Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: raclet: waarom zo goedkoop?  (gelezen 26702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

CenC

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #45 Gepost op: juli 29, 2015, 10:19:45 am »

Haha...geweldig verhaal. Veel plezier op vakantie!
Gelogd

robfzr1000

  • Gast
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #46 Gepost op: juli 29, 2015, 08:28:33 pm »

Denk inderdaad dat de vraag mag zijn waarom de rest zo duur is.
Vorig jaar een Raclet aubergine jr 2003 in Belgie gekocht van de eerste eigenaar welke er 5x mee weg geweest is voor 1500 euro.
We moesten toen vanwege financiële middelen(we moesten ook een andere auto hebben om op vakantie te kunnen) beslissen om een wat goedkopere te kopen.
Dit jaar serieus nagedacht om toch een nieuwere vw te kopen, maar de raclet is zo goed bevallen dat we hebben besloten nog lekker een paar jaartjes met het ding op vakantie te gaan.
We hebben ook naar Trigano gekeken, maar denk dat het frame, doek en stevigheid van de raclet zeker niet slechter is dan de trigano oid.(maar o wat zet je zo'n Olympe of Galleon snel op)

Voor mensen die serieus de aanschaf van een 2e hands Raclet danwel een andere vouwwagen overwegen zou ik zeker bij onze zuiderburen gaan kijken.
Dit omdat de Belgen veel meer met zo'n caradinges op vakantie gaan en een (jong)gebruikte vouwwagen een stuk minder opbrengt dan in NL, puur omdat de vraag veel groter is in NL.

« Laatst bewerkt op: juli 29, 2015, 08:30:13 pm door robfzr1000 »
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #47 Gepost op: juli 29, 2015, 09:00:53 pm »

Hebben zelf een nieuwe gekocht eind 2013.
De kwaliteit en snelheid van opzetten zijn wel goed te noemen imo, en ook niet goedkoop. Maarja wat is duur en goedkoop  :#
Ken de oudere modellen niet misschien waren die idd minder van kwaliteit of gewoon onbekender?
Gelogd

FriedelP

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.377
  • Merk Vouwwagen: Raclet Safari 2016
Re: raclet: waarom zo goedkoop?
« Reactie #48 Gepost op: november 11, 2015, 01:03:31 pm »

In België heb je inderdaad niet veel keus. Er is maar één leverancier van vouwwagens en die doet enkel in Raclet en Trigano (zelfde fabriek). Ik heb met mijn ouders vroeger ook op verlof geweest met vouwwagens. Toen hebben we na een paar jaar een tweedehands raclet naar een andere gekeken. Toen was er nog meer keuze. Raclet was toen afgevallen omdat de kwaliteit mijn vader niet aan stond en ook omdat hij niet praktisch genoeg was naar de zin van mijn vader. Er was toen in Waregem een verkoper van caravans, die zijn eigen vouwwagen heeft gebouwd. En die was veeeel praktischer dan de anderen. Een Imrocar. Spijtig genoeg bestaan deze niet meer! Na 25 jaar kamperen was deze nog in perfecte staat. Was bedroefd dat mijn vader deze had weg gedaan voordat wij er mee konden gaan kamperen.

Wij hebben nu een paar jaar terug tweedehands een meer dan twintig jaar oude raclet cortina gekocht voor 350 euro. Het eerste jaar was de inverstering er al uit. Nu zijn we gaan kijken naar een nieuwe. Raclet is heel sterk verbeterd in kwaliteit met vroeger en ik zou nu niet meteen zien waarom er geen te nemen. Prijs is in België bij die enige verkoper ook een stuk goedkoper dan in Nederland. Schilt nieuw meer dan 1000 euro! De reden daarvoor zou zijn dat omdat hij maar één merk verkoopt en enige is in België hij een grote afnemer is van Raclet en daardoor betere prijzen krijgt tegenover verkopers in Nederland die de markt moeten verdelen onder een groter aantal verkopers en dan nog onder meerdere merken. In plaats van een 130 vouwwagens raclet per jaar verkopen die er maar een tien à 15 tal en krijgen dus slechtere prijzen. Ook verder van de fabriek in Frankrijk waardoor hogere transportkosten om deze bij de verkoper te krijgen.

Uiteindelijk hebben we een Raclet Safari besteld SC. Volgende lente en zomer zullen we er dus voor het eerst mee op verlof gaan! Hoop dat deze goed zal meevallen!

Wij hebben de keuken er niet bij genomen. Vindt van geen enkele vouwwagen de keuken interessant. Was 40 jaar geleden ook al niet het geval! Men moet daar altijd van die spoelbakjes bij doen waar je toch geen gebruik van maakt en die veel ruimte weg nemen. Zijn ook bijzonder duur voor wat het is. Wij hebben nu een oude keukenblok die ons veel praktischer is. Geen overbodige zaken aan! 40 jaar terug had mijn vader zelf zijn keukenblok gemaakt en die was nog handiger!
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal