Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Livingstone ?  (gelezen 22339 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Livingstone ?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2012, 08:31:42 am »

Onze ervaringen met de Livingstone zijn ook super.  Zie topic: Het Kyte gevoel met de Livingstone.
Maar waarom zou je een XL bed nemen; tenzij je boven de 1.90 meter bent is het gewone bed meer dan groot zat.
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Livingstone ?
« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2012, 09:33:13 am »

Onze ervaringen met de Livingstone zijn ook super.  Zie topic: Het Kyte gevoel met de Livingstone.
Maar waarom zou je een XL bed nemen; tenzij je boven de 1.90 meter bent is het gewone bed meer dan groot zat.
Ik ben dus boven de 1.90 en kan ook niet onder de luifel bij de keuken staan, en xl bed was bij de livingstone een vereiste voor mij dus.

Vind de livingstone nog steeds een mooie wagen hoor.
Maar ben toch superblij met de kyte.
En dat gevoel van de luifel is toch echt anders met een echte kyte :K
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

heartware

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:26:30 am »

Wij zijn vrij lang (1.90 en 1.78) en hebben ook wel in het basisbed van de Livingstone geslapen bij een tussenstop maar in het XL bed liggen we toch echt veel fijner en luchtiger. Bovendien hebben we dan links en recht van ons ruimte om leesvoer e.d. kwijt te kunnen. :)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Livingstone ?
« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2012, 10:45:05 am »

Maar waarom zou je een XL bed nemen; tenzij je boven de 1.90 meter bent is het gewone bed meer dan groot zat.
Ik ben 1m87 en inderdaad hoef je het XL bed dan strikt genomen vanwege de lengte niet te hebben. We hebben het dan ook met name voor de zeer comfortabele breedte en vooral voor het feit dat je in de lengte je bed inschuift en elkaar 's nachts dus niet wakker maakt. We zijn namelijk behoorlijk asynchrone maar ook qua diepte extreem verschillende slapers. En we waren het enorme slaapoppervlak van onze De Waard Kleine Zilvermeeuw gewend en wilden dat graag behouden. Eigenlijk hebben we nu dus een vergrote Zilvermeeuw op wielen met een bed van de grond en een luxe keuken. En da's precies wat ons wensenlijstje in essentie liet zien. :)
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2012, 10:47:29 am door Frankie »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Livingstone ?
« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:02:41 am »

Ik ben dus boven de 1.90 en kan ook niet onder de luifel bij de keuken staan.
Ik weet niet hoeveel meer dan 1.90 je bent, maar tijdens onze vakantie heb ik dat nog eens uitgeprobeerd. Je komt als je langer dan 1.90 a 1.95 bent inderdaad met je hoofd tegen de luifel, maar dat is alleen/vooral aan de rechterkant van de keuken, daar waar de Dometic zit. Persoonlijk sta ik nooit helemaal rechtop als ik kook of iets uit de Dometic pak. Maar ik kan me goed voorstellen dat als je wat langer bent en dat eenmaal geprobeerd hebt en je dan in de showroom rechtopstaand voor de Dometic  met je hoofd voluit tegen het tentdoek zit, je je keuze eigenlijk ter plekke al definitief bepaald hebt.
Gelogd

DoctorLivingstone

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 28
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone Game Drive 2011
  • Klapper in opleiding
Re: Livingstone ?
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2012, 11:34:52 am »

En dat gevoel van de luifel is toch echt anders met een echte kyte :K

Ongetwijfeld.  Toch wel leuk om te zien hoe op dit forum iedereen zijn eigen keuze van VW promoot  O0
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Livingstone ?
« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2012, 12:52:52 pm »

Ongetwijfeld.  Toch wel leuk om te zien hoe op dit forum iedereen zijn eigen keuze van VW promoot  O0
:off Jazeker... wij van WC Eend....  :#

Hoewel dat natuurlijk betrekkelijk is. Wat je n.m.m. vooral ziet is dat iedereen niet zozeer z'n eigen klapper promoot, alswel stiekem de juistheid van z'n eigen keuze (op basis van de eigen eisen en gezinssamenstelling) elke keer bevestigt. En dat is heel menselijk. Want laten we wel wezen. Als je hier zou rondtoeteren dat je voor veel geld aangeschafte klapper op het moment van aankoop één grote vergissing was, heb je in feite een probleem. En daar loopt niemand graag mee te koop. Tenzij verkoop vrijwel evenveel of meer oplevert als de aankoop kostte.

Mijn indruk na de beperkte ervaring van een paar maanden dit forum en het voorjaarsweekeind is dat bijna elke klapperkeuze wel een bewuste, juiste keuze is, maar alles bij elkaar altijd een bepaald compromis (al is het maar tussen partners onderling). Er zijn tenslotte niet meer modellen dan er zijn. De zaken die je graag anders zou zien zijn ook niet per definitie zaken die bij andere klappers wel aanwezig zijn. En als dat al zo zou zijn, zou je waarschijnlijk weer van zoveel zaken moeten afzien, dat die keuze voor die andere klapper uiteindelijk toch geen optie is.

Daarmee is de ideale vouwwagen voor veel mensen volgens mij per definitie een droomwens. Voor mij zou het een klapper met de eenvoud en snelheid van de Zambezi Original, de keuken van de Livingstone, het deksel van de HK Astro, met het XL-bed van Aart Kok op de hoogte van een CombiCamp en de uitstraling en het laadvolume van de Livingstone/Riverlodge zijn. O ja, met de omvang van een Roadmaster natuurlijk. Een uiteraard de eenknopsbediening van de Opera en het gewicht van de Cocoon.  En op te zetten op een oppervlak van max 10 M2 natuurlijk :#
« Laatst bewerkt op: augustus 15, 2012, 12:54:55 pm door Frankie »
Gelogd

Bosje

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2012, 01:05:14 pm »

tja en dan voor pak weg ?7500,- :# :#

komen er wel heel veel nieuwe klanten denk ik :O
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #23 Gepost op: augustus 16, 2012, 09:44:34 am »

Mooie analyse Frankie  I:! Je hebt je in ieder goed georiënteerd voordat je DE vouwwagen aanschafte!
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.971
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero (2021)
  • Holtkamper Aero (2021)
Re: Livingstone ?
« Reactie #24 Gepost op: augustus 16, 2012, 09:49:22 am »

@franky  je mist nog bij je ideale vouwwagen lijstje de luifel van de Kyte :#

@heartware denk dat iedereen dat toch doet?
ben 4 jaar met een andere bezig geweest die beter moest zijn de trigano odyssee.
« Laatst bewerkt op: augustus 16, 2012, 09:51:02 am door spikehome »
Gelogd
kampeer ervaringen:
(als eerste met je ouders natuurlijk met een vouwwagen o.a. travelsleeper daarna caravan)
Hotel o.a. vlieg en bus reizen
5 jaar bungalow tent
1 jaar trigano ocean
9 jaar trigano odyssee (2003)
7 jaar Holtkamper Kyte XL (2012)
Nieuw Holtkamper Aero 2021

heartware

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2012, 10:24:00 am »

@spikehome Na ruim tien jaar in een Alpenkreuzer Super GT kamperen keken we met een ge?nteresseerd schuin oog naar al de nieuwe mooie wagens - met name naar de Zambezi - die op campings neerstreken.  In september vorig jaar zijn we toch vrij vlot tot koop overgegaan. De roadmaster hebben we niet eens bekeken en de Holtkamper ook nauwelijks. We twijfelden tussen een combi camp en trigano alpha maar toen we de Livingstone zagen waren we na vier uur dubben en rondlopen bij De Wit in Schijndel verkocht.  :>
Gelogd

edwinanouk

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #26 Gepost op: februari 14, 2013, 04:31:56 pm »

Afgelopen week hebben we na drie jaar wikken, wegen en dubben, de knoop doorgehakt, een nieuwe vouwwagen. Na 14 jaar Camplet werd het tijd voor wat nieuwers.
Een paar jaar geleden hopeloos gevallen voor het design van de de HK Kyte. Dat moest hem worden. Ja hij was duur en dat was eigenlijk de reden om de koop drie jaar uit te stellen en nu ook af te stellen. Door het lezen van de ervaringen hier op de diverse fora, werd het ons duidelijk dat we voor zoveel geld gewoon een muggendichte slaaptent wilden en geen ergenissen van losgetrokken spanpunten voor het kuipzeil. Maar goed dat design he... het was een lastige.
Toch verder gekeken en daar was ie, de Livingstone. Geen moeilijke keuze, gewoon een tent met talloze mogelijkheden en een keuken om voor te smelten. We gaan er vast heel veel lol van hebben. Nu nog even wachten tot hij komt in mei.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2013, 06:20:22 pm »

Super keuze..en heel veel plezier ermee...
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk Vouwwagen: Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Livingstone ?
« Reactie #28 Gepost op: februari 14, 2013, 08:21:42 pm »

Gefeliciteerd met deze keuze en aanschaf! Uiteraard is dat mijns inziens de allerallerallerbeste keuze die jullie hadden kunnen maken!! :J :J Heel veel kampeerplezier gewenst. :)
Gelogd

edwinanouk

  • Gast
Re: Livingstone ?
« Reactie #29 Gepost op: februari 15, 2013, 11:53:44 pm »

Onze ervaringen met de Livingstone zijn ook super.  Zie topic: Het Kyte gevoel met de Livingstone.
Maar waarom zou je een XL bed nemen; tenzij je boven de 1.90 meter bent is het gewone bed meer dan groot zat.
Ik kan wel een paar redenen verzinnen om toch te kiezen voor het XL bed. Ook al zijn we 1.67 en 1.79.
De meest onschuldige is wel de mogelijkheid om lekker naar de sterren te kijken als je onder het dakraam ligt.

 : :> WW WW ;)
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal