Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omlaag

Auteur Topic: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?  (gelezen 64192 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nikkel1964

  • Gast
Re:Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #45 Gepost op: september 07, 2011, 08:31:38 am »

... en voor ons als grootste voordeel dat van de wagentent de 'voortent' (tent naast het bed) goed bruikbaar is als echte voortent. Dit in tegenstelling tot de Aplha en de CC. In geval van nood(-weer) kun je daar gewoon met zijn 4-en ruim in zitten.

Eén verschil tussen enerzijds CC en Alpha en anderzijds de Malawi is dat de eerste twee een vaste klep hebben die als "leefruimte" dient (en derhalve net zo groot is als de wagenbak), de Malawi heeft hier een (inritsbaar) grondzeil. Voordeel van de eerste is (vind ik) dat je een stuk van de grond af blijft waardoor in voor- en naseizoen onze kinderen hier een stuk warmer slapen. Hier hebben wij al een aantal malen dankbaar gebruik van gemaakt.
Gelogd

Combicamper

  • Gast
Re:Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #46 Gepost op: september 07, 2011, 01:18:11 pm »

Idd dat vaste deksel in onze Country van CombiCamp is ideaal bij overnachten. De kinderen slapen daar als de boel open gaat voor een nacht. Van de grond af en lekker warm. Dat biedt een zeil op het gras niet. Ik snap alle ophef over de Kyte ook totaal niet. Ten eerste veel te duur en ten tweede heb ik het idee dat papa Holtkamper een vouwwagen in z'n hoofd had, heeft gemaakt en later moesten de puntjes nog op de i. Ik stond naast een Kyte en was helemaal niet zo onder de indruk. Veel toeters en bellen maar invouwen met natte zooi echt lachen. Ook enkele hulpframes en stangen. En dat voor zoveel geld. En nog steeds geen vast deksel en de keuken onderweg niet te gebruiken om koffie te zetten. Maar goed ik ben blij met mijn Country, het basisidee klopt gewoon en ik ga altijd naar de zon. Daar leef je buiten en slaap je alleen in de wagen. Dat is kamperen toch. 17000-20000 euro voor een vouwwagen is veel daar kun je ook zat mooie huisjes voor huren. Vouwwagens blijven leuk maar ook bewerkelijk soms maar dit kun je voorkomen door voor sommige constructies te kiezen. De Country past voor mij het beste in dat plaatje. 
Gelogd

villeke

  • Gast
Re:Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #47 Gepost op: augustus 19, 2012, 04:25:51 pm »

Onze ervaring met de Alpha op zich zijn erg positief, alleen zijn we tegen een aantal ontwerpfoutjes aangelopen, die  i.c.m. het weer (urenlange hoosbuien met stormachtige wind) tot aardig wat lekkage hebben geleidt. o.a ritsafdichting loopt achter slikrand door, waardoor er erg veel water binnen kan komen.

Een aantal andere ontwerpfoutjes zijn, wat ik van de dealer begreep, inmiddels al aangepast.

De wagen ligt strak achter de auto, ook bij lange afdalingen geen centje pijn en het brandstofverbruik was aanzienlijk lager dan andere jaren met de Odyssee (of dat nou komt door het vaste deksel?)

De wagentent staat zelfs bij een windkracht 8 echt als een huis, we hebben alleen de voortent goed vast moeten zetten.
Ruimte in de voortent is meer dan voldoende voor 4 personen met grote 5 standenstoelen, inritsbaar kuipzeil hebben we niet gebruikt, dus daar kan ik niet veel over zeggen.

Ook prettig is de makkelijk bereikbare laadruimte onder het bed, hierdoor staan er weinig spullen in de tent, en de ruimte onder de keuken is ook fijn om kratten met spullen neer te zetten. Hierdoor blijft het leefoppervlak van de voortent optimaal.

Opzetgemak bij overnachting is echt een pluspunt, we stonden pal aan de Rhône (toch behoorlijk wat wind), maar binnen  10 minuten zaten we aan een drankje. Kijken of de wagen enigszins vlak staat, pootjes uitdraaien, en tent openklappen - Klaar, er hoeft geen haring de grond in.
Ook 's ochtends weer binnen 15  minuten klaar voor vertrek.

Dus al met al, is het een fijne wagen alleen moeten er aan onze wagen nog een paar zaken aangepast worden, maar ik heb er alle vertrouwen in dat dit goed opgelost gaat worden.

Het is even geleden dat dit topic "levend" was, maar ik ben toch wel benieuwd naar nieuwe ervaringen. Heeft de dealer meegewerkt aan gewenste aanpassingen? Welke pijnpuntjes ging het met name om??
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Re:Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #48 Gepost op: augustus 19, 2012, 07:32:16 pm »

Idd dat vaste deksel in onze Country van CombiCamp is ideaal bij overnachten. De kinderen slapen daar als de boel open gaat voor een nacht. Van de grond af en lekker warm. Dat biedt een zeil op het gras niet. Ik snap alle ophef over de Kyte ook totaal niet. Ten eerste veel te duur en ten tweede heb ik het idee dat papa Holtkamper een vouwwagen in z'n hoofd had, heeft gemaakt en later moesten de puntjes nog op de i. Ik stond naast een Kyte en was helemaal niet zo onder de indruk. Veel toeters en bellen maar invouwen met natte zooi echt lachen. Ook enkele hulpframes en stangen. En dat voor zoveel geld. En nog steeds geen vast deksel en de keuken onderweg niet te gebruiken om koffie te zetten. Maar goed ik ben blij met mijn Country, het basisidee klopt gewoon en ik ga altijd naar de zon. Daar leef je buiten en slaap je alleen in de wagen. Dat is kamperen toch. 17000-20000 euro voor een vouwwagen is veel daar kun je ook zat mooie huisjes voor huren. Vouwwagens blijven leuk maar ook bewerkelijk soms maar dit kun je voorkomen door voor sommige constructies te kiezen. De Country past voor mij het beste in dat plaatje.
Tja elke merk heeft zij voor en tegens.
En iedereen wilt wat anders.
En heeft andere ideeën en voorkeuren.
Die 20.000 haal je niet bij een kyte en een ccc kom je ook op een 12000.
Beide zijn duur vind ik.


Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #49 Gepost op: augustus 19, 2012, 08:55:23 pm »

Bij ons is uiteindelijk de keus op de CC gevallen en we zijn daar ook zeer blij mee. Na aanschaf weleens getwijfeld of het niet beter een Alpha had kunnen zijn (zwarte bak vind ik wel mooi), maar ik heb er nergens meer eentje gezien. Op zich wel vreemd, ook de VWS te B. heeft er geen staan.


Na de vakantie is de twijfel sowieso weg, want de CC is zeer goed bevallen; zo goed zelfs dat we thuis voor het eerst twijfelen over de kwaliteit van het bed en overwegen een nieuw bed aan te schaffen ter vervanging van ons 12 jaar oude Hulsta bed.
« Laatst bewerkt op: augustus 19, 2012, 08:57:58 pm door nunogconway »
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #50 Gepost op: augustus 19, 2012, 09:45:30 pm »

... maar ik heb er nergens meer eentje gezien. Op zich wel vreemd, ook de VWS te B. heeft er geen staan.
Terwijl ze er vorig jaar toch ongeveer 25 hebben verkocht. Ben je ook achter in de hal geweest bij de tweedehands/ overjarige modellen? Ik ben er in maart voor het laatst geweest en toen hadden ze er daar 1 of 2 staan, maar het showroommodel voor 2012 moest toen nog binnen komen.

Citaat
Na de vakantie is de twijfel sowieso weg, want de CC is zeer goed bevallen; zo goed zelfs dat we thuis voor het eerst twijfelen over de kwaliteit van het bed en overwegen een nieuw bed aan te schaffen ter vervanging van ons 12 jaar oude Hulsta bed.
In de Alpha zit net als in de CC een lattenbodem met een goed matras. Veel verschil verwacht ik daar niet. Ik kan er niet over oordelen, heb nooit in een CC(C) geslapen, maar drie weken slapen in de Alpha is ook erg goed bevallen.
Gelogd

alkyone

  • Gast
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #51 Gepost op: augustus 19, 2012, 11:30:42 pm »

Terug van onze vakantie en tijd om een reactie over de Alpha te geven.
Wij hebben nooit CC gehad en kunnen daar dus ook geen vergelijk mee maken.
Wel zijn we in het bezit geweest van een Odysee en dat beviel ons prima.
Daar komen we dan gelijk bij het eerste punt, wij vonden de Odysee prettiger opzetten als het was voor een enkele overnachting en dan bedoelen we de ruimte binnen.
Bij de Odysee kan je bij koude iets beter binnen zitten.
Maar we hebben ons gered en het bijgeleverde tapijtje onder de voeten was heerlijk.
Het tapijt heeft wel de neiging tot glijden en dat kan tot vervelende problemen lijden.
Maar omdat ik een oplossing zocht om het tapijt niet te hoeven oprollen had ik klittenband meegenomen zodat het in de deksel kon blijven zitten tijdens het dicht klappen.
Helaas is dit niet gelukt maar het glijden was wel opgelost.
De ruimte in de wagen vinden we niet echt aan de ruime kant maar is na wat gepuzzel wel voldoende. (tja we moeten weer even wennen na 15 jaar een caravan).
We hebben het grondzeil wel op de wagen leggen als we gaan verkassen, anders krijgen we de klep waarschijnlijk niet dicht.
Veder zijn we zeer tevreden over de keuken, de laatjes zijn van een redelijke kwaliteit en je kan er prima koken.
Het bijgeleverde schermpje hebben we niet gebruikt.
Voor het opzetten hadden we 1,1/5 uur nodig maar dan stond hij helemaal en perfect afgespannen.
Daar moet wel wat van af in de toekomst.
Overigens moet ik wel melden dat het kuip grondzeil nog niet geleverd is en er dus niet in zat.
Maakt verder niets uit want de volgende keer als we er mee weg gaan laat ik dat zeil toch thuis.

Conclusie: een prima opzetter waar niet alt te veel tijd voor nodig is om hem geheel uit te klappen.
De luifel voldoet goed maar de volgende keer gooi ik die irritant spanbanden in de hoek en gebruik gewoon een lijntje om hem af te spannen.
Nee we hebben geen spijt an onze aanschaf en hopen er nog veel plezier aan te beleven.
M en E

Gelogd

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.358
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #52 Gepost op: augustus 20, 2012, 07:17:27 am »

@Wijnand: Voor zover ik weet heeft er kort een exemplaar in de '2e hal' gestaan, zonder voortent. Toen ik later nog een paar keer daar ben geweest heb ik hem niet meer gezien. De reden van mijn interesse was overigens dat ik zelf mijn keuken aan het maken was en wilde zien hoe het bij de Alpha was gedaan.
Ik twijfel ook niet over de kwaliteit van de Alpha, daar kan ik niet over oordelen. Ik weet alleen dat ik met de CC heel tevreden ben.
Super dat de Alpha in ieder geval goed bevalt!
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #53 Gepost op: augustus 20, 2012, 03:41:42 pm »

@wijnand: kun jij je ervaringen delen mbt het openklappen van het rek op de grond? Leg je er iets onder te bescherming? Ervaar je problemen wanneer de grond wat minder vlak is of hobbelig? Neem je daarvoor bijv wat blokjes hout mee oid?
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #54 Gepost op: augustus 20, 2012, 03:50:49 pm »

@ Joost Stolk
Ook visser en hengelbouwer ? Leuk. Welke tak van sport beoefen je binnen het vissen ? Ikzelf ben vliegvisser  :)
Gelogd

villeke

  • Gast
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #55 Gepost op: augustus 20, 2012, 04:07:02 pm »

@ Joost Stolk
Ook visser en hengelbouwer ? Leuk. Welke tak van sport beoefen je binnen het vissen ? Ikzelf ben vliegvisser  :)

volgens mij zit je in het verkeerde topic..... :#
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #56 Gepost op: augustus 20, 2012, 05:41:59 pm »

@wijnand: kun jij je ervaringen delen mbt het openklappen van het rek op de grond? Leg je er iets onder te bescherming? Ervaar je problemen wanneer de grond wat minder vlak is of hobbelig? Neem je daarvoor bijv wat blokjes hout mee oid?
Natuurlijk, geen probleem. Bij de VWS kregen we er een plastic zeiltje bij dat we naast de kar leggen bij openklappen. Het bagagerek ligt daar op en raakt zo niet beschadigd. Het rek moet op (ongeveer) de hoekpunten de grond raken. Doet 'ie dat niet dan ondersteun ik 'm met plankjes. Dit jaar was dat echt nodig omdat onze plek enorm afliep. Zelfs zoveel dat de disselpunt bijna op de grond lag en ik de kar in de lengte niet helemaal waterpas kon zetten. Maar als je maar zorgt dat het rek goed ondersteunt wordt, gaat het altijd goed.
Gelogd

Stori

  • Gast
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #57 Gepost op: augustus 20, 2012, 07:10:17 pm »

Wij doen het anders met de CCC. Ik had nog ergens een paar stukken kastrug liggen. Sterker dan karton maar toch nog wat soepel. Ooit gekocht om het gazon te beschermen tegen het overrijden met de kruiwagen met stabilisé (weet niet hoe jullie dat noemen in NL)
Die 3 stukken leg ik op de plaats van de beschermstukjes waar het rek de grond raakt. Het voordeel is dat ze mooi op de plaats blijven liggen. Die stukken kunnen net tussen de stoelen en de tafel in de koffer van de auto.
Het rek ondersteunen we met gele keggen (buurman had er teveel), je duwt of schopt ze eronder tot ze vaststeken.Je moet vooral op de wagenzijde letten, de plaats waar je het minst goed aan kan, want daar belast je de scharnieren het meest. je kan ze ook gebruiken om het wiel aan één zijde hoger te zetten, dan heb je wel wat hulp van een buurman op de camping nodig om de vw erop te duwen. Met ons 2 is dat niet te doen, omdat er ook iemand aan de handrem moet staan.
Eén keer was de plaats te steil en aan het eind een muurtje van 1m naar beneden. We voelden dat we hem niet konden tegenhouden en hebben maar wijselijk een andere plaats gevraagd. (Die andere plaats is van het fotootje met de palmboom hiernaast onder mijn naam)
Klinkt allemaal ingewikkeld maar is ondertussen routine geworden.
Gelogd

bert m

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 181
  • CC Valley
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #58 Gepost op: augustus 20, 2012, 07:52:09 pm »

volgens mij zit je in het verkeerde topic..... :#

Nee hoor.
Ik referreerde alleen maar op het onderschrift. Want als iemand dat neerschrijft weet je genoeg.

"There is nothing in the line of fishing that can match the trill of that first strike on a handcrafted rod that you built yourself."
Gelogd

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 604
  • Merk Vouwwagen: Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Eerste gebruikservaring Trigano Alpha?
« Reactie #59 Gepost op: augustus 20, 2012, 09:10:41 pm »

je kan ze ook gebruiken om het wiel aan één zijde hoger te zetten, dan heb je wel wat hulp van een buurman op de camping nodig om de vw erop te duwen. Met ons 2 is dat niet te doen, omdat er ook iemand aan de handrem moet staan.
Dat hoeft bij de Alpha niet. De uitdraaipoten zijn volwaardige types, waarmee je de bak een flink eind op kunt krikken. En dat kost heel wat minder energie dan een kar op een schuine helling tegen een wig optrekken.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal