Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Livingstone ?  (gelezen 22337 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PaulPaul

  • Gast
Livingstone ?
« Gepost op: mei 28, 2011, 05:16:58 pm »

Voordat we dit jaar HK Astro hebben verrruild voor de Kyte heb ik meerdere keren gekeken bij Bravo naar de diverse Zambezi modellen. Daar zat veel moois bij. Nu zie ik een filmpje voorbij komen van de Aart Kok Livingstone. Dat is wel een héél strakke vouwwagen met een geweldige keuken. Zijn er bij de club mensen met een Livingstone? Ben erg benieuwd naar hun ervaringen
Gelogd

retteketed

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Holtkamper Cocoon S 2011
Re:Livingstone ?
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2011, 08:22:29 pm »

ben inderdaad ook zeer gecharmeerd van de livingstone, was aan het twijfelen tussen livingstone en cocoon.
Gezien het lichte tentdoek v/d HK en het ontbreken van spatranden van de luifels, hebben we gekozen voor cocoon.
Maar inderdaad wat een tent, en keuken, en hemel, en laadruimte, en opzekleuzes, en, en . . . .

prachtige wagen.
ben ook benieuwd naar ervaringen
Gelogd

mavi

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 286
  • Holtkamper Cocoon
Re:Livingstone ?
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2011, 09:49:36 am »

Wat een prachtige wagen.... We hebben nu een Cocoon (ook mooi), maar als ik ergens een zak geld vind.......
Gelogd

Hanneke

  • Gast
Livingstone ?
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2012, 10:08:55 pm »

Livingstone is prachtig! We hebben zelf de riverlodge. Tent is identiek aan die vd livingstone. De bak maakt het verschil en dan met name het prijsverschil!
Hij bevalt ons erg goed! Fijn, praktisch. Opzetten is wel wennen, weet niet of je daar dan op vooruit gaat. Maar goed, als je de slag te pakken hebt! Prima op te zetten voor 1 nachtje. Veel laadvermogen, goed bed (wel hard matras,maar daar hebben we 3cm traagschuim overheen gelegd).
Keuken kan ik niet over meepraten, die is wezenlijk anders dan die van ons. Onze keuken bevalt fantastisch, maar ik moet zeggen dat ik die van de Livingstone ook erg mooi vind.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Livingstone ?
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2012, 03:21:27 pm »

De livingstone zat ook bij mijn keuze.
Vonden (en nog) het een mooie wagen.
Toch voor de kyte gekozen.
Mijn vrouw vond die mooier ook.
Maar na een demo bij de wit toch voor hk gekozen.
Dit vanwege een aantal redenen.
Maar als we met zijn 2e waren zouden we ckr voor de livingstone zijn gegaan.

ps welk filmpje word bedoelt?
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Livingstone ?
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2012, 03:30:28 pm »

ps welk filmpje word bedoelt?
Behalve het filmpje met de test van KCK ken ik maar één filmpje en dat is het filmpje op hun site/Youtube:

Aart Kok Livingstone
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Livingstone ?
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2012, 12:23:09 am »

Die ken ik ook, dacht misschien nieuw filmpje
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

heartware

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 14, 2012, 07:23:43 pm »

Wij hebben de Livingstone vorig jaar september gekocht en zijn dit jaar 3 weken met veel plezier onderweg geweest naar Noord-Spanje. Dit jaar hebben we voor het eerst niet gemerkt dat ons bed goed ligt na de vakantie, het XL bed ligt echt heel erg goed. De keuken is ook erg mooi en praktisch met een heel fijne werkhoogte. Het inklappen is even wennen maar na 4-5 keer gaat het moeiteloos. Het dakraam is heerlijk in de warmte. De tent is absoluut niet benauwd. De ruime laadbad is ideaal. Bij een langer verblijf gaat alle bagage erin zodat je geen rommel in de tent hebt.

Kortom we zijn helemaal tevreden! Het kost wat maar dan heb je ook wat  :>
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Livingstone ?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:27:52 pm »

Wij zijn, omdat ik projecten heb die zon eisen waarmee ik achter loop, maar één week weggeweest (gaan we vast wel weer inhalen), maar hebben dezelfde ervaring. Op die van het XL bed na. Ik heb toch m'n kop lelijk gestoten aan de steunpaal van het bed met een gaatje in m'n kop als resultaat (daar ga ik dus nog eens wat op verzinnen) en ik ben geneigd de gaatjesverdeling in de poten aan te vullen met halve afstanden omdat het voeteneind soms net een klein beetje afloopt. Bovendien denk ik dat een toplaag van een paar cm traagschuim op het matras net ff wat lekkerder zal liggen. :)
« Laatst bewerkt op: augustus 14, 2012, 08:31:06 pm door Frankie »
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 14, 2012, 08:57:02 pm »

 :# Dat met die steunpaal-botsing herkennen we wel, we hebben al snel de poot vastgezet met een (bagage)spin met twee haken en sindsdien geen last meer gehad.
Dit weekend wordt het mooi weer dus grijp jullie kans! O0
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Livingstone ?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:17:36 pm »

we hebben al snel de poot vastgezet met een (bagage)spin met twee haken en sindsdien geen last meer gehad.
Eh... Dat snap ik niet. Wat ik bedoelde is dat, als het bed omhoog staat, je je hoofd stoot aan de poot van het T-stuk dat het voeteneind uitgeklapt houdt en waarmee het bed steunt op de bak. Ik begrijp niet goed hoe je dat probleem kunt voorkomen met een bagagespin...

Dit weekend wordt het mooi weer dus grijp jullie kans! O0
Eh... Het werk gaat zolang  de zon schijnt, gewoon door. Nu voor http://app.utrechtsebuitenplaatsen.nl :)
Gelogd

Qwaqa

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:18:53 pm »

Apps maken gaat ook gewoon op de camping.
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Livingstone ?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:22:46 pm »

Apps maken gaat ook gewoon op de camping.
Beslist. Maar (panorama)foto's maken moet per definitie op de plek waar het om gaat :)
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 14, 2012, 09:55:09 pm »

Ohw, met dat t-stuk hebben we geen zware aanvaringen gehad. Misschien een piepschuimen balletje over het uiteinde drukken
of een doorgesneden tennisbal erom fabriceren? Wij hadden de spin om de linkerbedpoot vastgezet zodat de poten omhoog werden houden. Die spin deed ook dienst bij het inklappen trouwens. Het bed had de neiging om omhoog te gaan en dat klapt niet lekker.

Succes met de fotografie!
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Livingstone ?
« Reactie #14 Gepost op: augustus 14, 2012, 11:16:37 pm »

Misschien een piepschuimen balletje over het uiteinde drukken
Punt is dat dat ding ook als steun fungeert dus niet zacht mag zijn. Maar je brengt me wel op een idee. Volgens mij voorkomt een kleine superstuiterbal een gat in je kop terwijl zo'n ding hard genoeg is om de steunfunctie van die poot te handhaven.
Het bed had de neiging om omhoog te gaan en dat klapt niet lekker.
Dat is inderdaad hinderlijk. Wat ook gebeurt is dat de spansluiting waarmee de beugel waarmee het voeteneindstuk vast zit, losspringt. Ter voorkoming daarvan moet er eigenlijk een ring door het slotgaatje van de spansluiting. Ook nog iets op bedenken.
Succes met de fotografie!
Tnx!
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2012, 06:26:36 am door Frankie »
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal