Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: bouwjaar pivo  (gelezen 3899 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mvdkant

  • Gast
bouwjaar pivo
« Gepost op: januari 22, 2011, 11:16:12 pm »

beste mensen, vandaag een scout pivo gekocht maar heb even wat vraagjes,

in welke jaren zijn de scout pivo met grijze tent geproduceerd?
staat er ergens op het frame een bouwjaar, bijvoorbeeld in het framenummer of een sticker (zo ja, waar is deze te vinden?)

bedankt,
martin.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #1 Gepost op: januari 23, 2011, 12:00:42 am »

De jaartallen zijn lastig te vinden maar grijs is door Scout begin jaren 90 gebruikt. Daarvoor was het allemaal vooral bruin, beige en oranje. Wat voor gordijnen zitten erbij? Wel leuk hoor, Scout blijft een mooi merk.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #2 Gepost op: januari 23, 2011, 09:22:35 pm »

beetje lastig te omschrijven, beetje dikke stof met grijs/blauwe ruitjes. of dit origineel is weet ik niet

het is een mooie vouwwagen die technisch in zeer goede staat is. het tentdoek is heel, vrij van scimmels of weer maar heeft wel wat vieze plekjes in de binnentent zoals limoade o.i.d.)
weet je hier een middel voor om het te kunnen reinigen. ben niet zo bekend met tenten, heb hiervoor een stacaravan :ca gehad.
ik heb al wel begrepen dat je het binnententdoek niet in de wasmachine mag wassen en sowieso niet eens met zeepmiddelen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2011, 10:17:48 pm »

voor het schoonmaken kun je bv no-nat tent cleaner gebruiken, hierna wel weer waterdicht maken met een impregneer. Kleine stukken kunnen met een spuitbus, voor grotere oppervlaktes kun je beter een consentraat kopen dat je zelf aanmaakt met water.

De geruite gordijnen zijn waarschijnlijk de originelen, ik zal eens kijken of ik een bouwjaar kan vinden.
Gelogd

Lien

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 710
  • Holtkamper Nano 2019
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2011, 10:24:38 pm »

beetje lastig te omschrijven, beetje dikke stof met grijs/blauwe ruitjes. of dit origineel is weet ik niet

het is een mooie vouwwagen die technisch in zeer goede staat is. het tentdoek is heel, vrij van scimmels of weer maar heeft wel wat vieze plekjes in de binnentent zoals limoade o.i.d.)
weet je hier een middel voor om het te kunnen reinigen. ben niet zo bekend met tenten, heb hiervoor een stacaravan :ca gehad.
ik heb al wel begrepen dat je het binnententdoek niet in de wasmachine mag wassen en sowieso niet eens met zeepmiddelen.

Vlekjes kunnen met koud/lauwwater (de plek alleen nat maken) eruit geboend worden met bijvoorbeeld shout. Of bij een drogist van die kleine flesjes halen die speciaal zijn voor limonade, gras of inktvlekken e.d. Ook kan je de binnentent eventueel laten reinigen door een stomerij met garantie dat hij niet krimpt.
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #5 Gepost op: februari 20, 2011, 05:31:37 pm »

volgens mij ben ik er wel een beetje uit wat de leeftijd is van onze klapkar,

op de dissel staat een bouwjaar 1987
op de wielen staat 1/88 ingeperst wat zou kunnen betekenen dat de wielen in januari 1988 zijn geproduceerd.

de scout is dus van midden/eind 1988 danwel begin 1989 "mag ik aannemen"
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2011, 07:14:10 pm »

Binnentent kun je toch wel met een handwas ofzoiets wassen?

Dan op de zolder drogen.
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

mvdkant

  • Gast
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #7 Gepost op: februari 20, 2011, 07:38:16 pm »

ik weet het niet . kan het wel proberen met de handwas. op zich kan je hier natuurlijk wel wasmiddel bij gebruiken. binnentent hoeft niet lekdicht te zijn.

ik zit te denken om hem in april in de achtertuin op te zetten en eens te kijken of de buitentent schoon kan krijgen. kan ik hem dan gelijk impregneren of kan ik dan beter wachten op het klapweekend?
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2011, 07:40:42 pm door mvdkant »
Gelogd

papajur

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 431
  • Cabaon Malawi 2.0
Re:bouwjaar pivo
« Reactie #8 Gepost op: februari 20, 2011, 07:42:24 pm »

Wij hadden een hele oude scout ergens tussen de 30 en 40 jaar oud.
Daarvan waren de (voor-)tent waterdicht zonder behandeling.

Ik ben geen super ervaren kampeerder maar ik denk dat je het beste zo min mogelijk aan het doek moet doen.


Wij hadden de binnententjes op 30 graden fijnwas gewassen.
Ze waren toen wel  superschoon en een beetje KLEINER ::)
Met wij bedoel ik mevr.papajur :O
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2011, 07:44:42 pm door papajur »
Gelogd
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal