Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: lamp op zonne energie Nokero N200  (gelezen 13888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
lamp op zonne energie Nokero N200
« Gepost op: januari 13, 2011, 08:02:20 am »

Bij wat Googleën kwam ik een tweetal lampen tegen welke zijn voorzien van zonnecellen en een vervangbare oplaadbare batterij. http://www.molenaarspecials.nl/index.php/nokero
De Nokero N200 is even stevig als de N100 maar heeft 60% meer lichtopbrengst en gaat drie maal zo lang mee. Deze lamp heeft één zonnepaneel, heeft een oplaadbare batterij en vier LED lichtjes.
De Nokero N200 moet op de zon worden gericht gedurende de dag waardoor de batterij wordt opgeladen en in het donker kan het licht goed worden gericht doordat de lamp schuin kan worden gezet als hij hangt.
Een handige lamp om te gebruiken tijdens kamperen, zeker als je geen gebruik wilt maken van electriciteit op de camping.
Ik heb de importeur gemaild en hij verklaarde dat de N200 op dit moment bij hun in bestelling staat bij de fabrikant.
Naar verwachting is de lamp over 6 tot 7 weken leverbaar. De N100 is direct leverbaar. Kosten:
Nokero N100 ? 20,00
Nokero N200 ? 22,50
Ik ga er in elk geval één bestellen (een N200) lijkt me heel handig in gebruik, ben benieuwd naar de lichtopbrengst.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2011, 08:18:24 am »

Ik had hem ook al benaderd  :). Zou aantal watt nog doorkrijgen zodra hij ze binnen heeft.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2011, 08:43:09 am »

Het wattage vind ik niet zo belangrijk, het gaat meer om de licht opbrengst (lumen). Ik wil 's avonds een boek kunnen lezen en daar goed licht bij hebben. De gebruiksduur zou zo'n zes uur zijn, ruim voldoende op een zomeravond.
Inmiddels ook een internationale website gevonden: http://www.nokero.com
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2011, 09:07:20 am »

Ben benieuwt naar jullie reacties.
Ik hoop niet dat het zoals de gamma-zonne-spotjes zijn, die geven geen licht maar gloeien ;(
Inderdaad om wat te lezen of ff snel iets pakken uit de tent.
Ik wacht op jullie bevindingen. :J :J
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2011, 11:11:01 am »

Lijkt me allemaal iets te mooi om waar te zijn. Maar we zullen de bevindingen wel horen. Opladen moet je niet vergegen overdag, anders geen licht. En de kans dat het ding gejat wordt als deze buiten hangt te laden is redelijk hoog denk ik. LED licht is ook niet het fijnste om bij te lezen. Zelf gebruiken wij oplaadbare lampen op 12 en 220 Volt. De VW gebruikers hebben altijd een auto bij zich om te kunnen laden. Het opladen met de zon met een dergelijk klein paneel van de Nokero zal niet veel voorstellen en de lichtopbrengst van de lamp eveneens. Berg overigens thuis de oplaadbare lampen niet op, maar laadt ze af toe bij om de accu op peil te houden. Is ook handig als zoals hier heden de stroom uitvalt, als noodlamp in huis.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2011, 11:26:35 am »

Zelf maak ik gebruik van de staaf-led-lamp, gekocht bij cranenbroek.(20euro)
Geeft veel (ongezellig) licht, brand vele uren op een lading en kan inderdaad via de auto maar ook op het net worden geladen.
Gebruiken we als we er snachts plost uit moeten (sanitair) of om in de bagage te zoeken in het donker.
Maar er gaat niets boven het gezellig warme licht van een olie-lamp. Led vindt ik te koud. Maar is wel functioneel.
Gelogd

magnaboy

  • Gast
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2011, 11:44:30 am »

Ik gebruik een oplaadbare campinglamp en ik heb in de uitverkoop na kerst 10 meter kerstverlichting gekocht, met volgens mij een warme kleur ledlampjes. Geen idee wat de lichtopbrengst is, maar het was goedkoop en het verbruikt bijna geen stroom. Tijdens het klapweekend kom ik er vanzelf achter hoe (on)gezellig de lichtkleur is. :)
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2011, 01:11:07 pm »

Een staaflamp heb ik ook,  gekocht bij de Action voor 8,99 E. Werkt prima, ca. 5 uren fel licht. NIet prettig in de tent, maar heel handig als noodlamp of naar het toilet gaan op de camping en bij klusjes thuis. sleep het ding altijd mee op vakantie. Bij de Aldi afgelopen jaar voor 16,99 E een oplaadbare campinglamp gekocht. Deze heeft een PL lamp. Wat warmer licht en zuinig in gebruik. Iets van 8W geloof ik. geeft aardig licht en ideaal voor in de tent/vw. Ook oplaadbaar mer 12 en 220 Volt en brandt ook een aantal uren. En nog een dynamo lamp van de Aldi. Gaat al 3 jaar zonder haperen overal mee naar toe en veelvuldig gebruik thuis. De spullen hoeven niet echt duur te zijn. En dat zonne energie gedoe zie ik nog niet echt zitten. Dat is volgens mij alleen handig bij apparaten die heel weinig energie nodig hebben. De techniek is nu eenmaal nog niet zover dat je met 10 cm2 zonnecel een lamp met fatsoenlijke opbrengst een aantal uren kunt laden branden. daar is echt meer voor nodig. En daar komt bij dat als je spullen in de zon moet leggen om te laden, iedereen er bij kan en het zo kan meenemen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2011, 02:14:28 pm »

Dan kom ik uit op de topic die ik heb gestart met de vraag van zonne-energie op de camping.
Krijg wel wat verwijzingen van "die winkel heeft wat te koop", en "dat lijkt mij wel goed".
Maar concrete gebruikerservaringen zijn er bijna niet.
Het lijkt me de sport om zonder stroomaansluiting toch voldoende "spanning"te krijgen voor verlichting en andere energievreters (batterijen, accu tbv foto/filmcamera, mobiel etc) en dan ook zonder dat ik met de auto moet toeren om alles op te laden (hahaha)

Maar terug naar het onderwerp:
Inderdaad de panelen zijn te klein om voldoende spanning in het lampje te krijgen, en wie iets nieuws heeft mag het graag laten zien, kan ik er wellicht ook iets mee.
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2011, 02:46:57 pm »

De lamp is in het geval van de Nokero N200 een led lamp en die hebben nu eenmaal heel weinig nodig.
Voor dat geld ga ik er één aanschaffen en proberen.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #10 Gepost op: januari 13, 2011, 03:16:35 pm »

Lijkt me allemaal iets te mooi om waar te zijn. Maar we zullen de bevindingen wel horen. Opladen moet je niet vergegen overdag, anders geen licht. En de kans dat het ding gejat wordt als deze buiten hangt te laden is redelijk hoog denk ik. LED licht is ook niet het fijnste om bij te lezen. Zelf gebruiken wij oplaadbare lampen op 12 en 220 Volt. De VW gebruikers hebben altijd een auto bij zich om te kunnen laden. Het opladen met de zon met een dergelijk klein paneel van de Nokero zal niet veel voorstellen en de lichtopbrengst van de lamp eveneens. Berg overigens thuis de oplaadbare lampen niet op, maar laadt ze af toe bij om de accu op peil te houden. Is ook handig als zoals hier heden de stroom uitvalt, als noodlamp in huis.
We hebben nu een zaklamp op zonne-energie deze hangt overdag ook altijd buiten nog nooit iets mee gebeurd hoor. En geeft ook voldoende licht.
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.865
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #11 Gepost op: januari 14, 2011, 07:56:26 am »

Het lijkt me de sport om zonder stroomaansluiting toch voldoende "spanning"te krijgen voor verlichting en andere energievreters (batterijen, accu tbv foto/filmcamera, mobiel etc) en dan ook zonder dat ik met de auto moet toeren om alles op te laden (hahaha)
Voor genoemde apparatuur hoef je echt niet met je auto te rijden om deze op te laden. Hier is in een ander topic net over gesproken. Je auto accu levert voldoende stroom om die "energie vreters" stilstaand op te kunnen laden. Wij doen het al jaren zo en nog nooit problemen gehad. Dvd speler, DS, fotocamera, campinglampen, GSM's. Noem maar op. Ik heb er zelfs over gedacht om een "jumpstarter" mee te nemen als energiebron. Alleen zijn die goedkope dingen meestal "prut". Heb er al 2 gekocht die ik snel weer heb teruggebracht omdat er iets mee was.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #12 Gepost op: mei 17, 2011, 10:01:35 pm »

Ik zit te denken aan deze manier van verlichting


niet echt goedkoop maar wel een energie zuinige manier met 2 lampen, ééntje in de tent en eentje onder de luifel. Zou dit iets kunnen zijn, misschien al iemand ervaring mee?
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #13 Gepost op: mei 17, 2011, 10:17:06 pm »

ziet er inderdaad energiezuinig uit in gebruik.

De kosten van de energiebesparing compenseert de aankoop denk ik niet helemaal.

Ik heb altijd wel mijn twijfels met de millieuvriendelijkheid van dit soort energievriendelijke producten

Hoeveel energie is er gebruikt om de onderdelen te maken, vooral de accu, zonnepanelen en de aluminium behuizing van het kastje.
Voor aluminium is verdraaid veel energie nodig en wordt nogal eens geproduceert in landen waar ze het niet te nauw nemen met veiligheids regels.
Ik kan me nog een dijkdoorbraak herinneren van een paar maanden terug van een basin bij een aluminium fabriek waarbij het rode slijk enorme gebieden onbewoonbaar heeft gemaakt.
Maar ja da's ver weg en daar gaan westerlingen toch niet op vakantie, daarbij is het ook allang niet meer in het nieuws, dus wie ben ik :X

Groeten uit Uden
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #14 Gepost op: mei 17, 2011, 10:20:56 pm »

Klopt allemaal best wat je zegt, ik heb ook nog m'n bedenkingen, maat het zou handig kunnen zijn voor als je geen stroom aansluiting neemt, dat lees ik toch regelmatig hier op het forum.
Of zo'n paneel nou echt handig is weet ik ook niet. Ik ga vrijdag naar Obelink voor een paar dingen die we nog nodig hebben bij onze "nieuwe" Smitveld, dus ik zal er eens naar kijken.
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal