Hihi, het ziet er inderdaad mooi, maar vooral stevig uit. Hier durven we echt op te gaan slapen. Het jammere is dat het iets ten koste gaat van de ruimte voor spullen. Met een beetje gepuzzel gaat dat goed komen.

Toch handig zo'n super handige vader  WW

Groetjes
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal