Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: raclet: waarom zo goedkoop?  (gelezen 26671 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #30 Gepost op: februari 20, 2015, 12:49:34 pm »

Niet alleen die Espace ook de Renault Laguna (hele mooie auto trouwens) is een drama. Zelfs Renault zelf schaamt zich hiervoor....

Maar klapkarren enzo....

Prijs is optelsom kwaliteit en uitstraling. Die 2 moeten samen gaan, als een topmerk de hoofdprijs vraagt dan moeten ze ook iets fatsoenlijks aanbieden. Goed en goedkoop kunnen wel, de Dacia (hé budgetmerk van Renault....) is kwalitatief behoorlijk op peil, terwijl de prijs laag is, net zoals de uitstraling trouwens....

Uitstraling is natuurlijk behoorlijk subjectief....

Het is maar wat je er voor over kunt en wil hebben.
Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #31 Gepost op: februari 20, 2015, 04:32:37 pm »

Altijd moeilijke discussies hoor dit.

Ik denk zeker dat bij sommige merken de prijs hoger is dan dat je van de kwaliteit mag verwachten. De marge is gewoon veel groter.  En er zit ook een hoop in de beleving. Uiteindelijk is het toch wat de gek er voor geeft. zeker bij 2ehands wagens waar dit topic mee begon.

Eigenlijk vind ik het helemaal niet zo boeiend wat een wagen van een ander kost. 

Als je je aangetrokken voelt tot, Een Raclet wat gewoon een prima wagen is, en de prijs is naar je zin en het voelt goed.. Kopen!


Als je je aangetrokken voelt tot een Holtkamper, wat gewoon een prima wagen is, en de prijs is naar je zin en het voelt goed.. Kopen!


En voor wie een hele dure wagen wil maar het budget niet heeft. Ach.. je moet wat te dromen houden en je verder niet te druk over maken.
Gelogd
Adventure Awaits

Mieke

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #32 Gepost op: februari 20, 2015, 04:59:13 pm »

 WW
Gelogd

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #33 Gepost op: februari 20, 2015, 06:17:28 pm »

@poldertoerist; waar is de "like" knop?? :)106]
Gelogd

olaf

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.748
  • Merk Vouwwagen: Raclet Panama Up GL
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #34 Gepost op: februari 20, 2015, 06:32:10 pm »

@poldertoerist; waar is de "like" knop?? :)106]
Daar even met Alex over praten een goed idee  :P

Maar het klopt idd, je gevoel moet goed zijn en de prijs moet je ook aanstaan.

Kan me ook wel voorstellen dat je een indicatie wil hebben van een gebruikte klapper mag kosten.

Tis vaker zo dat klappers duurder aangeboden worden dat dat ze er voor willen hebben.
Uiteindelijk als je een reëel bod doet zal er vast over te praten zijn.
Gelogd
The need for the many outweigh the needs of the few

Theu

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.752
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #35 Gepost op: februari 20, 2015, 07:45:34 pm »

Wij kochten onze vw (toevallig een Raclet) met bouwjaar 2008 in 2010. Op dat moment werden wij de 2e eigenaar. Deze vw kostte nieuw nog net geen €8000,- als ik mij goed herinner. Deze mensen verkochten de wagen omdat zij vonden dat ze te netjes waren voor een vw. :)15]:)375] en gingen een caradinges kopen. Koekoek.
Nou zij waren netjes! En wat er aan mankeerde lieten ze meteen zien. Loslatende fineer op een plank en een klein gaatje in het grondzeil.
Maar wij vonden de vraagprijs van €4000,- zo scherp gezien de staat van de vw en mét de opties die wij er graag bij wilde hebben dat wij het zo hebben afgetikt. En geloof mij ik ben in staat om bij de bakker te onderhandelen over de prijs van een brood!
Maw wij hadden het gevoel dat we deze mensen een poot uitdraaide als we daar nog over wilde onderhandelen.
Dus bovenstaande klopt helemaal.
Leuk aanvulling op het verhaal; wij waren voor de Raclet Safari naar Arnhem gereden en hadden al snel besloten de wagen te willen kopen. Op het moment suprême vraagt die mevrouw hoe gaan we dit afhandelen? Dus ik zeg: Wij geven jullie geld en nemen de vw mee...
Hebben jullie dan geld meegenomen???? Ja natuurlijk je gaat toch ook niet zonder klote naar de h....? (Tenminste dat was de strekking van mijn antwoord)
Fantastisch om die mensen hun reactie te zien.
Waarop zij zeiden: oh maar dan moeten wel onze spullen er nog uit......
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk Vouwwagen: Jamet louisiana 2013
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2015, 07:54:28 pm »

Niet alleen die Espace ook de Renault Laguna (hele mooie auto trouwens) is een drama. Zelfs Renault zelf schaamt zich hiervoor....

Maar klapkarren enzo....

Prijs is optelsom kwaliteit en uitstraling. Die 2 moeten samen gaan, als een topmerk de hoofdprijs vraagt dan moeten ze ook iets fatsoenlijks aanbieden. Goed en goedkoop kunnen wel, de Dacia (hé budgetmerk van Renault....) is kwalitatief behoorlijk op peil, terwijl de prijs laag is, net zoals de uitstraling trouwens....

Uitstraling is natuurlijk behoorlijk subjectief....

Het is maar wat je er voor over kunt en wil hebben.
Ik rij nu voor het 7e jaar in de Dacia, en ben dik tevreden. En uitstraling wat mij betreft ook niks mis mee. Een auto is puur een middel om van A naar B te komen en niet voor een stukkie ego streling.
Gelogd

Spiegelbeeld

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 722
  • HK Cocoon, klappen doe je pas onder Lyon
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #37 Gepost op: februari 23, 2015, 12:46:39 pm »

Hartstikke goed toch dat je al zoveel jaar plezier hebt van je Dacia en als je een auto als niet meer dat een ding om van A naar B te gaan dan is het ook goed zo.

De uitstraling van Dacia is natuurlijk subjectief, als jij het alleen als een auto ziet om van A naar B te gaan dan ben je waarschijnlijk ook sneller tevreden dan iemand die een auto ook heeft omdat ie autorijden leuk vindt en als een middel ziet om zich te profileren. Deze laatste groep vindt de uitstraling van een Dacia ongeveer gelijk aan een zak meel ofzo.


Gelogd

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.319
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #38 Gepost op: februari 24, 2015, 10:05:19 am »

beetje jammer die laatste opmerking.  Bovendien denk ik dat je je met een Dacia meer profileert dan als je kiest voor de meest verkochte auto van Nederland.  Hoewel je er dan weer voor kiest om vooral niet op te vallen wat ook weer een vorm van profilering is. Opgaan in de massa.. en zo beste mensen... wat de keuze is van de een is niet de keuze van de ander.  Maar wat het met vouwwagens te maken heeft... : ;-)
Gelogd
Adventure Awaits

rolandbriers

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #39 Gepost op: maart 15, 2015, 09:27:47 pm »

Gaan in het voorjaar onze vierde Raclet kopen , de laatste is opgebrand net als de rest in de garages . Altijd zeer tevreden van geweest alleen het laatste model ( pamplona ?) vd brand had een zeer moeilijk buizen systeem, zo erg dat we vier jaar alleen met de extra voortent hebben gewerkt. OOk vanwege een slechte rug....en we zijn maar met twee pers.  We zijn altijd bij Zorro be. geweest omdat in be. dat zowat de einige is. Onlangs naar Nl. geweest in die nieuwe grote winkel en wat vergeleken. Gaan dus voor de Raclet Safari, lijkt me de makkelijkste om op te zetten of ben ik mis ???? :)
Gelogd

solex

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 591
  • Merk Vouwwagen: ex trigano odyssee 2015. Ex raclet tropicana en Ex walker doublette
  • nooit te oud om te leren.
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #40 Gepost op: maart 16, 2015, 07:40:40 am »

Hoi

De safari hebben wij ook bekeken bij zorro en inderdaad die is ook mooi en makkelijker dan de oudere raclet modellen.
Uiteindelijk zijn wij voor een trigano odyssee gegaan.
Gelogd
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #41 Gepost op: maart 16, 2015, 09:52:00 am »

Als jullie met zijn tweetjes zijn is misschien de Panama nog wel makkelijker.
Gelogd

TallGuy212

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 400
  • Merk Vouwwagen: Jamet Jametic Panorama 2014
  • Grab life by the coconuts!
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #42 Gepost op: maart 16, 2015, 12:46:00 pm »

Moet de vraag niet zijn waarom de rest zo duur is?
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #43 Gepost op: maart 16, 2015, 02:38:38 pm »

Gaan dus voor de Raclet Safari, lijkt me de makkelijkste om op te zetten of ben ik mis ???? :)

Hele fijne vouwwagen.
Wel veel haringen.

Ik zou ook zeker een andere disselbak kiezen als ze deze nog steeds leveren
Gelogd

Ralph en een Raclet

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #44 Gepost op: juli 28, 2015, 01:33:15 pm »

Sorry om dit topic weer wakker te maken maar wil toch even mijn ervaringen met Raclet delen.

ongeveer 8 jaar geleden heb ik een Raclet Oleron uit 1978 gekocht van een bejaard echtpaar in Zeeuws-Vlaanderen. Compleet met het originele aankoopnota en aanverwanten; ze werden te oud om nog ieder jaar de boel op te zetten.  Ze drukten me op het hart er zuinig op te zijn waarna ik maar niet heb verteld dat hij diende als overnachtingsplek op de caravancamping van het lowlandsfestival. na twee edities lowlands, vol half afgespannen scheerlijnen, oneindig veel gebakken eieren op het fornuis en bierflessen overal is de vouwwagen geparkeerd in een bouwvallig, lekke schuur om er twee weken geleden weer uit te komen om te dienen als minitheatertje.. niemand dacht dat hij die 6 jaar overleefd zou hebben, de praktijk bleek echter anders, na wat poetsen kwam hij er weer top uit en weerstond een week vol regen. Een klein oud scheurtje gerepareerd en de muffigheid verjaagd gaan we er binnenkort mee op uit met de kinderen (wat er in zes jaar al kan veranderen in een mensenleven :) )
Overigens gewoon in Nederland, want op die bandjes zou ik oostenrijk niet in durven zoals de vorige eigenaars deden als ik alle vignetten op de kap bekijk.

Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal