Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Trekhaak hoogte  (gelezen 12565 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #15 Gepost op: juli 22, 2010, 08:19:00 am »

Probleem met leaserijders is dat het regelement kan worden aangepast: oor je het weet mag je geen trekhaak op je auto omdat een aantal mensen de regels in haar voordeel uitlegt. Beter kan je dit tevoren aankaarten en zorgen dat e.e.a. aan het eind an de rit klopt. (natuurlijk wal e.e.a. op papier zetten)
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

meeder

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.010
  • Aart Kok Zambezi River Lodge 2009
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #16 Gepost op: november 27, 2010, 06:26:31 pm »

Zo, gisteren de Megane opgehaald en vandaag maar eens even gemeten.
Met een volle kofferbak en een Thule trekhaak in plaats van de originele SIARR trekhaak zit het hart van de kogel op 42,5cm en dat moet genoeg zijn. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een setje Mad veren er onder heb zitten, dus de auto staat iets hoger dan origineel.
Gelogd

primaxyes

  • Gast
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2010, 06:39:35 pm »

Mijn trekhaak van de Cuore hangt op 40 centimeter precies, nog nooit met wat dan ook erachter gehad dat de trekhaak of het neuswieltje ervan de grond raakte.
Bij mijn vorige auto had ik dat wel, maarja, die trekhaak zat ook op 32 centimeter ;)
Gelogd

spanbandje

  • Gast
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #18 Gepost op: december 12, 2010, 04:30:35 pm »

Ik heb een Mercedes C classe met sportonderstel, daarbij is de trekhaak ook iets lager, ik had ook het zelfde probleem dat het wieltje  op bepaalde drempels/afritten de grond raakte, ik heb de volgende oplossing gevonden, na aankoppelen draai ik het neuswieltje om dus mointeren met het wieltje omhoog, probleem opgelost.
M.v.g. Marcel. I:
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #19 Gepost op: december 12, 2010, 06:46:44 pm »

bij mijn verlaagde r5 haalde ik hem er af, ff handeltje los draaien, en hop in de disselbak, 5 sec werk.
Gelogd

Joseppe

  • Gast
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #20 Gepost op: december 12, 2010, 08:04:22 pm »

Zo, gisteren de Megane opgehaald en vandaag maar eens even gemeten.
Met een volle kofferbak en een Thule trekhaak in plaats van de originele SIARR trekhaak zit het hart van de kogel op 42,5cm en dat moet genoeg zijn. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik een setje Mad veren er onder heb zitten, dus de auto staat iets hoger dan origineel.
  je bedoelt hulpvering ;), kan helpen het aanbrengen van rubbere stops om je veerpoot of tussen je vering kan ook word het comfort wel wat minder van omdat deze voorkomen dat je vering dieper doorslaat maar is een vrij goedkope methode.

er zijn ook bedrijven die op maat veren leveren/maken voor auto's, hier kan je evt. hogere laten maken voor alleen de achterkant van de auto.kost wel iets maar is een oplossing. de mijne hangt helemaal laag, neuswiel zit helmaal naar boven getrokken en we gaan rustig over de drempels heen. bij de  apk kijken ze er steeds voorbij omdat de trekhaak achter de bumper weggebouwd zit  :#
Gelogd

canoy

  • Gast
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #21 Gepost op: december 12, 2010, 10:22:03 pm »

Ik heb het probleem ook met mijn scenic. Ik ga deze zomer ook het neuswiel in de disselbak leggen.
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Trekhaak hoogte
« Reactie #22 Gepost op: december 13, 2010, 05:59:50 am »

zijn hulpveren geen optie?

bij een verlaagde auto maakt het niets uit , maar bij normale veren lijkt mij dat hulpveren de boel wel hoog houden.
als het goed is is het goed zelf te doen, de gaten zullen er bij de meeste modelen wel al zitten.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal