Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 »   Omlaag

Auteur Topic: [Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?  (gelezen 6678 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Gepost op: april 22, 2011, 05:25:01 pm »

Vandaag weer aan het 'klussen' geweest met onze Louisiana.
Wat moet ik nou met het kussen van de linker (als je vanaf de tent naar binnen kijkt) doen?

Ik had van de vorige eigenaren begrepen dat je hem in het bankje zelf moet opbergen, maar dat is erg krap en ook niet goed voor de stof/het kussen gezien die scherpe randen aan de binnenkant.
Ik had ergens gelezen dat je ze kon laten leggen. Dat heb ik nu geprobeerd. Kussen losgeritst en vervolgens opgevouwen. Maar dan krijg je dat het rechterbed op het kussen ligt en vervolgens het linkerbed over het rechter gaat. Nu staat het linker tentdoek erg strak en heb ik aan de rechterkant bijna te weinig dekzeil aan de zijkant.

Wat is nu de beste oplossing?
Gelogd

Gulpje

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #1 Gepost op: april 22, 2011, 06:33:55 pm »

Wij legden de kussen van onze trigano oceane tussen de bankjes. Op z'n kant, zodat er nog van alles tussen kon.
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #2 Gepost op: april 22, 2011, 10:23:39 pm »

Wij stoppen het rechterkussen ook altijd in de bank. Inderdaad even opppassen met de randjes, maar het gaat al 14 jaar goed.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #3 Gepost op: april 26, 2011, 09:08:24 am »

De bankkussens laten wij gewoon liggen. Wel zorgen we ervoor dat het tentdoek zoveel mogelijk op de lege plekken in de scharnierconstructie terechtkomt. Is een beetje lastig uitleggen, maar even uit de losse pols inklappen en goed kijken waar de ruimte zit doet wonderen.

Bijvoorbeeld het tentdoek wat bovenop ligt, rollen wij op naast de slaapplank... Hierdoor is er meer ruimte om de stoelen onder het zeil mee te nemen.

De kussens van bank en slaapdeel leveren soms enige scheefstand op van de opgeklapte delen. Als het inderdaad aan de kussens ligt, wil het aandrukken weleens helpen. Wees hier wel voorzichtig mee....

Wij hebben het in de planning om ergens in 1 van de lange weekeinden de kar naar huis te halen om er wat aan te knutselen en met de bepakking te rommelen. Indien gewenst kan ik dan wel een paar plaatjes schieten.

Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2011, 09:31:56 am »

Qua ruimte vind ik in de bank nog wel het mooiste. Maar er zitten al veel stokken in beide banken :)
Eigenlijk zouden de tussenschotjes lager moeten zijn :P

Ik ga toch eens kijken voor een kunstof of rubberstrip die ik om de scherpe rand kan klemmen.
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Online Online
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.280
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2011, 05:15:40 pm »

Als ik het mij goed herinner bleven die gewoon op de banken liggen bij het klappen. :?
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Bosje

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #6 Gepost op: april 26, 2011, 06:56:55 pm »

Bij onze arizona moet je ze los ritsen voor het inklappen, en tussen de banken in vervoeren.
voor de louisiana zal dat het zelfde zijn! omdat de bouwconstructie (op de maatvoering na) gelijk is. KK

Gelogd

ff

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 468
  • Merk Vouwwagen: (ex) Jamet Louisiana
    • FF.FM
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #7 Gepost op: april 26, 2011, 07:44:28 pm »

Bij onze arizona moet je ze los ritsen voor het inklappen, en tussen de banken in vervoeren.
voor de louisiana zal dat het zelfde zijn! omdat de bouwconstructie (op de maatvoering na) gelijk is. KK

De bankkussens zijn langer dan de vloerruimte is.
Ik heb vandaag met ducktape de scherpe stukken allemaal goed afgeplakt. Mijn stokken iets verschoven en het kussen ging er zonder moeite in.
Na opvouwen was de wagen ook bijna vlak.

Ik hou alle tips in het achterhoofd voor het geval ik er niet meer uitkom.
Gelogd

Kuucke

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #8 Gepost op: juni 07, 2011, 07:59:05 pm »

Aloha, wij gaan nu 3 jaar met onze louisianna en hebben de kussens altijd losgeritst, uit de slaaptentjes gehaald en los op de bankjes gelegd.
Inklappen is geen enkel probleem, die ruimte ter dikte van de bankkussens is er gewoon.
Daar de ruimte er toch was, hebben wij ons verleden jaar een opleg matras gekocht van 1.40 x 2.00. voor bovenop de originele matrasjes, ligt supper..... :>
wanneer we de wagen inklappen ligt deze matras van 1.4 x 2 in het midden van de klappert op de banken.
Nu nemen we de bankkussens idd ook opgerold mee tussen de banken in.
Greetingsszz....
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #9 Gepost op: juni 07, 2011, 09:08:45 pm »

Interessant gegeven. De vorige eigenaar had ze altijd boven op de bak onder het zeil liggen, en zo hebben wij het ook gedaan. Maar ik zal het zeker eens uitproberen of ze los geritst ook kunnen blijven liggen.  :J
Gelogd

rene10040

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #10 Gepost op: juni 08, 2011, 12:46:51 pm »

Wij leggen ze bij onze arizona ook als laatste onder het zeil, zeil, heb een extra zeiltje onder het afdekzeil je weet maar nooit, werkt perfect en hij watert moooi af als je ze in het midden plaatst.
Mijn ervaring als je ze op de bankjes laat liggen worden ze erg plat gedrukt door het matras je weet niet wat dat doet na een half jaar in de stalling. In de bakken liggen alle stokken en opklap/rol tafels etc, in het looppad de tent, stoelen, tapijt, etc.
Zal binnenkort ook eens gaan expirimenteren met het zoeken naar ruimte zoals voorgesteld door de anderen.
« Laatst bewerkt op: juni 08, 2011, 12:55:21 pm door rene10040 »
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2011, 04:13:53 pm »

Mijn ervaring als je ze op de bankjes laat liggen worden ze erg plat gedrukt door het matras je weet niet wat dat doet na een half jaar in de stalling.

Dat laatste kunnen wij beamen: het linker kussen lag onder de stokken van de rechter slaapcabine (zijn we er nog?). Dikke afdruk. Nu het kussen naast de palen opgeborgen, hopelijk is het kussen van de zomer hersteld.... Vrouwlief moet er toch gedeeltelijk op liggen.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #12 Gepost op: juni 08, 2011, 05:26:40 pm »

Je kan het kussen met vervoer toch laten liggen, en met de winterstalling boven op gooien? De paar uurtjes lijkt me geen kwaad te kunnen toch?
Gelogd

erik hendriks

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #13 Gepost op: juni 08, 2011, 05:26:59 pm »

voor zover ik het nu kan bekijken bij onze louisiana, ga ik de kussens niet meenemen.
ik zit er toch niet op. en ik heb er andere matrassen in.
Gelogd

ILOnA_013

  • Gast
Re:[Louisiana] wat doe je met het bankkussen bij opvouwen?
« Reactie #14 Gepost op: juni 08, 2011, 06:57:39 pm »

wij laten de bankkussens van onze louisiana er gewoon aan zitten. Ze zitten aan het matras geritst en zo blijven ze ook gewoon zitten, zowel ingeklapt als uitgeklapt. Wij hebben er nooit geen problemen mee met inklappen of met platte kussens. WIj klappen wel eerst de rechter kant (het smalste bed) in en daarna pas links.
Gelogd
Pagina's: 1 2 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal