Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: raclet: waarom zo goedkoop?  (gelezen 26714 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

esentim

  • Gast
raclet: waarom zo goedkoop?
« Gepost op: maart 11, 2011, 11:33:15 pm »

Het valt me op dat de raclet vouwwwagens op marktplaats veel goedkoper zijn dan de andere merken, heeft iemand hier een verklaring voor? Zijn ze minder waard ivm mindere kwaliteit? Of gewoon minder populair ivm minder bekend? Ik vind ze wel mooi eigenlijk...eens wat anders dan een witte bak!
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #1 Gepost op: maart 12, 2011, 09:24:33 am »

In België zijn Raclet, Triango en Cabonon zowat de enige merken die te verkrijgen zijn. Als je op een tweedehands, Belgische site kijkt wordt dat gauw duidelijk.
De bekendste vw verkoper in België is camping Zorro. Deze is in onze buurt gelegen. We springen er vaak binnen om eens te kijken maar nooit om te kopen. Of ze van slechte of minder kwaliteit zijn daar spreek ik me niet van uit.
Ik vind ze persoonlijk niet praktisch (log) en ook de kleine miniwielen vind ik een min punt. Maar misschien is dat omdat ik de robuuste kwaliteit van een Holtkamper gewoon ben. ;)
Ik zou zeggen ga gewoon eens naar een tweedehands Raclet kijken en vorm je eigen mening.
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #2 Gepost op: maart 12, 2011, 03:04:55 pm »

aha, miniwielen zijn niet handig, daar zal ik nog eens extra naar informeren. Tja, ik moet veel via internet uitzoeken, want met de kids is het niet handig (vooral de tweeling van 2 werkt niet mee....zeg ik uit ervaring ::)). Vandaag zouden we naar holtkamper gaan, maar nu heeft er weer een de waterpokken....die laat ik dan natuurlijk niet bij de oppas. En zo is het altijd wat. Nou kunnen we pas 26 maart gaan....ole. Mijn voorkeur gaat uit naar de flyer, maar manlief is nog niet om....
"gewoon even gaan kijken" is dus makkelijker gezegd dan gedaan.... ;)
Gelogd

Stori

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #3 Gepost op: maart 12, 2011, 05:26:18 pm »

Mieke, mijn oudershuis is op +/- 6 km van Camping Zorro. Zijn we dan oorspronkelijk bijna buren? Ondertussen wonen wij in de Antwerpse Kempen.

En wij hebben 2 Racletten versleten, allebei met van die kleine wieltjes. Ons record is 3 kapotte banden op een rit van 1000 km en als je dan al 2 reservebanden bij hebt, blijkt dat nog niet voldoende. Ik ken alle bandencentrales langs de Route du Soleil. En vooraleer hier iemand op reageert, wij kochten Michelin 8 pli, beter kan je niet kopen.
De eerste Raclet hebben we gekocht van iemand die volledig stopte met kamperen met alles erop en eraan. Twintig jaar later hebben we nog steeds heel wat van die spullen in gebruik. Zo maken ze ze niet meer. Een oranje dubbelklapper die zeer snel opzette, ik heb er nog heimwee naar. En voor de rest prima kwaliteit. De tweede was een grotere bruine dubbelklapper met een zeer grote voortent. Met drie kinderen gingen we naar één camping, maar het was een halve dag werk vooraleer we ge?nstalleerd waren. Mijn schoonbroer had hetzelfde model maar met grotere banden en ondertussen een oplooprem.
Van beide wagens kan ik echt niet klagen van de kwaliteit, buiten die ellendige bandjes.
Ondertussen zijn we nog met zijn tweeën en het budget ziet er iets anders uit, maar mijn kinderen en mijn toekomstige kleinkinderen zou ik het zeker niet afraden gezien de prijs. Het hebben er heerlijke vakanties mee beleefd en mijn kinderen zijn nog altijd allemaal kampeerders.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.265
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #4 Gepost op: april 30, 2011, 04:57:39 pm »

Dandy je bijdrage even in te koop gezet.

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,6787.0.html
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2011, 09:38:28 pm »

Wij zijn ook druk zoekende naar een geschikte vouwwagen voor ons gezin. We begonnen bij de Holtkamper, voor ons dus veel te duur. Nu kijken we naar Aart Kok. Maar nu ben ik aan het surfen naar de overige merken en kwam dus ook op de site van Raclet. Misschien hebben ze een hoge afschrijving vanwege het vrij klassieke uiterlijk. De safari is nog grappig vanwege de boogvorm, maar het blijft erg bungalowtent-achtig, vind ik. De kleine bandjes, dat is volgens mij niet meer. Ik zie overal 13 inch en dat is toch standaard?
Gelogd

Richard

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2011, 09:39:27 pm »

Dan kun je beter een roadmaster kopen....dan een raclet
Gelogd

esentim

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2011, 12:37:55 am »

nu weet ik zeker dat je aandelen hebt  ;) :J
Gelogd

Belgskes

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #8 Gepost op: mei 10, 2011, 12:31:10 pm »

Aha, een Raclet-vraagje... Toch ook eens antwoorden.

Wel wij zijn nu al 4 jaar trotse eigenaars van een Raclet Pinato Sr. (bouwjaar 1998)
Wij hebben die 2e hands gekocht en ik moet zeggen dat wij er super tevreden over zijn.
Het is misschien geen snelle opzetter maar dat maakt ons niet zo veel uit. Voor ons was het belangrijk dat we er ruimte in hebben (zowel voor te leven als voor te laden).
En de bandjes zijn inderdaad kleiner als gewone autobanden maar toch niet echt "mini" hoor. Correcte bandenspanning erop bij vertrek, rustig rijden (putten vermijden!! maar ja, daar hebben wij als belgen nu wel al ruime ervaring in  :H ) en bij iedere stop toch voor het zekerste eens voelen of ze niet te heet lopen.
Gelogd

maartenj

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #9 Gepost op: mei 14, 2011, 06:46:11 pm »

Hallo,

wij zijn sinds kort in het bezit van een raclet safari.
Deze heeft gewoon 13 inch banden welke hetzelfde formaat zijn als onze reeds ingeruilde alpenkreuzer parade sl.
De raclet hebben wij aangeschaft, omdat deze in tegenstelling tot de alpenkreuzer in mum van tijd op te zetten is.
Hij mag er dan voor sommige eruit zien als een bungalowtent maar verschil in smaak is er gelukkig altijd.
 
Groet maarten.
« Laatst bewerkt op: mei 14, 2011, 06:50:09 pm door maartenj »
Gelogd

Klepklap

  • Klap fanaat
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 198
  • Merk Vouwwagen: HK Spacer 2003
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2011, 09:22:42 pm »

Helemaal mee eens hoor, het is puur een kwestie van persoonlijke voorkeur.  :) Gefeliciteerd en veel plezier met jullie Raclet!
Gelogd

mvdkant

  • Gast
Re:raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2011, 01:25:21 am »

rustig rijden (putten vermijden!! maar ja, daar hebben wij als belgen nu wel al ruime ervaring in  :H )

tsja, belgie  :O

daar hebben ze geen drempels nodig, kuilen en gaten genoeg in de weg  :J

ben altijd blij als ik belgie heb gehad als doorreisland. vaak een aanslag op de schokdempers en banden. vooral de snelweg in de buurt van dison was stuiterend te noemen :(

voor de rest, mooi land, vooral de ardennen en vriendelijk volk en lekkere frieten :W  overal en op de gekste pekken verkrijgbaar  :W

snackbartip, frituur de krekel, hoogstraat 117 in zutendaal. vervallen frietkot maar erg lekker eten. vooral de kakelburger (hamburger met kip) is een aanrader.


sorry, ik ben lekker  :off aan het kwebbelen :#
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2011, 01:31:21 am door mvdkant »
Gelogd

tstn

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 67
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Anniversary 2020
  • 2015 Raclet Panama Up; 2008 Aart Kok Kampala
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #12 Gepost op: februari 19, 2015, 05:38:03 pm »

Ik weet dat dit draadje al een tijdje niet gebruikt maar vond het een leuke vraag, waar ik toch op wil reageren.
Dus, leuke vraag. Maar misschien moet je wel vragen waarom de andere merken als Holtkamper en Aart Kok zo prijzig zijn.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #13 Gepost op: februari 19, 2015, 05:44:12 pm »

Met kwaliteitsverschil is al een groot deel van het antwoord gegeven.
Beetje hetzelfde antwoord als waarom is een Dacia godkoper dan een Renault? Waarom is een Skoda goedkoper dan een Volkswagen? Waarom is een FORD goedkoper dan een BMW?

Ik bedoel dit niet negatief. Maar er is nu eenmaal een feit.
Gelogd

Tago Herman

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 865
  • Merk Vouwwagen: vh Alpenkreuzer Select ,Tago Settler Crossing. nu een sleurhut
  • Tago Settler Crossing met Cross-over Luifel
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #14 Gepost op: februari 19, 2015, 05:54:40 pm »

Citaat
  Waarom is een FORD goedkoper dan een BMW?     

Omdat BMW DENKT  beter te zijn dan Ford, en dus DENKT Holtkamper.............

« Laatst bewerkt op: februari 19, 2015, 05:56:31 pm door Tago Herman »
Gelogd
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal