Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: lamp op zonne energie Nokero N200  (gelezen 13884 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2011, 10:25:32 pm »

Geen stroom nodig op de camping
Ja dat lijkt me inderdaad ook de enige reden om zo'n set aan te schaffen, dan lijkt het me wel handig

Er zijn eventueel ook opwindbare lampen te koop, in het model van stormlantaarns, ik weet niet of die voldoende licht geven, scheelt wel een hoop gedoe met draden en zo.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk Vouwwagen: HK Flyer Bedouin
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #16 Gepost op: mei 18, 2011, 01:21:39 am »

Zonnecellen zijn duur. Als je een goedkopere groene oplossing wil, kom je denk ik uit bij een led-oplossing. Led met batterij/accu bijvoorbeeld.

Als je het gehele productie-proces mee wil nemen in je groen-bepaling, dan is dat een heel interessante parameter. Accu's ... mwah, benzine, mwah, gas ... dat kan nog wat zijn.

Misschien een lamp op plantaardige olie?
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #17 Gepost op: mei 18, 2011, 01:26:21 am »

Of gewoon net als vroeger "met de kippen op stok", en anders kun je altijd nog van de sterren genieten.

Ik ga zo ook mijn stokje opzoeken.

Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #18 Gepost op: mei 27, 2011, 08:12:07 pm »

Ik heb toch gekozen voor de set met het zonnepaneel, eigenlijk daglicht paneel (vervroegd vaderdag cadeau). Niet zozeer uit "groene" overwegingen hoor, maar meer uit gemakzucht. De stroomkabel en de contactdoos, dus alle stroompunten, liggen bij mij buiten onder de luifel, voor de koelbox, het koffiezet apparaat en de waterkoker. Om dan van daaruit speciaal voor verlichting IN de tent weer een kabel te moeten trekken naar binnen is mij te lastig, dat kan namelijk bij de Smitveld alleen maar via de achterkant naar binnen.
Dus deze set maar eens proberen.
Bijkomend voordeel is dat je op deze accu ook de telefoonlader en bijv. een radio kunt aansluiten.
Voor gezellige verlichting gebruiken we uiteraard gewoon de "good old" gaslamp.

« Laatst bewerkt op: mei 27, 2011, 08:14:32 pm door bensi »
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

KlapJoeri

  • Klaploper met klappertanden
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.244
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero 2023
  • Het leven is mooier als je denkt!
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #19 Gepost op: mei 27, 2011, 09:47:11 pm »

ik heb er weinig vertrouwen in dat de Nokero voldoende licht gaat geven om bij de lezen.
Alle solar-powered lampen die ik ken zijn meer sfeerverlichting als functionele verlichting. Ofwel, genoeg verlichting om niet te struikelen - maar daar heb je't dan wel zo'n beetje mee gehad.

Voor een beetje functionele verlichting -bijvoorbeeld om bij te lezen- heb je (in geval van LED) al snel minimaal 3Watt nodig bij een gerichte lamp. Bij een 360graden rondschijnende lamp wel snel 8-10W.

Technische uitdagingen voor solar-powered lampen:
- met een klein solar paneeltje op 1 dag genoeg power opwekken om deze 3W of 10W een aantal uren te laten branden - doorgaans zijn de paneeltjes echt veel te klein....
- genoeg accu-capaciteit om deze energie (zonder teveel verliezen) op te slaan zodat je er ook een aantal uren tegenkan - doorgaans zijn de accu's echt veel te klein....

De obelink-set ziet er al geloofwaardiger uit maar het ontbreekt aan technische gegevens om dit goed te kunnen beoordelen.
(aantal Watt LED's? - capaciteit accu (Ah))
In ieder geval lijkt het erop dat er 5mm LED's zijn toegepast en niet de moderne powerLED's. De5mm LED's zijn eigelijk ooit ontworpen als indicator-LED's en niet als lichtbron..... Ikzelf zou ook deze set niet aanschaffen.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2011, 09:51:06 pm door CabanonJoeri »
Gelogd
The cold never bothered me anyway.....

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk Vouwwagen: Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #20 Gepost op: mei 27, 2011, 10:21:56 pm »

ik heb er weinig vertrouwen in dat de Nokero voldoende licht gaat geven om bij de lezen.
Alle solar-powered lampen die ik ken zijn meer sfeerverlichting als functionele verlichting. Ofwel, genoeg verlichting om niet te struikelen - maar daar heb je't dan wel zo'n beetje mee gehad.
Voor een beetje functionele verlichting -bijvoorbeeld om bij te lezen- heb je (in geval van LED) al snel minimaal 3Watt nodig bij een gerichte lamp. Bij een 360graden rondschijnende lamp wel snel 8-10W.
Technische uitdagingen voor solar-powered lampen:
- met een klein solar paneeltje op 1 dag genoeg power opwekken om deze 3W of 10W een aantal uren te laten branden - doorgaans zijn de paneeltjes echt veel te klein....
- genoeg accu-capaciteit om deze energie (zonder teveel verliezen) op te slaan zodat je er ook een aantal uren tegenkan - doorgaans zijn de accu's echt veel te klein....

De obelink-set ziet er al geloofwaardiger uit maar het ontbreekt aan technische gegevens om dit goed te kunnen beoordelen.
(aantal Watt LED's? - capaciteit accu (Ah))
In ieder geval lijkt het erop dat er 5mm LED's zijn toegepast en niet de moderne powerLED's. De5mm LED's zijn eigelijk ooit ontworpen als indicator-LED's en niet als lichtbron..... Ikzelf zou ook deze set niet aanschaffen.

Het paneel is 313x465mm
De accu is: 12V  / 7 Ah
De lampen zijn 24 LED 2W, wat dat voor LED's zijn weet ik niet.

Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #21 Gepost op: juni 02, 2011, 10:07:36 pm »

Bij wat Googleën kwam ik een tweetal lampen tegen welke zijn voorzien van zonnecellen en een vervangbare oplaadbare batterij. http://www.molenaarspecials.nl/index.php/nokero
De Nokero N200 is even stevig als de N100 maar heeft 60% meer lichtopbrengst en gaat drie maal zo lang mee. Deze lamp heeft één zonnepaneel, heeft een oplaadbare batterij en vier LED lichtjes.
De Nokero N200 moet op de zon worden gericht gedurende de dag waardoor de batterij wordt opgeladen en in het donker kan het licht goed worden gericht doordat de lamp schuin kan worden gezet als hij hangt.
Een handige lamp om te gebruiken tijdens kamperen, zeker als je geen gebruik wilt maken van electriciteit op de camping.
Ik heb de importeur gemaild en hij verklaarde dat de N200 op dit moment bij hun in bestelling staat bij de fabrikant.
Naar verwachting is de lamp over 6 tot 7 weken leverbaar. De N100 is direct leverbaar. Kosten:
Nokero N100 ? 20,00
Nokero N200 ? 22,50
Ik ga er in elk geval één bestellen (een N200) lijkt me heel handig in gebruik, ben benieuwd naar de lichtopbrengst.

Hoi Rob,

Heb je deze lamp nog aangeschaft? En zo ja, is het wat?
Gelogd

Rob Moerkerken

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 314
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #22 Gepost op: juni 03, 2011, 09:02:40 pm »

Eveline,
Ik heb meerdere malen een email aan de importeur gestuurd, maar nooit rectie gehad?????
Dus voorlopig laat ik het maar zitten.....
gr. Rob
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2011, 09:08:18 pm »

Oké dan weet ik dat. Ik heb wel een keer reactie gehad maar toen kon hij hem nog niet leveren. De N100 had hij nog wel. Misschien stuur ik nog wel even een mailtje.
Gelogd

aartnely

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: HoltKamper Cocoon Aero limited edition
  • uit de kar geklapt
Re: lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #24 Gepost op: maart 15, 2016, 06:14:59 pm »

kijk eens op de site van waka waka
verkopen allemaal solar producten , makkelijk, milieuvriendelijk en je steunt een goed doel
« Laatst bewerkt op: maart 15, 2016, 07:22:28 pm door KenJo »
Gelogd

Noordewind

  • Gast
Re: lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #25 Gepost op: mei 12, 2017, 11:22:04 am »

Interessant topic, al is het even stil. Ik zag een lampje bij Dacathlon dat met de hand (dynamo) op te laten is. Is wel geen zonne-energie, maar wel handig... https://www.decathlon.nl/p/kampeerlamp-50-lumen-herlaadbaar-met-dynamo/_/R-p-118167?mc=8331138&c=BLAUW

50 lumen is niet super veel, maar wel fijn om achter de hand te hebben.
Gelogd

Marcel0408

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 4
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Kyte XL
  • TeslaKyte
Re: lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #26 Gepost op: januari 28, 2018, 04:31:33 pm »

Kijk eens op https://nl.waka-waka.com/store/catalogue/wakawaka-light_64/

Ik heb deze lampen nu één seizoen gebruikt en uitstekende ervaring hiermee opgedaan. Overdag opladen en 's avonds hele avond goed licht
Gelogd

Mustang

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 259
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2018, ex Cocoon Aero 2013, ex Flyer 2004
  • wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Re: lamp op zonne energie Nokero N200
« Reactie #27 Gepost op: januari 29, 2018, 12:52:20 am »

Wij hebben ook al jaren een waka waka. Prima ding.
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal