Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Opbergbuis  (gelezen 4260 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gnoric

  • Gast
Opbergbuis
« Gepost op: mei 28, 2011, 05:20:16 pm »

Voort bordurend op diverse klusjes aan de klapper (zie http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5467.0.html) ook het aanbrengen van opbergbuizen.

Het moet nog blijken of het echt nuttig is, maar de tijd zal het leren. Veel gemeten, uitgedacht en getekend. Vervolgens spulletjes gehaald, stalen hoekprofiel

gezaagd en geboord, buis op juiste lengte afgezaagd en nu aangekomen bij het punt om alles in elkaar te zetten. Hier alvast wat pics.

Ik probeer eerst één buis, maar het profiel cq. bevestigingsonderdelen ed. zijn al voorbereid om twee buizen te huisvesten. De hoekprofielen worden

vastgebout in reeds aanwezige gaten in het chassis (vanaf fabriek zeg maar).

Overigens staan de koppelstukken rond 110mm en de buis zelf niet op de foto...
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2011, 05:24:17 pm door Gnoric »
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2011, 07:04:28 pm »

Gnoric, wat ga je precies in die buizen opbergen?
Het lijkt me wel wat voor de stokken van de voortent, maar wij zouden dan denk ik 6 buizen nodig hebben, die stokken nemen nogal wat ruimte in.
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2011, 07:28:29 pm »

Dat zullen de rechte de stokken zijn, schepnet, parasols, vliegers, wat algemene stokken voor de tarp en andere langwerpige artikelen ...
En bevalt het niet, twee bouten los en ik het is er weer vanaf.

Maar Marina, hebben jullie ook een Louisianna ?
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2011, 11:36:53 pm door Gnoric »
Gelogd

marcel.s

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2011, 07:43:00 pm »

Gelogd

Dirk willem

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #4 Gepost op: juni 08, 2011, 07:56:17 pm »

Vorig jaar heb ik ook iemand gesproken op de camping die dit had. Op mijn vraag wat hij erin meenam antwoorde hij" stangen parasol enz". Scheelde dat dan ruimte, ze waren met zijn 4 in dat gezin , nee zei hij, er ging gewoon nog gewoon meer rotzooi mee. Dus ik denk dat je echt moet kijken dat je mega ruimte te kort komt en dan is het miss een goede oplossing.
Gelogd

Marinajl

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #5 Gepost op: juni 08, 2011, 09:26:23 pm »

Gnoric, een beetje een late reactie, wij hebben een Arizona, allemaal van die stokken met hoeken aan de uiteinden die je dubbelklapt met zo'n veer tussen de delen.
Onze oplossing (tot we een Jametic kunnen kopen) is om helemaal geen voortent mee te nemen, dus ook geen stokken.
Gelogd

Alberik

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 365
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper
  • Holtkamper Nano
Re:Opbergbuis
« Reactie #6 Gepost op: juni 08, 2011, 09:53:43 pm »

Ik had op de V-dissel van de Jametic een pijp van rond 125 gemonteerd. Hierin konden alle losse stokken (de 2 losse staande, luifel, raam, veranda-stokken) perfect in. Zo waren ze netjes opgeborgen en kon ik er altijd bij. Ze zijn te lang om in de banken op te bergen en als je ze niet gebruikt liggen ze in het middenpad. Dit vond ik niet handig. Tevens een goede manier om de kogeldruk omhoog te krijgen.
Gelogd

Gnoric

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #7 Gepost op: juni 09, 2011, 03:49:04 pm »

Ik heb inmiddels een zak stokken (stalen buizen) samen gesteld die niet benodigd zijn bij de wagentent en de voortent.
Waar ze wel van zijn is nog ff onduidelijk, stokken voor de luifel zitten in een andere zak. Deze nog even niet opgezet,
vanwege de ontbreken van recht opstaande pin van de top-stok aan de voorkant van de voortent (snap 'ie 't nog  ::)) ...

Waarschijnlijk heb ik met de opbergbuizen nog maar één zak met stokken i.p.v. 3 in de opbergruimten van de klapper.
Deze ruimten kan ik dan wat beter indelen met (stapel)kratjes. Zooi is niet erg, zolanghet maar goed op te bergen is  :P.
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.639
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re:Opbergbuis
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2011, 09:36:12 am »

Dit jaar hebben we voor het eerst de stokken van tent los in de bankjes liggen. De luifelstokken en de raam-uitzet-stokken (die we alleen om een waslijntje te maken gebruiken) zitten wel in een zak, want normale, rechte stokken.

De jamet-knoop-stokken los lijkt veel ongemak te schelen... Geen gedoe met een te grote zak die ook nog eens redelijk zwaar is.
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

PaulPaul

  • Gast
Re:Opbergbuis
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2011, 01:22:03 pm »

Ik had op mijn inmiddels verkochte Astro een tweetal buizen gemonteerd. Eentje van 15 cm o iets meer(weet niet de exacte maat) op de dissel en een kleine (12 cm?) op het deksel van de James Cook keuken.
Dat was om minstens 3, voor ons erg relevante redenen.
1. om bij het opzetten van de Astro bij de wagenbak te kunnen, moest de de vouwwagen al gedeeltelijk hebben opgezet. Op dat moment wil mijn vrouw aan het werk met de bedden, kleding etc. Dan past daar geen gezwaai met een bos stokken.
2. hetzelde geldt, maar dan nog sterker, bij het weer inklappen. Je moet alle stokken weer onder het bed hebben voordat je alles inklapt.
3.al die losse stokken worden bij het afbreken van zo'n Astro met alles erop en eraan nogal smerig als je ze bij slecht weer in het gras(hopelijk) dondert. Als je ze gewoon als laatste in die buis propt. dondert dat niet.

Ik vond het ook verder gewoon gmakkelijk om er altijd bij te kunnen. Tevens spaarde het broodnodige ruimte onder het bed.
Gelogd
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal