Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: AK Allure aan een Kia Picanto 1.0  (gelezen 16316 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

3.i.m.

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #15 Gepost op: augustus 01, 2010, 03:07:08 pm »

even een opmerking, wij hebben ook zojuist een (oude) AK Allure gekocht, maar deze is geloof ik niet geremd. de enige rem die ik kan ontdekken is de handrem.
misschien dat de oudere modellen het niet hebben of zo??
Gelogd

waiter

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #16 Gepost op: augustus 01, 2010, 10:44:14 pm »

even een opmerking, wij hebben ook zojuist een (oude) AK Allure gekocht, maar deze is geloof ik niet geremd. de enige rem die ik kan ontdekken is de handrem.
misschien dat de oudere modellen het niet hebben of zo??

Klopt de oudere AK's Allure hebben geen reminrichting op de wagen.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #17 Gepost op: augustus 02, 2010, 10:02:08 am »

Klopt de oudere AK's Allure hebben geen reminrichting op de wagen.

Moeten dan wel echt oudjes zijn. Vorig jaar heb ik mijn Allure uit 1988, die overigens nog in goede saat verkeerde, van de hand gedaan en deze had al een oplooprem.
Gelogd

Sidecarmaniac

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #18 Gepost op: augustus 02, 2010, 11:40:02 am »

even een opmerking, wij hebben ook zojuist een (oude) AK Allure gekocht, maar deze is geloof ik niet geremd. de enige rem die ik kan ontdekken is de handrem.
misschien dat de oudere modellen het niet hebben of zo??
Hoe werkt dat dan zo'n handrem?  :?
Misschien zoals bij een fiets met remblokjes tegen de velg of band of zoiets?
Gelogd

Gerard056

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #19 Gepost op: augustus 02, 2010, 12:52:54 pm »

We hebben inmiddels,

een Alpenkreuzer Multicamper kunnen overnemen deze heeft een totaal gewicht van 220 Kg en voldoet prima achter de Picanto.
jammer dat het een ongeremde is maar hij voldoet uitstekend combinatie voelt goed aan en is in combinatie om te zien een plaatje.
mede omdat de multicamper een klein handelbaar vouwwagentje is wat ook nog te gebruiken is als gewone aanhangwagen.

bedankt voor alle antwoorden opbeurend dan wel afkrakend, we hebben de meest lichte vouwwagen gekocht die voorhanden was.
Onze dochters en stiefzoons kunnen er nu met een gerust hart mee op uit trekken.

Zelf gaan we wel met onze 3 jaar jonge 3 ton zware camper er op uit,
waar we ook vaak onbezonnen landgenoten met caravans de bergen zien afkomen denderen/racen , die kennelijk niet weten dat als er ook maar iets gebeurd met de achterhangende caravan ze gezamelijk  het ravijn in storten.

Maar ja het zijn natuurlijk allemaal suoer chauffeurs , met van dat gebeurd niet met mij.
Ik hoop het voor ze !!

Greetings. Gerard.
Gelogd

adje

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #20 Gepost op: augustus 27, 2010, 12:42:09 am »

Ik rijd zelf regelmatig in zo'n picanto, op vlakke wegen zal het geen problemen geven, maar als het heuvelachtig wordt dan zal de kia daar niet van houden denk ik.
Gelogd

GranaDavey

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #21 Gepost op: november 04, 2010, 11:52:03 am »

Het zal wel gaan, maar zoals gezegt niet als je haast hebt.
Het is wel zo dat zo`n auto best op z`n donder krijgt als je de bergen ingaat.

Motor moet harder werken, en ook de versnellingsbak en koppeling krijgen het te verduren.
Als je voorzichtig bent zal het waarschijnlijk best gaan, maar ik zou eerder voor een andere trekauto gaan.

Over dat Suzuki Alto met trekhaak, zo`n ding mag 400kg max trekken ook, met 800cc 3 cilindertje  :#
Ik had onder mijn Alto ook een trekhaak gezet, en ben met een aanhanger met spullen (ongeveer 500kg totaal) vanuit Brabant, naar noord Groningen gereden.
Het ging, maar is niet alles  ;)
Gelogd

michieldh

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #22 Gepost op: november 06, 2010, 10:06:46 pm »

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's van de picanto met de vouwwagen erachter!!!!! :#
Gelogd

vwbeetle87

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #23 Gepost op: juli 17, 2011, 11:08:00 pm »

kan prima, vroeger deden ze het met een caravan van 400 kg achter een kever met 30 pk
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #24 Gepost op: juli 18, 2011, 09:15:58 am »

Dat zal er leuk uitzien! Goed gevonden ook trouwens. Zo'n lichte vouwwagen moet maar net te koop gezet worden. Kun je zo'n oplooprem niet nog achteraf laten plaatsen? Of zou dat te kostbaar worden? Wij wilden beslist een wagen met oplooprem, daar voel ik me veiliger bij.
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #25 Gepost op: juli 18, 2011, 07:37:46 pm »

Dat zal er leuk uitzien! Goed gevonden ook trouwens. Zo'n lichte vouwwagen moet maar net te koop gezet worden. Kun je zo'n oplooprem niet nog achteraf laten plaatsen? Of zou dat te kostbaar worden? Wij wilden beslist een wagen met oplooprem, daar voel ik me veiliger bij.

Dan zou je zowat het hele onderstel moeten vervangen en met 220 kilo heeft de wagen denk ik te weinig gewicht om het systeem goed te laten werken. Of de oploopdemper moet een veertje uit een balpen zijn :#

Maar ben ook wel erg benieuwd naar de foto's, zowel in als uitgeklapt.

De picanto zal er wel wat moeite mee hebben in de bergen maar ja da's ook niet zo erg denk ik, lekker rustig aan je hebt vakantie je hoeft niet persé bij Luik met 120 omhoog te gaan.

Als er ook nog in de Picanto volle belading en 4 grote mensen inzitten wordt het nog spannender maar goed net als de Kever, vroeger kon het ook allemaal en toen was 40 of 50 pk niets vreemd
En de nieuwe Picanto heeft met z'n 1,0 litertje toch nog 69 PK en 96 newtonmetertjes, da's helemaal zo gek nog niet. :J Ik heb een pegeot 405 gehad met 60 pk en dat wordt dan wel gezien als een vakantie auto......
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 438
  • Merk Vouwwagen: (G) roadmaster
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #26 Gepost op: juli 18, 2011, 07:53:50 pm »

ik heb jarenrond gereden met een vw passat diesel 1.6, deze had bij aflevering ook wel 60 pk, maar na dik 2 ton werd dat wel wat minder. auto zelf woog rond de 950 kg, holtkamper family erachter. ja, je moet geen haast hebben, maar dat heb je toch niet op vakantie..? ook gewoon naar noord-italie gereden over alle bergpassen, het was zo druk met die tunnels.....
mijn devies: rustig aan, dan breekt het lijntje niet.  zelfde versnelling omhoog en naar beneden.  W:
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

jsteijn

  • Gast
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #27 Gepost op: augustus 26, 2011, 01:58:21 pm »

Beetje olie op dit bijna geblustte vuurtje...

Wij rijden een fiat panda 1.1 en trekken een Ak prestige geremd, max gewicht 550 kg
Nu nog nederland gedaan, maar willen volgend jaar op zn minst Denemarken doen  :J en ik wil naar Zwitserland. Manlieft niet zo graag met deze combi maar ja.... wie wint....?  :O
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.640
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #28 Gepost op: augustus 26, 2011, 02:04:18 pm »

Zwitserland is goed te doen: gewoon een camping in een dal nemen.

Puntje van aandacht voor Zwitserland: de Franc staat erg ongunstig, boodschappen zijn in Zwitserland extreem duur.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:AK Allure aan een Kia Picanto 1.0
« Reactie #29 Gepost op: augustus 26, 2011, 02:59:06 pm »

Zwitserland is goed te doen: gewoon een camping in een dal nemen.

Puntje van aandacht voor Zwitserland: de Franc staat erg ongunstig, boodschappen zijn in Zwitserland extreem duur.
Je moet ook weer uit dat dal.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal